Toon posts:

kwaliteitsverschil in receivers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of er eigenlijk wel veel 'hoorbaar' verschil zit tussen receivers. Stel je koopt een van 300 euro, merk je dan echt veel verschil met bijvoorbeeld een van 600 euro?
Ik wil er dus ook 1 kopen, om mijn tv, pc en tuner op aan te sluiten, maar heb je dan echt zo'n duur 'dolby prologic 5.1' ding hebben voor goed, ruimtelijk en zuiver geluid?

:? ik heb er totaal geen verstand van, en ik heb ff onafhankelijk advies nodig, want die verkoopers smeren me de duurste dingen aan *D

Verwijderd

Je kunt zelfs verschil horen tussen verschillende receivers van dezelfde prijsklasse. Je moet dus gewoon naar een aantal apparaten luisteren om te merken wat jij het beste en het mooiste vind klinken.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Loop naar een winkel en ga luisteren, weet ik veel of JIJ verschil hoort?

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 11:14
Heel simpel, ja, je hoort het verschil enorm (tenzij je echt een gehoorafwijking hebt).

Eerst moet je kijken naar wat je ongeveer wilt, wil je DTS of is Dolby Digital genoeg, hoeveel speakers ga je erop aansluiten, waar ga je hem vooral voor gebruiken (films, muziek, DVD...), hoe meer nieuwe snufjes en hoe zwaardere speakers je erop wilt hebben, hoe duurder je uit gaat komen.

Daarna moet je kijken naar wat JIJ goed vind klinken, elke reciever heeft een eigen klank, en de 1 vind dit mooi, en de ander weer iets anders. Dit is ook ook afhankelijk van je speakers, bepaalde merken mixen gewoon veel beter als andere.

Verwijderd

ik vind het eigenlijk een goede vraag, want het zyn toch de boxen die vooral het geluid bepalen?

dus mocht je er verschillende gaan beluisteren (ik ga er vanuit dat dit dan altyd op dezelfde boxen gebeurt)
dan kan je toch nog altyd niet zeggen hoe dat op de boxen gaat klinken die je thuis hebt staan?

ik zoek me er binnenkort ook een aan te schaffen, dus zou ik ook graag weten of er enige houvast is in bepaalde specs die je onderling kan vergelijken...of is dat hetzelfde verhaal als de vraag "welke speakers koop ik het best"

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

verschil in merk = verschil in tiepe versterker = verschil in combinatie met speakers

dus met ieder type / merk zal et weer anders klinken op willekeurige speakers.. zoek et dus goed uit :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1