[VB] Klikken in lijst :?

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 19:34
ik wou eens weten hoe je kan laten zien dat je op een bepaald item hebt geklikt in een lijst. Ik heb in mijn chat proggie gezet dat ie dus alle ip adres daarin opneemt, maar hoe programmeer ik nu dat ie wanneer ik op een bepaald ip adres klik, daarmee verbind ?

Ik heb dus mijn lijst
met onderaan een knop verbind

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
Pardon, je bent met chat programma's bezig en begrijpt niet eens een een select-list werkt?

Er hangen toch events achter, als je dubbelklikt op zo'n lijst? En dan lstMyList.ListIndex nemen. Let op dat deze bij 0 begint i.p.v. 1. Je kunt ook de text er gewoon uittrekken met .text

Of bedoel je dat je nu vraagt hoe je moet connecten? Want dan is je vraag wel heel banaal. Ga eerst ff op www.planetsourcecode.com/vb/ zoeken dan ofzo...

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• ddkiller0900
omdat het hier niet werkte zoals ik het wou maken :?

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 21:09 schreef ddkiller0900 het volgende:
ik wou eens weten hoe je kan laten zien dat je op een bepaald item hebt geklikt in een lijst. Ik heb in mijn chat proggie gezet dat ie dus alle ip adres daarin opneemt, maar hoe programmeer ik nu dat ie wanneer ik op een bepaald ip adres klik, daarmee verbind ?

Ik heb dus mijn lijst
met onderaan een knop verbind
IP = List1.List(List1.ListIndex)
Of zoals dvdstelt al zei (nog gemakkelijker): IP = List1.Text

• ddkiller0900
ik weet niet zoveel van die list omdat ik dat normaal nooit gebruik, en ik programmeer nog niet zo heel lang in vb

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 21:59 schreef ddkiller0900 het volgende:
ik weet niet zoveel van die list omdat ik dat normaal nooit gebruik, en ik programmeer nog niet zo heel lang in vb
In bijna elk Visual Basic (beginners)boek staat hoe een list werkt...

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:15

Sponge

Serious Game Developer

Met de MSDN files erbij (op CD of op http://msdn.microsoft.com/library) kun je het beste VB leren... gewoon wat klooien en niet altijd meteen alles vragen op een forum. (Niet dat het erg is, maar je leert toch meer als je eerst zelf probeert, denk ik)

• ddkiller0900
das waar ja, in het handboek wat we op school gebruiken staat het iig nog niet in van die listbox dus :?

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 06:21 schreef ddkiller0900 het volgende:
das waar ja, in het handboek wat we op school gebruiken staat het iig nog niet in van die listbox dus :?
Dus even zoeken op het Internet (met bijv. Google :P).

http://www.programmersheaven.com/zone1/articles/article592.htm is dan snel gevonden,
en van daaruit naar http://www.vbweb.co.uk/show/14/ (ListBox tutorial).
Pagina: 1