Op zondag 03 februari 2002 22:17 schreef KexDaFlex het volgende:
[..]
* KeX vindt hem ok niet grappig ook al heeft hij geen pay-per-press start button.
[..]
ok, smaken verschillen.
Jij hebt een OS waarvan jij vindt dat het voor jou het beste OS ter wereld is. Lijkt erop, maar is echt anders.
[..]
dat bedoel ik inderdaad.
welke inderdaad in een door MS behoorlijk overheerste maatschappij nogal wel eens achtergesteld wordt. Uit dat oogpunt kon ik me je frustraties altijd redelijk voorstellen.
[..]
Dat is een aardige spijker. Het probleem is dat MS mij gewoon tijd en geld kost. Terwijl ik producten van hen niet eens wil gebruiken.
Die reactie is deels behulpzaam, omdat hij inderdaad wat mogelijkheden aandraagt waarom MS niet door iedereen als even prettig wordt ervaren. De opmerking over wereld dominatie is IMO echter zo populistisch en provocerend dat de reactie alleen al daarom een troll zou kunnen verdienen.
De opmerking over wereld dominatie is evengoed behulpzaam. Het is provocerend verwoord, doch in deze context is dat imho ook juist de bedoeling.
Wereld dominatie is toch wel heel wat stappen verder dan met je bedrijf een monopoliepositie uitbuiten.
Het is een softwarebedrijf.
Werelddominatie op softwaregebied gaat het dus om.
Lijkt me dat MS aardig op weg is aangezien het onmogelijk is om te computeren zonder microsoft.
Slecht weinig mensen kunnen zonder windows, alleen echte tweaekers, en die hebben juist veel last van de diverse monopolies van MS. Denk bijvoorbeeld aan hpfs, ie en netscape, icq en msn, en de diverse gesloten standaarden zoals de win api's, docformaat, smbprotocol, etc..etc..
En dan komt voor mij de moeilijkste vraag, is het MS aan te rekenen dat ze in een dergelijke monopoliepositie terecht zijn gekomen? Of is dat soms de schuld van de markt zelf? Tuurlijk wil een bedrijf een zo groot mogelijk marktaandeel hebben en is elk bedrijf bereid om daar erg ver in te gaan.
[..]
Het is beide. Software is qua verhouding var. en fixed cost sterk geneigd te monopoliseren.
MS heeft monopolies kunstmatig gecreeerd, en houdt ze kunstmatig in stand door machtsmisbruik, kracht van de default voor domme gebruikers, etc..
Wat je vindt moet je helemaal zelf weten en het is ook je goed recht om dat uit te dragen, maar er worden nogal eens, en ook door jou, meningen als feiten gepresenteerd en dat staat me tegen.
Er worden idemdito feiten als meningen verkondigd. Dat microsoft machtsmisbruik hanteerd om concurrentie te nekken is geen mening maar een feit. En zo zijn er honderden FEITEN. (lees de findings of fact maar na).
Verder is het zo dat een mening een mening blijft ook al wordt deze als feit gepresenteerd. En een mening geven mag.
* KeX denkt dat hij elke keer als hij linux als luktnix gaat schrijven volledig onder de grond getrolled zou worden, als is het net zo'n suf woordgrapje als m$
Dat is een groot verschil.
Als ik telkens microSUCKS of microSCHOFT zou schrijven is het idd een troll. Een dollartekentje is gezien het feit dat Micro$oft meer omzet maakt dan het brutonationaalproduct van alle derde wereldlanden bij elkaar niet vreemd.
En mede daarom (derde wereldlanden) steun ik 100% linux. Een OS behoort een open standaard te zijn dat aan marktwerking onderhevig is en geen monopolistisch product dat een monopolistisch bedrijf misbruikt om op illegale wijze andere marken aan te boren.
Ik herhaal....
En mede daarom (derde wereldlanden) steun ik 100% linux. Een OS behoort een open standaard te zijn dat aan marktwerking onderhevig is en geen monopolistisch product dat een monopolistisch bedrijf misbruikt om op illegale wijze andere marken aan te boren.
Als een een of ander achterlijke microsoft nicht TROLL uitdeelt louter omdat er een dollartekentje staat neem ik dus ook zeker zwaar op.