Toon posts:

Stealth II G460

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een vriend thuis de computer geformatteerd (op zijn verzoek). Nu heb ik alles weer opnieuw geinstalleerd, ook de videoadapter (Stealth II G460). De drivers hiervoor komen van de officiele CD-rom. De monitor wordt herkend als een plug-and-play monitor. De drivers van de monitor is mijn vriend kwijt. De videoadapter laat zich zonder problemen installeren. Maar telkens als de resolutie of het aantal kleuren wordt veranderd, (standaard: 16 kleuren en 640 x 480), gaat WIN98 SE zeuren dat de beeldschermadapter niet goed is geinstalleerd.

Wat is hier aan te doen???

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

De beeldschermadapter is toch echt je videokaart en daar heeft je monitor niks mee te maken. Miscchien toch ff die drivers nakijken :?

All your base are belong to Chuck Norris

Verwijderd

Topicstarter
De drivers zijn goed, ik heb ook een update voor de videokaart gedownload en die deed het ook niet.

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

Kijk eens waarop de monitor is ingesteld. Als die gewoon op een standaard monitor staat me 1024x768 ofzo dan kan het echt niet aan de monitor liggen en *moet* het dus aan je videokaart liggen.

All your base are belong to Chuck Norris

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de monitor. Het vreemde is dat de computer eerst wel normaal werkte met dezelfde drivers voor de videokaart.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Soms gaat er wel eens iets mis met Win98SE installatie, dus opnieuw installeren kan helpen

Verwijderd

Topicstarter
En als dat ook niet helpt? (lees: ook al geprobeerd, maar helpt niet). Videokaart doet het ook goed (geprobeerd in een andere pc)

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
+ Ander OS
+ PowerStrip
+ Andere Video Kaart Drivers (je hebt de standaard Intel 740 drivers en die van Diamond zelf)
+ Andere monitor installeren (een van de standaard Win98SE dingen)
+ Vid kaart in andere PC testen

Zelf heb ik ook deze videokaart en nog nooit problemen gehad onder Win98SE

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:19
Ik heb ook zo'n kaartje in de oude PC zitten en had wel eens de dezelfde problemen bij een nieuwe installatie. Ik zou ten eerste nieuwe drivers downloaden van diamondmm.com en dan de oude drivers deïnstalleren, opnieuw opstarten en die nieuwe erop. Soms vraagt Windows zelf al om een herstart tijdens die installatie van de drivers, maar hierop moet je NIET ingaan. Kies dus 'Nee' en laat het install-programma van Diamond Windows opnieuw opstarten (gebeurt op een gegeven moment na 'Next'). Dan zou het weer moeten werken.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

verkeerde forum
+
driver-vragen horen niet in HA

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.