Ik denk dat er hier wel meer topics over zijn geweest maar wat is nou beter en kunnen jullie misschien ook met feiten komen? En is het nou ook zo instabiel als de kabel?
Ik heb nou sinds een week ADSL via XS4ALL
(mxstream fast abo) en het bevalt me echt suuuupergoed.. dl speeds liggen rond de 100/200 KB/sec met download accelerator
En ik heb (nog ?) geen klachten ofzo..
Maar ja ik heb geen ervaring met kabel dus wat dat betreft kan ik je niet echt verder helpen..
(mxstream fast abo) en het bevalt me echt suuuupergoed.. dl speeds liggen rond de 100/200 KB/sec met download accelerator
En ik heb (nog ?) geen klachten ofzo..
Maar ja ik heb geen ervaring met kabel dus wat dat betreft kan ik je niet echt verder helpen..
Verwijderd
Ik heb al wat langer ADSL en het heeft nog wel wat kinderziekten vooral aan de kant van KPN. Tot nu toe (na ongeveer 2 maanden gebruik) heeft de lijn er ongeveer 5 keer uitgelegen (regio Amsterdam Zuid/Amstelveen), langst durende storing 11 uur.
Als het wel werkt dan is het super, met een continue hoge snelheid.
Als het wel werkt dan is het super, met een continue hoge snelheid.
Wat voor snelheden heb jij dan meestal ??
Mij was wel 1MB/sec beloofd.. ?!
En zoals zoals ik hierboven al zei heb ik dat dus nog LANG niet gehaald
Mij was wel 1MB/sec beloofd.. ?!
En zoals zoals ik hierboven al zei heb ik dat dus nog LANG niet gehaald
.Ken. (die van barbie?
)
1Mb/s kan eenvoudigweg niet. KPN knijpt hem af op 1mbit/s. Dus 128kb/s, Cistron is wel al een heel stuk beter: 2Mbit/s tot 8Mbit/s zeggen ze, ze knijpen hem in ieder geval niet/minder af dan de KPN doet.
1Mb/s kan eenvoudigweg niet. KPN knijpt hem af op 1mbit/s. Dus 128kb/s, Cistron is wel al een heel stuk beter: 2Mbit/s tot 8Mbit/s zeggen ze, ze knijpen hem in ieder geval niet/minder af dan de KPN doet.
Bericht hierboven
Vandaag heeft Cistron in de toko ADSL aangesloten enne, dat is erg, erg vet!
Een download van 100MB nam 4 minuten in beslag met gemiddeld 470 KB/sec...
/me very happy!
Dus als je de mogelijkheid hebt: XDSL!
Cistron rekent nu 149,- per maand en belooft snelheden van 2 tot 8Mbit/sec.
Tis nu nog een pilot en binnenkort zal het definitieve pakket bekend gemaakt worden, waardoor je kans hebt dat het fiks duurder wordt en er restricties op het datatransport komen.
Lees hier meer.
Een download van 100MB nam 4 minuten in beslag met gemiddeld 470 KB/sec...
/me very happy!
Dus als je de mogelijkheid hebt: XDSL!
Cistron rekent nu 149,- per maand en belooft snelheden van 2 tot 8Mbit/sec.
Tis nu nog een pilot en binnenkort zal het definitieve pakket bekend gemaakt worden, waardoor je kans hebt dat het fiks duurder wordt en er restricties op het datatransport komen.
Lees hier meer.
Paar honderd kB/sec download red ik met kabel (@home) ook wel, maar ik ben vooral benieuwd naar upstream en ping. Bij @home hebben we (net als veel andere providers) 16 kB/sec upstream. Pingen naar quake2.xs4all.nl geeft nu (2.29 's nachts) 25ms, normaal overdag zo'n 30 tot 40 ms.
Wie heeft ADSL en kan dit even testen?
Wie heeft ADSL en kan dit even testen?
Verwijderd
Ping met een basic pakketje:
Pinging quake2-dm.xs4all.nl [194.109.69.82] with 32 bytes of data:
Reply from 194.109.69.82: bytes=32 time=40ms TTL=251
Reply from 194.109.69.82: bytes=32 time=39ms TTL=251
Reply from 194.109.69.82: bytes=32 time=44ms TTL=251
Ping statistics for 194.109.69.82:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 39ms, Maximum = 44ms, Average = 40ms
Pinging quake2-dm.xs4all.nl [194.109.69.82] with 32 bytes of data:
Reply from 194.109.69.82: bytes=32 time=40ms TTL=251
Reply from 194.109.69.82: bytes=32 time=44ms TTL=251
Ping statistics for 194.109.69.82:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 39ms, Maximum = 44ms, Average = 40ms
Verwijderd
.Ken. :
Met hoge snelheid bedoel ik dus tov mijn modempje. En de snelheid zakt dus niet in zoals met kabel weleens gebeurd.
Theoretische Topsnelheid (dl) is overigens 512kbit, als je het 'FAST' pakket hebt (zoals jij), 1024Kbit. Dit zal resulteren in 55KByte/110KByte, uitgaande van de 80-85% van Theoretisch maximum, zoals KPN beschrijft. Dit zal kabelaars tegenvallen, maar wat mij aan ADSL bevalt is zoals gezegd dus de continue snelheid, dus geen gedonder als al je buren online gaan.
Met hoge snelheid bedoel ik dus tov mijn modempje. En de snelheid zakt dus niet in zoals met kabel weleens gebeurd.
Theoretische Topsnelheid (dl) is overigens 512kbit, als je het 'FAST' pakket hebt (zoals jij), 1024Kbit. Dit zal resulteren in 55KByte/110KByte, uitgaande van de 80-85% van Theoretisch maximum, zoals KPN beschrijft. Dit zal kabelaars tegenvallen, maar wat mij aan ADSL bevalt is zoals gezegd dus de continue snelheid, dus geen gedonder als al je buren online gaan.
"Met hoge snelheid bedoel ik dus tov mijn modempje. En de snelheid zakt dus niet in zoals met kabel weleens gebeurd"
Dat zal je met ADSL ook wel overkomen lijkt me, je provider heeft echt geen beperkt snelle uplink naar internet hoor
Dat zal je met ADSL ook wel overkomen lijkt me, je provider heeft echt geen beperkt snelle uplink naar internet hoor
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Verwijderd
Oh nee? 
Ik bedoel het alom bekende en dramatische inzakken van de snelheid als je buren en Tante Klara online gaan op de KABEL. Dat verschijnsel kan per definitie niet optreden bij ADSL. Daarom heb ik geen KABEL (van Chello zeker, haha) maar ADSL.
Ik bedoel het alom bekende en dramatische inzakken van de snelheid als je buren en Tante Klara online gaan op de KABEL. Dat verschijnsel kan per definitie niet optreden bij ADSL. Daarom heb ik geen KABEL (van Chello zeker, haha) maar ADSL.
Dat dramatisch inzakken van de snelheid heb ik wel last van, maar dat komt niet omdat de buren mee zitten te surfen, want de ping totaan de gateway is altijd 20-30ms.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Pagina: 1