Ronde kabels

Pagina: 1
Acties:

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Als ik een ronde IDE kabel maak is het dan mogelijk dat een staaldraadje in het plastic breekt? (lijkt me wel..) maar is dit dan ook schadelijk voor bv mijn HDD of CD-rom?

Als 2 ijzerdraadjes elkaar raken doordat ik onvoorzichtig ben geweest met me mes kan dat kwaad?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het lijkt me wel, hè...

Ligt natuurlijk aan welke draadje, maar ik denk dat je wel kunt zeggen, dat het niet gezond is...

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:58
Uh, tis een kwestie van ERG voorzichtig de draadjes per 2 los snijden. Zodra je ergens de stroomgeleiders ziet is het best fout. als je tegen elkaar komen heb je bijna altijd een probleem. VOORZICHTIG DUS

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:53
1 draadje maakt niet veel uit, zolang de bundel draadjes maar niet kaduuk is. (per ader zijn er wel een stuk of 20 draadjes).
Als ze elkaar raken, heb je je kabel niet goed geround, en ja, dat kan schadelijk zijn, met name voor je HD. Dat zul je vlug genoeg merken, als gegevens niet goed worden opgeslagen of verdwijnen... :(

• bart_vd
  • Laatst online: 24-02-2023
Fauna, per ader 6 draadjes :) (Heb er al een gesloopt... :( ) (Hoeveel kost een nieuwe IDE kabel ongeveer?)

Verwijderd

Maar ik heb toch wel vette problemen gehad met het oc'en van mijn pc. had rounded cables gekocht op computerbeurs, na oc'en best wel last van UNMOUNTABLE BOOT VOLUME enzo, platte zijn schijnbaar gewoon beter, zijn toch ook niet vvor niks plat a fabriek?

Verwijderd

'k heb ze ook zelf geround: kabeltje voor kabeltje gedaan, ik kwam af en toe wel de "geleiders" tegen, mar die heb ik dan weer afgeplakt: werkt perfect, even snel als voorheen, en geen rotzooi in je kast!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

heb ze geround door de kabels te versnijden in banen van 5 draadjes,
ff op elkaar leggen en er een spiraalbandje omheen wikkelen

stukkie snijden, rest scheuren, makkelijker/ veiliger

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

Felyrion

goodgoan!

ik wou dit ook gaan doen, maar wat ik me nu afvraag:
geeft dit geen storing ofzo, die draadjes zo dicht bij elkaar?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
De storing wordt in principe nog steeds opgevangen door de 40 'loze' aders. Ook een U-ATA-66/100/133 kabel kun je dus gewoon rounden.

Wees dus wel altijd voorzichtig (haastige spoed is bij casemodden niet goed!) dat de adertjes niet bloot komen te liggen.

Dato DUO synth voor twee

• TheWizzard
  • Laatst online: 10-06 18:49

TheWizzard

Everything we R will never die

hoi allemaal
ik snap eigenlijk het probleem van het snijden in die ide kabels niet...ik heb zelf ook m'n ide kabels geround maar dat heb ik gewoon gedaan door een kabel netjes zo dun mogelijk te maken, dus in elkaar drukkken, en dan stevig intapen. Volgens mij is dat veel minder gewaagd dan om in je kabels te gaan snijden en 't heeft utzelfde effect lijkt me zo....

greetz..

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Op donderdag 31 januari 2002 21:37 schreef www.outer het volgende:
heb ze geround door de kabels te versnijden in banen van 5 draadjes,
ff op elkaar leggen en er een spiraalbandje omheen wikkelen

stukkie snijden, rest scheuren, makkelijker/ veiliger
Zo heb ik het ook gedaan.
Als je maar een klein stukje snijdt en de rest "scheurt" kan je ook niet de aders bloot leggen.
Overigens heb ik m'n UW-SCSI kabel maar met rust gelaten, die vond ik toch net iets te dun om veilig te kunnen rounden.
Die heb ik nu achter m'n moederbord om naar boven geleid.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Neehee, als je de kabeltjes stuk voor stuk lossnijdt kun ziet de ronde kabel er veel dunner uit(Bij mij in ieder geval) Dit gaat over het bericht van Wizzard en niet van SIGNe dusss...

• Marc Veen
  • Laatst online: 19-07 19:02
Je kan de kabels ook rounden m.b.v. 19mm krimpkous.
Heb ikzelf gedaan. Rood voor raid en geel voor ide/fdd.
Werkt perfect!

AMD Ryzen 7 7700X | Arctic Freezer 36 | ASUS B650-PLUS WIFI | 16GB Kingston Fury Beast | GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC 8G | Lexar NM790 2TB | WD Gold 6TB+4TB | be quiet! Pure Base 501 | Corsair RM650e | 2x Iiyama G-Master GB2741HSU-B1 | Win 11 Edu 64bit

Pagina: 1