Kabelsnelheden?

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Hallo,
IK wou ff vragen wat de snelheden van kabel zijn en tot hoesnel dit ongeveer gaat,
daarom wou ik vergan of bd'r mensen zijn die hier hun snelheid op willen zetten.
Ik heb zelf kabel en met een beetje fatsoenlijke site haal ik 300k/s :D
maar heb al gehoord van een paar mb/s heb zelf @home.

mvg FFF

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Nou op dit moment haal ik toch wel 0.00kb/sec bij :r Slownera ... tsss ik krijg niet eens een ip :(

Verwijderd

Hoogste snelheid 50kb/s.

• Elect
  • Niet online
300 kb/s ?????

Zeelandslet kabel ..
256 abbo ... 80 piek per maand
en een kankersnelheid van 32 kb/s !
en een limiet van 2 gig ...

DANK U KANKER ZEELANDNET .....
kutprovider ....

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Mja 6-7 K dus...3 keer raden welke kabelaar :(

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Chello dan maar :)
89 piek p/m
max snelheid download 189kb/sec
max snelheid upload 14/15kb/sec
geen download limiet

ben er tervreden mee... 189 kb/sec heb ik weleens gehaald.
Afbeeldingslocatie: http://geocities.com/r337m0nk3y/legionxs/fart.gif

• ReseT
  • Niet online
Mijn max met Chello is 225Kb/s
Was bij Tucows.chello.nl.
Mijn gemiddelde is 30Kb/s
Bij chello is er tenminste geen limit!! :)

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• IceStorm
  • Laatst online: 07:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Een amerikaanse site (normaal) met 50 kb/sec
Een goed site met 100-150 kb/sec
Tucows in nederland met 400 kb/sec
Maximum 698 kb/sec
@home... ;)

Ennuh een paar mb/sec is wat lastig... het is een 10 mbit kaartje... ;) Die gaan niet tot mb/sec ;).. reken maar uit ;)
Hint.. deel eens door 8

• FFF
Ja ik heb ook wel een 1 mb gehaald paar (sec :D )
maar op z'n snelt soms ff 500 en dan gaat hij weer naar 200-300 k/s
mvg FFF (oprichter van deze topic ofzoiets)
@home is het snelste van die ik tot nu toe heb gehoord :D

• Palomar
  • Niet online
ik heb @home. ik heb maximaal eens 400KB/s gehaald, maar meestal van snelle servers zo'n 130-200 KB/s (bijv. tucows NL). Een gemiddelde zou ik niet zo kunnen noemen, het is geheel afhankelijk van de snelheid van de server waar ik van download, maar meestal is dat wel boven de 10KB/s.

Ik ben er zeer tevreden over.

• Floor-is
  • Laatst online: 00:21

Floor-is

5.2

Casema:

Zuigt, boven de 10k kom je niet. ;(
Ennuh 1Gb limiet (haal ik niet eens, gewoon te langzaam)

Bericht hierboven

• IceStorm

IceStorm

datalimiet... poeh ik ben blij dat ik dat niet heb.... :).. Er gaat hier zeker 2-3 gig per maand door (en mijn hd is maar 3... met een 30 gig HD kom ik zeker wel aan de 10 ;)

Verwijderd

ik zit ook bij die homo's van zeelandnet/zekatel :((

80 piek in de maand, 256kbit, 2 gig TRAFFIC (dus up EN down opgeteld) limiet...
STELLETJE HONDEN!!!!! :(((

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ik haal bij A2000 (of Chello, net hoe je het wil noemen) regelmatig 140-160KB/s en het hoogste wat ik af en toe haal is 180KB/s

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Ja, ook ik bij zeelandnet. Maar dan 128 abbo. Betaal 300 piek per jaar, en heb een limiet van 1Gb traffic (heb ik overigens nog nooit gehaald). Snelheid is ALTIJD +/_ 15 kb/sec (128 kbps). Voor mp3's downloaden is dat genoeg vindt ik en voor surfen merk je een snellere verbinding toch niet. (op school hebben we nl 500 kb/sec, het surfen gaat gewoon even snel..)
Ik ben gewoon tevreden met wat ik heb. (beter kan ik nu toch ook niet krijgen voor dit geld)

Verwijderd

Voor het abo dat je nou van zeelandnet beschrijft (dus 12 kb/s) betaal ik dus verdomme 90 piek per maand (en jullie dus 30) en dan heb ik 1,5 GB datalimiet.

Ik zit dus bij... je raadt het al!!

• BoneZ
  • Laatst online: 25-05-2021

BoneZ

don't panic

ik heb 2.02 mb/s gehaald! :) Kep Chello en kwas aan het downloaden van een server op de TU :) Daz wel ff gek kijken 3MB in 9 sec downloaden! :D

reality is for people with no imagination

• IceStorm

IceStorm

2.02 mb/sec ... En dat met een 10 mbit kaartje :)... Lijkt me te doen... :) (zeker DU-meter???)... Ok ik heb op netwerkweekend een keer 1900 kb/sec gehaald en een vriend bijna 2,5 mb ;)...

Verwijderd

Ik heb ook ZeelandNet. Ze hebben wel kut abbonementen als je veel wilt download, maar je haalt de snelheid van je abonnement iig wel altijd op ongeveer1 kb/s na. Altijd beter dan een in theorie snelle kabelverbinding die constant trager dan een modem is. Dat hoor je ook regelmatig hierzo

Verwijderd

Mijn record is 500KB/s, van Planet-server...Om 4:00 AM
Kheb @Home

• looskuh
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

@home:
(ennik maar zeiken, alsik DIT allemaal zie!)
normaal 200kb/s top=530kb/s

• FFF
Sorry hoor maar als hij 200 '/s gaat doet hij 4-5 sec over een mb ofzo en bij jou 3 md in 9 seconde dus da's maar iets sneller was maak ff zeker?
mvg FFF

• Floor-is

Floor-is

5.2

Het is dat ik (vooral nu met Adframe) bijna 24/7 aan het net hang, anders was ik mooi met mijn modempje aan het inbellen.

Ik wacht wel op ADSL, heeft iemand daar trouwens al ervaring mee?
Cistron wel he? KPN zuigt, vooral met die USB-bakken.

(Er komt in Augustus een zakelijk iets bij van KPN, weet iemand daar specs van?)

Bericht hierboven

Verwijderd

Omgeving Brabant,
Chello

maximale gehaalde: 95 kbps
gemiddeld: 15 - 20 kbps :(
soms : 30 - 50 kbps

iemand tips voor opvoeren????

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:33
Hoogste snelheid ooit met @home in den bosch was 1081 KB/s (in de testfase, 50 man op de kabel ;)). Nu gemiddeld een 250-300 bij tucows en rond de 100 bij de wat grotere sites als microsoft en mcafee enz. En geen limiet (nog niet :()

• HekkeySE
  • Niet online
Ik haal gem. bij Sonera 50 - 60 kb/s.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Verwijderd

volgens deze test haal ik

190 / 25 via Universiteit twente; 1 modem met 4 kank@#$ijers gedeeld.

Nu is het 311 / 38 kb per sec.

Verwijderd

Downloads @ 15kb/s
Bij wie ik zit, weet de maatschappij denk ik ook niet :)
Ik heb me bij gelrevision aangemeld, maar het was inmiddels al door de UPC overgenomen. Ik surf nu dus op het netwerk van chello met m'n ip van gelrevision.
chello gegevens zouden als ik het goed heb in februari al gekomen zijn :(

• ThE_ED
  • Laatst online: 22-01 12:32

ThE_ED

Stuffed Animal

Hooste dat ik ooit gehaald heb met caseme was 5k/b !!!!!
applaus dus zou ik zeggen ;)

En dat terwijl ik op de TU een paar 100 meter verderop soms wel meer als een meg haal...

Ik ben fan van dingen

Verwijderd

Your line speed :o m 3:18 uur

444.9 Kbps

54.5 K bytes/sec
====================================
Your line speed :o m 7:25 uur

488.6 Kbps

59.9 K bytes/sec
=========================================
bij sonera VLD

Zometeen op m'n werk zal ik het nog eens meten.........
=========================================
Your line speed :om 8:37 met grote netwerk probs :r

370.6 Kbps

45.4 K bytes/sec

========================================

Verwijderd

Met die speedtest kreeg ik dit

Your line speed:
5.1 Kbps
0.6 K bytes/sec

En dat klopt wel aardig (gemiddeld dan want vaak zit ik er nog onder). Ik heb casema :)

TheScape :)

• Elect
  • Niet online
het schijnt dat casema dus nog onder zeelandnet ligt .... wauw ....
dus eerst komt casema en dan zeelandnet ...
hele prestatie dan toch !!
zeelandnet heeft een 38 meg lijntje voor iets van 4000 man .... heheh, wat heeft casema dan ?

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Jedi Lord
  • Laatst online: 28-01 14:07
Nou mij bij sonera zitten.

Ik woon in het kopje van noord holland, net een maand hebben ze die kabel van internet weten te voorzien, :9 :9 :9

Maar lekker wel

512 Kbit down en 64 Up

Als ik van die tucows.nl ga dan kom ik niet onder de 60 hij begint dan op 170 :9 en zakt dan vrij rap (burst van 2M waaschijnlijk)

Gemiddeld kan het lijntje zeker 60-80K continu aan, maar upstream daar lees ik erg weinig over.

zelf heb ik dus 64K up als ik er 10K door weet te pompen ben ik erg blij, ik zou graag meer willen :(

Icestorm maar 2-3Gb per maand :>, wat doe je er mee???
Met jou snelheid kan veel meer man ;)

May the Force be with You instead of Bill

• The Slicer
  • Laatst online: 14-02 13:22
Elect: Het is gewoon ff wachten tot UPC Zeelandnet overneemt, dan krijgen wij ook Chello. ;) (weet niet of dat een verbetering is)

Verwijderd

Godver haal hier maar iets van 35KB per sec ofzo.
Denk toch maar eens ADSL uitproberen.

• knorx
  • Niet online
Gemiddelde hier met @home in Tilburg ligt tussen de 200 en 300 kb/s :). Komt ie onder de 50 kb/s dan down ik hem al niet eens meer....

Met de bandwidth Speedtest op Computing Central komt ie regelmatig aan de 1 Mb :9.

Moi is erg blij met @home! (tot nog toe...)

• Ceaser
  • Laatst online: 11:53
Mijn maximum downloadsnelheid was 11Kb/s, had daar wel 28 bestanden voor nodig om eraan te komen dan klopt het wel aardig met de downloadsnelheid per bestand wat zo'n 0.4-0.6Kb/s is (naar mijn weten ben ik een van de snelste in het casema netwerk)
gemiddeld met 1 bestand dus een goeie 0.5Kb/s maar heb meestal toch een bestand of 10 tegelijk aan staan dus dan kom ik rond de 4-5Kb/s

gelukkig zijn de warez nog altijd een bestand of 20-60 :) :)

• Jedi Lord
  • Laatst online: 28-01 14:07
Browser,

Dat adsl schijnt ook bagger te zijn, je hebt een gruwelijk hooge ping, online gamen kan dus niet. :( :( :(

En je verbinding wordt er een aantalkeren per dag uitgenald. :( :( :(

Dit zijn overigens alleen maar verhalen die ik heb gehoord van mensen die veel met adsl tech. bezig zijn, ik kan het niet bevestigen dus je moet maar ff zien, lekker kabel :) :) :)

May the Force be with You instead of Bill

Verwijderd

Iemand een idee wat sonera/q-net in Rotterdam haalt???...daar ga ik vlgnd mnd namelijk wonen en dan wil ik natuurlijk een KABELTJE.

• Infinithlon
  • Laatst online: 19-02 20:51

Infinithlon

i was there!

Ik had gehoord dat je met ADSL een kwartier bezig bent met inbellen!!! kan iem. dit confirmen? dat zou supermatig zijn, moet je rebooten na een BSOD, kun je 15 min. koffiepauze houden...

BTW hier op de TU Delft om 13:45 gehaald:
Your line speed:
-284.5 Kbps
-34.9 K bytes/sec

naja dat kan beter, ik heb hier wel es 900 Kbyte/sec gehaald naar een FTP servertje op de UT campus...

zal straks thuis het casema dingetje eens aanzetten... kijken wat ie haalt

when i wake up people take up mostly all of my time!

• QuarK
  • Laatst online: 08-07-2025
Heb zelf met een paar vrienden zo'n geil servertje bij elektro staan :9
Zat daarstraks ff wat ISO's te uppen met 800k/s :) :) :)

• ThE_ED
  • Laatst online: 22-01 12:32

ThE_ED

Stuffed Animal

Gaaf!
Waar is die ?? ;)
Zou echt cool zijn zo'n bak, als ik er dan een had zou ik um de hostname 'glas' geven echt kewl!!

Ik ben fan van dingen

• Qui-Gon
  • Laatst online: 25-01 21:05
Gem = 7kb/s max = 11.5 kb/s Mijn provider heet Kabelfoon, die werken met het zelfde systeem als Casema (DEMOS) , en bij mij werkt het dus goed. Er zijn er echter genoeg bij Kabelfoon die de zelfde problemen hebben als veeeel mensen bij Casema.

• Mastermind
  • Laatst online: 17-01 10:57
Lokaal (binnen het LAN) 8000kb/s, via het WWW naar een snelle server 600kb/s

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Pff wat een indianen verhalen over ADSL weer zeg, even rechtzetten :)
Dat adsl schijnt ook bagger te zijn, je hebt een gruwelijk hooge ping, online gamen kan dus niet.
Wat betreft Cistron is dat echt onzin, ping 17 in-game op bv. de Xs4all quake2 server lijkt me ok.

Met KPN ligt het iets anders, ik heb zelf geen KPN adsl dus kan niet uit ervaring spreken, maar het schijnt zo te zijn je bij KPN minimaal al een ping hebt van rond de 50, dit omdat er gebruikt wordt gemaakt van een bepaalde beveiliging, ik schat dat je naar xs4all zo rond de 60/70 zal pingen, maar misschien dat iemand die wel KPN heeft dat beter kan vertellen.

Maar van 'gruwelijk hoge ping' lijkt me geen sprake, das meer iets voor casema :P
Ik had gehoord dat je met ADSL een kwartier bezig bent met inbellen!!!
ROFL :)

Sinds kort hoef je bij Cistron al helemaal niet meer in te bellen (was eerst wel), je zet je pc aan en je bent connected, net als bij kabel dus.

Of je bij KPN moet inbellen weet ik niet, zoja, dan kan ik je vertellen dat inbellen bij Cistron supersnel ging (1-2sec) en zeker geen kwartier *proest* ;)

En omdat de topic over snelheden ging: van de test site www.marcoh.mbit.nl zo rond de 850kbyte/s, vanaf een snelle server is rond de 650kbyte/s of meer mogelijk.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Ik had gehoord dat je met ADSL een kwartier bezig bent met inbellen!!! kan iem. dit confirmen? dat zou supermatig zijn, moet je rebooten na een BSOD, kun je 15 min. koffiepauze houden...
Als je het modem aanzet duurt het idd een tijdje, misschien zelfs een kwartiertje, voor de modem zich aangemeldt heeft ed. Het wordt dan ook aanbevolen de modem niet uit te zetten. Dit staat dus los van je pc, die je gerust uit kan zetten zonder dat de verbinding verbroken wordt.
Ennuh een paar mb/sec is wat lastig... het is een 10 mbit kaartje... Die gaan niet tot mb/sec .. reken maar uit
Hint.. deel eens door 8
10mbit/8=1,25 mbyte per seconde... loopt dus wel tot mbytes/sec... misschien voortaan eerst zelf rekenen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Chello knijpt je op 1 MB per verbinding af. Het komt weinig voor dat ik dat met een verbinding haal, maar met download accelerator maak ik superveel verbindingen naar een bestand, 12MB heb ik weleens gehaald ;)

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Ik heb zelf Chello en overdag heb ik zo'n 10 kb/s. 's Nachts iets van 30 kb/s. Ik snap dan ook niet waarom die anderen veeeeel sneller gaan.

• FFF
Het is wel zo dat cvello in Brabant slechter schijnt te zijn dan op andere plaatsen maar 12 mb lijkt wel fantasie.....
Ik zeg niet dat het niet kan want hebt zelf al horen praten over 5 mb maar ja dat via een netwerk kaart die dat eigenlijk niet kan?
mvg FFF :D

• The Legend
  • Laatst online: 11:48

The Legend

*Plop*

Ik heb dus @Home en het werkt wel aardig, soms liggen ze eruit en dan kan je ook ff helemaal nix maar over he algemeen doen ze het heel behoorlijk :)
De snelheden varieren sterk per host, bij Xoom bv. heb ik gister 480 mb gedownload in 3 kwartier. Bij Nettaxi ofsow haal ik 10 kb/s net ( :()

Ik ben toch malle pietje niet!

• McCormick
  • Laatst online: 06-12-2024
Tzja, ik heb Rendo-De Zooi (De Kooi of sow mag ook maar ok)...max wat ik ooit gehaald heb is 5k/s...en dat was alweer een jaar trug, nu ist maximum 3k/s...en dan nog een limiet van 400mb er boven op...(standard+ abo)...Mwoh, dikke teringzooi dus.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ok, ff op school (HvU) geprobeerd:

We zitten met twee 8mbit kabeltjes vast aan de router naar de Uithof (waar systeembeheer zit). Daar zitten we weer met (als ik me niet vergis) met 5*8Mbit aan surfnet vastgeknoopt.

Momenteel zijn er zo'n 100PC's op internet, dus het zal niet eens zo mega toppertje zijn.

Downstream 714,5k/s
Upstream 87,6k/s

2e keer:
Downsteam 1028k/s
Upstream 116k/s

Damn, dat wil ik ook!

Ik was net ff de client (koetje) aan het downloaden, dat is ongeveer 450k. Ik moest ff aangeven waar hij hem neer moest zetten en ik heb hem niet eens zien downloaden, zo snel ging het.

Thuis met casema ben ik rustig 10minuten bezig met dezelfde 450k. Hmm, dat is meer dan 600 keer zo snel :( :r Casema!

Bericht hierboven

• Mex
  • Laatst online: 10:45

Mex

Ik heb sjello, en als ik het zo mag horen mag ik best tevreden zijn. Snachts kun je snelheden van boven de 200 kb/s halen :) :)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Gisteravond/-morgen (om 3:00 tot 6:00)40Kb/sec :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Elect schreef op dinsdag 30 mei 2000 @ 20:22:
300 kb/s ?????<P>Zeelandslet kabel ..<BR>256 abbo ... 80 piek per maand<BR>en een kankersnelheid van 32 kb/s !<BR>en een limiet van 2 gig ...<P>DANK U KANKER ZEELANDNET .....<BR>kutprovider ....
Censuur kapot?

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 23:03

WPN

gozer..... dit zijn postings van bijna 5jaar geleden

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
and stay down :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.