Ik heb al een tijdje een hdd bracket
(zonder hotswapping)
Dat werkt lekker op mijn windows bakje
Als ik dan mijn harddisk uit de bracket wil trekken moet ik in windows de helecomputer uitzetten, of iig op hibernate zetten
Sinds kort zit de bracket in mijn fileserver (trotse linux n00b hier
)
maar als ik dan de harddisk uit de bracket wil hebben, dan moet ik dus de fileserver uitzetten, niet handig dus nee
Nu had ik daar een oplossing opbedacht; kan ik hem niet gewoon met umount unmouten zodat hij niet meer aangesproken word ,en dat ik hem dan uit de bracket trek?
Je zult wel denken, stomme n00b waarom probeer je het niet
Nou, ik weet het dus niet zeker, en ik weet ook niet wat er gebeurd als ik dat doe
Zou het ook zonde vinden als er iets kaduc gaat
Mijn vraag is dus, kan ik hem gewoon eruit trekken als ik hem umount? of moet ik het op een andere manier doen ?
of moet ik niet zeuren en een hotswapping geval kopen?
Voor de gene die niet weten wat een removable hdd bracket is :
Betwijfel ik btw
Dat werkt lekker op mijn windows bakje
Als ik dan mijn harddisk uit de bracket wil trekken moet ik in windows de helecomputer uitzetten, of iig op hibernate zetten
Sinds kort zit de bracket in mijn fileserver (trotse linux n00b hier
maar als ik dan de harddisk uit de bracket wil hebben, dan moet ik dus de fileserver uitzetten, niet handig dus nee
Nu had ik daar een oplossing opbedacht; kan ik hem niet gewoon met umount unmouten zodat hij niet meer aangesproken word ,en dat ik hem dan uit de bracket trek?
Je zult wel denken, stomme n00b waarom probeer je het niet
Nou, ik weet het dus niet zeker, en ik weet ook niet wat er gebeurd als ik dat doe
Zou het ook zonde vinden als er iets kaduc gaat
Mijn vraag is dus, kan ik hem gewoon eruit trekken als ik hem umount? of moet ik het op een andere manier doen ?
of moet ik niet zeuren en een hotswapping geval kopen?
Voor de gene die niet weten wat een removable hdd bracket is :
Betwijfel ik btw