[LCD] Wat wel, wat niet :S

Pagina: 1
Acties:

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Oke ik heb al een hoop topics voorbij zien komen over lcdtjes maar zie door de zogenaamde bomen het bos nie meer. En i.p.v. vragen te stellen als "Kan ik die en die lcd gebruiken uit dat apparaat" is t misschien handig om een topic te maken over wat wel uit een apparaat gesloopt kan worden om in je compie te bouwen.
Dus als iemand ervaring heeft met een lcdtje ff hier posten aub

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

het is geloof ik een goede regel als er op een chipje op een LCD staat HD***** dat het gebruikt kan worden...
Dingen als LCD's uit mobiele telefoons werken sowieso niet omdat ze daar een eigen controller voor gebruiken :D
Uit sommige faxen en uit telefooncellen kan het weer wel....

• MenaceD
  • Niet online
Maarja om nou massaal de telefooncellen leeg te stelen ??
We willen natturlijk niet aanzetten tot criminaliteit :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

moet je idd ook niet doen, maar 1 iemand had het gedaan op GoT

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vind, dat er wel een aparte LCD-FAQ mag komen.

't Is een heerlijke LCD-topic-flood hierzoot.

Iedereen sloopt ieder LCDtje die hij maar kan vinden uit mekaar en post het hier.

Topic in LA, of hoe gaat dat?

Verwijderd

en natuurlijk de Toshiba T6963c grafische LCD's ken je aansluiten op je pc :) check mn sig voor meer info + software ( is er dan al software... jah ! :))

• Corn
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Aan alle LCD-n00bs
Alles waar HD44780 of T6963 op staat werkt dus. SED1330 is een potentieel werkend iets, worden (volgens mij) op dit moment progs voor geschreven. Dus: Nee, die dingetjes uit GSM's, Blue-brain's en dat soort rotzooi zijn niet makkelijk werkend te krijgen.
Iemand de moeite om een faq te schrijven?

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 21:10 schreef Cornholio2001 het volgende:
Aan alle LCD-n00bs
SED1330 is een potentieel werkend iets
'k heb een sed1330 based ding liggen hier, denk dat m'n voeding net iets te zwak is, maar verders werkt ie prima.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 20:51 schreef Matty_ het volgende:
en natuurlijk de Toshiba T6963c grafische LCD's ken je aansluiten op je pc :) check mn sig voor meer info + software ( is er dan al software... jah ! :))
kan dat ook met een lcd uit een Toshiba T1850C?
[edit=typotje]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 21:10 schreef Cornholio2001 het volgende:
Iemand de moeite om een faq te schrijven?
Jah, FAQ hierover lijkt me wel handig. Scheelt weer heel wat topics over hetzelfde onderwerp...

• MenaceD
  • Niet online
Oke ik snap dat je met die H **** nummers kan zien of t wel of niet mogelijk is, ben een van die tweakers die weet hoe de search werkt. Maar de bedoeling van dit topic was eigenlijk om een verzameling te krijgen van uitgeteste lcd's uit apparaten die werkten. Scheelt misschien weer een hoop topics...
Dus laat die ervaringen maar komen

• X-Terminator187
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05-2025

X-Terminator187

"Astalavista"

Ik vroeg mij af of deze LCD aan te sturen is via de paralelle poort, en hoe ik hem dan aan zou moeten sluiten.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vanmoll/LCD1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vanmoll/LCD.jpg

Ik heb niet veel kunden vinden hierover, alleen een datasheetje van de SED1181F , maar daar kom ik ook niet veel verder mee. Iemad ervaring met zo'n LCD?

P.S. Hij komt uit een oude fax/kopieerapparaat.

Willen zij die bezwaar hebben tegen deze post nu spreken of voor altijd zwijgen. Specs

• Corn
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Ik denk dat ie wel gaat werken. Probeer gewoon eens te doen alsof het een HD44780 is. Best kans dat ie in een keer werkt (compatibel) Dus een standaard aansluitschema gebruiken
Pagina: 1