[TI83] Rekenmachine hangt na inpluggen pclink(DHZ)

Pagina: 1
Acties:

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09-2022
Ik heb dus vanmiddag een PC-link kabel gemaakt voor mijn Texas Instrument TI83 en nu heeft hij niet echt zin om te gaan werken. Alles gaat goed, LED brandt netjes enzo, alleen wanneer ik nu de kabel in de rekenmachine plug, reageerd deze niet/nauwelijks meer.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat het probleem zou kunnen zijn? Misschien dat iemand er zelf ervaring mee heeft.

Ik gebruik: WindowsXP, TI-Graph link en de datakabel zoals deze hier te vinden is.

HELP...

=( Protected by witchcraft )=

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-03 13:24
Misschien moet je je rekenmachine ff oc-en kan de link nu ff niet vinden (okok, ik geef het toe: ik ben te lui om te zoeken) Maar verder vind ik dit erg vreemd... zit je kabeltje echt wel goed in elkaar? Het lijkt een beetje alsof je stekkertje niet helemaal jofel is... :?

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Eeeh
Dan is er kortsluiting.

Je rekenmachine hangt niet.

Hij loopt gewoon heeeeeel langzaam, ff je kabel nakijken.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb ik ook gehad.. een tijdje kon ik dat oplossen door zonder de stekker in de rekenmachine te doen het zenden te beginnen en hem dan pas in de rekenmachine stoppen ofzoiets, weet niet precies meer maar gewoon een beetje kutten dus.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 10:21
had ik eerst ook, is iets niet goed met je kabel. als het goed is doet ie het weer gewoon als je de kabel er uit haalt, en je moet je kabel nog ff nakijken...

Maak je eigen poll

Verwijderd

Volgens mij nix mis met de kabel hoor...
Bij mij reageerde hij ook heeeel langzaam...

alleen na een lange tijd was me kabeltje versleten (connetctor te veel gebogen.. toen deed ie het echt niet meer).. :)

• Dryw.Filtiarn
Ja maar heb de kabel nu tig keer nagekeken en ik vind geen fout om eerlijk te zijn. Of het moet zo zijn dat m'n elektroboer me verkeerde onderdelen heeft gegeven.

Anyway het principe van zenden en dan de kabel erin werkt ook niet dan krijg ik vrijwel direct een error:
"Error in Xmit"

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-03 20:18

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Het is normaal dat je rekenmachine heel traag wordt als je de kabel erin plugt, de rekenmachine wordt weer normaal als je je COM-poort opent en gaat verzenden/ontvangen. De error bij de communicatie is ook normaal, aangezien TI Graph Link (bijna) niet werkt onder Windows XP (iig heb ik het nog niet voor elkaar gekregen).

• Dryw.Filtiarn
Op vrijdag 01 februari 2002 19:34 schreef Neman het volgende:
Het is normaal dat je rekenmachine heel traag wordt als je de kabel erin plugt, de rekenmachine wordt weer normaal als je je COM-poort opent en gaat verzenden/ontvangen. De error bij de communicatie is ook normaal, aangezien TI Graph Link (bijna) niet werkt onder Windows XP (iig heb ik het nog niet voor elkaar gekregen).
Oke, thanx... Werkt het onder Win9x wel goed? Want dan installeer ik die even op een wisselschijf...

Verwijderd

offtopic:
Op deze site staan instructies om je TI83 over te clocken ('em 4 keer sneller laten lopen) :)

Lijkt me wel een beetje overbodig maar wel leuk om te zien natuurlijk ;)

• Neman
  • Laatst online: 08-03 20:18

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Oke, thanx... Werkt het onder Win9x wel goed? Want dan installeer ik die even op een wisselschijf...
Ja, het werkt zonder problemen onder Win9x, zelfs onder Win2k. Wat je nog zou kunnen proberen, is het installeren van de Port95NT drivers, misschien dat je TI Graph Link dan wel aan de praat kunt krijgen onder WinXP.

• Dryw.Filtiarn
Op vrijdag 01 februari 2002 22:47 schreef Neman het volgende:

[..]

Ja, het werkt zonder problemen onder Win9x, zelfs onder Win2k. Wat je nog zou kunnen proberen, is het installeren van de Port95NT drivers, misschien dat je TI Graph Link dan wel aan de praat kunt krijgen onder WinXP.
Oke ik heb het inmiddels onder win98 geprobeerd en het werkt inderdaad zonder problemen. Volgens mij had ik die port95NT drivers al geinstalleerd in WinXP

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Volgens mij staat er op die site toch echt: TI-85 & TI-82 cable.... ben ik nou raar of is t dan niet zo vreemd dat ie dan niet met je TI83 werkt?!?!?!?!

• sebastius
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Kabel doet het wel, ik heb er 10 van gemaakt. Probleem zit hem in de aarding geloof ik, de voltages zweven een beetje. Een keertje je PC resetten of aanzetten, terwijl de rekenmachine er aangekoppeld zit was geloof ik de oplossing.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb zelf ook zo'n seriële kabel gebakken (jaren geleden), doet het prima, maar bij de eerste keer aansluiten hangt de grm idd..
Mijn oplossing: maak een screenshot van het schermpje, dan doet ie het!

Maar ehh, die officiele software ken je volgens mij niet gebruiken met een zelfbouwkabel, je kunt beter cal gebruiken..
Pagina: 1