Toon posts:

Draadloze mic's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er misschien iemand ervaring met het gebruik van draadloze microfoons? Ik heb de beschikking over een aantal AKG's (de WMS60). Dat zijn VHF mic's met beltclip. Ik heb alleen niet de mogelijkheid om die dingen in een "echte" uitvoering te testen, omdat we de PA verder huren. vraag is hoe ze zich houden in zo'n situatie (oa met rondzingen, want de ruimte is daar nogal gevoelig voor [een groot blik met een enorme galm])|:(.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Draadloze gedragen zich wat betreft rondzingen niet anders dan gewone.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 20:07 schreef polaris het volgende:
Draadloze gedragen zich wat betreft rondzingen niet anders dan gewone.
ja, maar het zijn van die dasspeld dingen, nooit mee gewerkt, alleen met richtmics en dyn mics (md425) van sennheiser. Dus het zou kunnen zijn dat ze dat nog sneller doen...

Verwijderd

Kheb wel es theater projecten gedaan waarbij we met 15 draadloze mic's tegelijk werkten. Allemaal das-speld mic's.

Op zich werkt zo iets prima, alleen ze zingen wel irritant snel rond. Alles goed met equalizer afstellen is ook echt vereist, en het beste is eigenlijk om er zo'n rondzing-onderdrukker bij te huren. (ik ben de naam van die dingen ff kwijt)
Maar als je alles eenmaal een beetje netjes hebt afgeregeld, werkt het prima hoor!

Owja, wat ook een groot nadeel is van die dingen, is dat ze echt batterijen vreten. Op een avond hadden we minsten 2 9-volt blokken per mic nodig :( Beetje dure zaak, probeer dan ook van het verhuurbedrijf extra batterijen mee te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Het idee is eigenlijk dat we in eerste instantie (net als vorig jaar, bij een ander musical) 2 draadloze handmic's gehuurd hadden (uhf, senn.). Er blijken alleen al 3 van die setjes AKG's op school in een kast te liggen. Bijhuren van draadloze mic's is bijna net zo duur als het bijkopen van enkele vhf setjes. Daarom was ik benieuwd of dat een beetje de moeite waard is. We hebben namelijk een stuk of 7 hoofdrolspelers (met veel tekst, en ook wat zang). Ik heb alleen geen idee hoe die dingen bij het zingen klinkten. oh ja, we huren natuurlijk wel wat dingen nog bij (eq, feedback dist. soundcraft k1, PA setje etc. etc...)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

In principe zou ik niks gaan versterken als het enigzins kan, dat zal waarschijnlijk het beste klinken (een beetje afhankelijk van akoestiek en spelers). Ik heb overigens alleen ervaring met Shure en Sennheiser zenders, zowel hele dure als wat goedkopere. Het komt er eigenlijk altijd op neer dat het lang niet zo goed klinkt, je veel minder acoustical gain hebt (eerder feedbacken doordat de mic nogal ongelukkig zit) en veel last hebt van geplop door bewegen van kleding en ook snel last hebt van dat spelers naast hun mic praten. Het kan wel goed, maar dat is gewoon erg duur.
Een alternatief zou bijvoorbeeld pcc's kunnen zijn (van Crown). Die gebruiken wij vaak bij amateurs (prof spelers hebben gewoon geen versterking nodig).
Pagina: 1