Toon posts:

[OSS] geluide harder zetten, en xmms loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een debian server draaien. Nu heb ik mandrake ook voor debian op de desktop vervangen. Ik heb nu xfree 4.1.0 met kde als desktop draaien. Ten eerste hoe zet ik het geluid harder. Xmms gebuikt bij mij de OSS output plugin. Hoe zet ik dan het geluid harder?

Ik gebruik XMMS 1.2.5 en als ik mp3 bestanden van mijn gemounte FAT32 partitie open ligt xmms soms helemaal vast. Soms speelt xmms ook gewoon de mp3 tracks goed af. Maar meestal loop hij vast.

Als ik xmms met behulp van de konsole open. Verschijnt er een bericht. Cannot open libmikmot. Wat is dit voor libary?
Hoe kom ik aan deze bibliotheek op mijn debian systeem?

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kmixer

Heb je wel DMA aanstaan en 32bit?
om dit te doen:
su
<passwd>
apt-get install hdparm
init 1
<passwd>
hdparm -c /dev/hda (--> staat 32 bit aan?)
hdparm -c1 /dev/hda (--> zo nee, dan kan ie zo aan)
hdparm -d /dev/hda (--> staat DMA aan?)
hdparm -d1 /dev/hda (--> zo nee, dan kan ie zo aan)
init 2

Om bij elke reboot dit standaard aan te zetten moet je dit ook ff in een bestandje in /etc/init.d/bootmisc.sh zetten

Laatste:
libmikmod2 - A portable sound library
Installeer via apt-get install libmikmod2

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het allemaal proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Xmms loopt nu niet meer vast. Maar als ik een song open duur het 30 seconden voordat hij begint af te spelen.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen?

Verwijderd

Topicstarter
Zou het kunnen komen omdat ik de driver voor mijn creative es 1371 in de kernel heb gecompileerd en niet als module?

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lijkt me sterk. Vanuit kernel zou het juist sneller moeten gaan. Het is wat overdreven alleen hoor ;)
Je probleem herken ik verder niet. Het werkt bij mij prima (ook vanaf fat32 btw). Zegt ie nog iets speciaals ofzo als je xmms via console opstart? En kijk eens welke processen er bovenaan in top staan als ie 30 sec wacht.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 01 februari 2002 20:44 schreef banaan-X het volgende:
Lijkt me sterk. Vanuit kernel zou het juist sneller moeten gaan.
Vanuit de kernel zou sneller gaan dan een module? Waarom?
Modules gaan niet langzamer dan ingebakken dingen hoor, dat is namelijk het hele idee van een module.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 01 februari 2002 20:46 schreef blaataaps het volgende:
Vanuit de kernel zou sneller gaan dan een module? Waarom?
Modules gaan niet langzamer dan ingebakken dingen hoor, dat is namelijk het hele idee van een module.
Het hele idee van een module is, dat je hem eruit kunt halen, en er een andere in kunt proppen, of dezelfde, of makkelijk parameters kunt veranderen..

Verder zal een modules iets langzamer laden dan iets wat al in de kernel zit, maar dan heb je het over hele kleine verschillen ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Het is alleen de eerste keer bij het opstarten van xmms. Daarna als hij eenmaal speelt en ik stop hem en druk daarna weer op play start hij wel gelijk weer met spelen.

Ik zal eens bij het opstarten naar de output van top kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer iet gevonden wat ik vreem vind. Als ik in KDE zit en ik open daar unreal tournament dan hoor je bijna geen geluid. Als ik me stereo op zijn hardst zet dan hoor ik heel zacht het geluid.

Maar als ik op de console inlog als gewoon gebruiker en ik type xinit gevolgd door ut dan heb ik wel gewoon geluid op een acceptable sterkte. Weet iemand hoe dit kan?
Pagina: 1