Toon posts:

Audio-cd's branden voor stage plek lukt niet.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop op een basisschool stage, en nou heeft men daar 2 audio cd's (de grote reis groep 3 en groep 4) en daarvan wil men een kopietje maken om die ook te gebruiken in andere klassen. Ik heb al een keertje geprobeerd om daar een kopietje van te maken. Maar elke keer neemt die de laatste nummer niet helemaal over, hij stopt ineens na een tijdje. De cd duurt minder dan 74 minuten dus dat is het probleem niet. Er zit blijkbaar een beveiliging op :( . Om nou speciaal voor die andere klassen nog zo'n exemplaar aan te schaffen die maar voor een korte periode wordt gebruikt vinden ze dat overbodig.
Ik heb het zowel thuis als bij school geprobeerd om een kopie te kunnen maken maar zonder resultaat (elke keer ontbreekt er iets aan de laatste nummer).

Weet iemand een ander methode om toch een kopietje kunnen maken van die audio cd's??

Verwijderd

Krassen

lagere snelheid

eerst in wav of mp3 op zeten en dan op cd branden

Verwijderd

vooral een lagere snelheid wil weleens helpen ... hoe snel draait je brander nu?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 20:15 schreef TourTheForce het volgende:
Krassen

lagere snelheid

eerst in wav of mp3 op zeten en dan op cd branden
Er zitten geen krassen op.

Ze hebben op school een 2x brander lager kan bijna niet.

En eerst in wav omzetten heb ik al een keer geprobeerd, maar daar had ik weer hetzelfde probleem (laatste nummer niet goed).
Ik heb alleen dat omzetten naar mp3 en dan op cd branden niet geprobeerd, maar ik denk niet dat het gaat lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 20:16 schreef Amnesiac het volgende:
vooral een lagere snelheid wil weleens helpen ... hoe snel draait je brander nu?
Mijn brander thuis is 4x en die van op school 2x.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:34

JWO

rip em ff naar mp3/wav en brand hem dan opnieuw..

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Als je het laatste .wav nummer beluisterd, hoor je die dan wel helemaal of wordt ie ook verkeerd geripped?

en welk proggie gebruik je voor het rippen?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 20:23 schreef Rolex het volgende:
Als je het laatste .wav nummer beluisterd, hoor je die dan wel helemaal of wordt ie ook verkeerd geripped?

en welk proggie gebruik je voor het rippen?
Als ik het laatste nummer afspeel, stopt hij gewoon opeens.
Ik weet alleen niet meer welke proggie ik gebruikte voor het rippen (1 maand geleden dat ik hem gebruikte)

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:57

-Stef-

Slainthe!

Maak toch eerst maar een image op je harde schijf en brand die vervolgens. Download EAC even op http://www.exactaudiocopy.de. Dit is freeware (geworden :) ). De laatste versie heeft een wizard voor de belangrijkste instellingen dus elk kind kan nu perfecte kopieen maken. Gebruik ALT+F7 of het imge icoontje links om de image en cue sheet te maken. Brand de cuesheet vervolgens (met EAC of anders bv CDRWin). Grote kans dat je kopie gelukt is.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken om die cd's gewoon op te nemen (met
mijn minidisc) en om die weer op te slaan in wav formaat en die brand ik op een cd.
Het is niet de makkelijkste methode, maar ja moet lukken toch?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 20:28 schreef -Stef- het volgende:
Maak toch eerst maar een image op je harde schijf en brand die vervolgens. Download EAC even op http://www.exactaudiocopy.de. Dit is freeware (geworden :) ). De laatste versie heeft een wizard voor de belangrijkste instellingen dus elk kind kan nu perfecte kopieen maken. Gebruik ALT+F7 of het imge icoontje links om de image en cue sheet te maken. Brand de cuesheet vervolgens (met EAC of anders bv CDRWin). Grote kans dat je kopie gelukt is.
oke ik zal het proberen, volgende week donderdag zit ik daar weer.

Verwijderd

Dit lijkt mij nou een typisch geval voor CloneCD.

Ik gebruik voor audio ook altijd EAC, maar ik weet niet of ie dit klusje wel klaart.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 21:59 schreef exter het volgende:
Dit lijkt mij nou een typisch geval voor CloneCD.
Nope, heb ik al ook mee geprobeerd, maar werkte niet..

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Probeer het eens met DiskJuggler,
die brand alles.
Net zoals Nero en CloneCD.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Pagina: 1