[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
Uploaden doe je toch altijd met FTP? Copy zal alleen werken als het een lokale webserver is, of een server in je eigen netwerkje.
Ik neem aan dat je nu ook een programma gebruikt om de files te uploaden; kijk daar eens in de help of er ook batch-functionaliteit in zit.
Ik neem aan dat je nu ook een programma gebruikt om de files te uploaden; kijk daar eens in de help of er ook batch-functionaliteit in zit.
Intentionally left blank
Ik gebruik nu idd een ftp-programma.
Maar ik wil het beheren van een website met plaatjes compleet met php doen. Zodat er geen ander programma nodig is, om de website bij te werken
Zelfs niet als je plaatjes wilt veranderen.
Maar ik wil het beheren van een website met plaatjes compleet met php doen. Zodat er geen ander programma nodig is, om de website bij te werken
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
Verwijderd
Je kunt met behulp van PHP ook bestanden uploaden. Dus als je even een beetje rondzoekt, dan vind je vast wel ergens een geschikt scriptjeOp donderdag 31 januari 2002 19:40 schreef irondog het volgende:
Ik gebruik nu idd een ftp-programma.
Maar ik wil het beheren van een website met plaatjes compleet met php doen. Zodat er geen ander programma nodig is, om de website bij te werkenZelfs niet als je plaatjes wilt veranderen.
Ik weet dat je met een formulier bestanden kan uploaden. Maar wie kan mij vertellen hoe ik een hele directorie kan uploaden, zonder ook maar íets aan te hoeven klikken in een <form>.
Verwijderd
Ik durf met enige zekerheid te zeggen dat dat niet kan zonder client-side applicatie met bestandstoegang. Ik denk dat het met een FTP programma'tje het makkelijkst is.Op donderdag 31 januari 2002 20:39 schreef irondog het volgende:
Ik weet dat je met een formulier bestanden kan uploaden. Maar wie kan mij vertellen hoe ik een hele directorie kan uploaden, zonder ook maar íets aan te hoeven klikken in een <form>.
Volgens mij kun je met een file-select-box van een HTML pagina niet meerdere bestanden selecteren.
* Pelle *
Van http://www.php.net/manual/en/function.ftp-connect.php:
Combineer dit vervolgens met een functie als opendir() en je bent een heel eind
http://www.php.net/manual/en/function.opendir.php
Van http://www.php.net/manual/en/function.ftp-connect.php:
Zie ook http://www.php.net/manual/en/ref.ftp.phpresource ftp_connect (string host [, int port [, int timeout]])
Combineer dit vervolgens met een functie als opendir() en je bent een heel eind
http://www.php.net/manual/en/function.opendir.php
Verwijderd
Ehhh... Is dit niet onmogelijk zonder FTP server of client op de lokale PC vanwaar de bestanden ge-upload worden?
Dat lijkt me namelijk een beetje onveilig anders
Check de topic-title. Het is een lokaal script. Dus als je dit lokaal runt, dan kun je gewoon een ftp-connectie openen naar de server waar je het allemaal naar toe wilt sturen.Op donderdag 31 januari 2002 21:03 schreef Cheatah het volgende:
Ehhh... Is dit niet onmogelijk zonder FTP server of client op de lokale PC vanwaar de bestanden ge-upload worden?
Inloggen met username & password, dir uitlezen, files selecteren die je over wilt sturen, en pompen maar met die bende
/edit
Je hebt er dus geen ftp-client voor nodig; zit al in PHP ingebakken (geniale taal
Zelfs DOS heeft een ftp commando, dus je zou zelfs de commando's die nodig zijn in een script kunnen zetten en dat met system("ftp scriptnaam") ofzo aanroepen.
Verwijderd
Je hebt inderdaad helemaal gelijk. Ik kon niet uit de post opmaken dat het om een lokaal script ging, maar dat stond dus in de topictitelOp donderdag 31 januari 2002 21:09 schreef Pelle het volgende:
Check de topic-title. Het is een lokaal script. Dus als je dit lokaal runt, dan kun je gewoon een ftp-connectie openen naar de server waar je het allemaal naar toe wilt sturen.
Inloggen met username & password, dir uitlezen, files selecteren die je over wilt sturen, en pompen maar met die bende
Luister maar naar Pelle, dan komt alles goed
Bedankt.Op donderdag 31 januari 2002 21:09 schreef Pelle het volgende:
[..]
Check de topic-title. Het is een lokaal script. Dus als je dit lokaal runt, dan kun je gewoon een ftp-connectie openen naar de server waar je het allemaal naar toe wilt sturen.
/edit
Je hebt er dus geen ftp-client voor nodig; zit al in PHP ingebakken (geniale taal)
Zelfs DOS heeft een ftp commando, dus je zou zelfs de commando's die nodig zijn in een script kunnen zetten en dat met system("ftp scriptnaam") ofzo aanroepen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <? $con = ftp_connect("www.site.nl"); ftp_login($con,"user","pass"); ftp_chdir ($con, "blaaa"); ftp_put($con, "gvd", "c:/htdocs/site/caravans/010220000.jpg", FTP_ASCII); ?> |
Zo makkelijk is het dus.
Geniale taal ja!!
Je kan ook: weban gebruiken. Dat programmaatje werkt als een: filemanager op je website. Je kan daar alles mee doen wat je met je: ftpclient kan.
OMG HOU ALSJEBLIEFT OP MET DIE DUBBELEPUNTEN ECHT SORRY, maar ik wordt er nu echt gestoord van!Op vrijdag 01 februari 2002 23:52 schreef Peter-Paul het volgende:
Je kan ook: weban gebruiken. Dat programmaatje werkt als een: filemanager op je website. Je kan daar alles mee doen wat je met je: ftpclient kan.
overigens kan dit ook met copy (); hoor, maar dan moet je wel gebruik maken van de absolute path, dus e.g. /www/www.domein.com/public_html van de webserver, dmv van een dir (); kan je de files makkelijk dmv een for () lus met copy uploaden/downloaden, alhoewel ik niet zeker weet of copy het doet onder safemode enabled.
Pagina: 1