Toon posts:

Ik heb de FPS-1600 gekocht en nu een probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb me net de Creative FPS-1600 gekocht en heb mijn Creative FPS-1000 daarvoor ingeruild, het is dus eigelijk alemaal hetzelfde gebleven, alebei suround ect.

Nu heb ik het volgende probleem, Als ik alles netjes en goed aangesloten heb dan krijg ik maar uit 2 speakers geluid, de subwoofer werkt altijd.

Als ik de zwarte verwijder aan de achterkant van de subwoofer dan heb ik ineens geluid uit alle 4 de speakers.

Probleem opgelost denk je? Ik moet dus die zwarte aansluiting weglaten, is dat goed of hoort dat niet zo?

Ook heb ik alles ingesteld op 4 speakers en alles zelfs de geluidskaart gecheckt, het kabeltje is doorgemeten en daar is niets mis mee.

Graag snelle goeie bruikbare reacties, kan ik lekker blazen! >:)

edit:

Als ik nu geluid wil luisteren krijg ik deze melding:
Error opening Auidio Device
MMSYSTEM002 Er is apparaatdificatie gebruikt die buiten het berijk van het systeem valt.

:?

Verwijderd

Raar ik heb ook de fps-1600 en nooit probs mee gehad. Misschien moet je 's nieuwe drivers installeren voor je geluidskaart?

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt wel maar is dat normaal dat je dat zwarte stekkertje niet hoeft te gebruiken?

Verwijderd

eigenlijk hoor je die erin te doen,maar jah wat maakt 't nou eigenlijk uit als ie het toch doet?toch?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ff in de surround mixer van creative op 4 boxen zetten, of op 5.1 als je de SB live 5.1 hebt

Verwijderd

ik had PRECIES hetzelfde in het begin. Na het herinstaleren van windows deden ze het wel goed!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
heb je winXP, zoja volg deze instructies.

control panel > sound .....

klik op advaced bij speaker settings en zet het naar 5.1 of 4 speaker mode.

werkte bij mij goed.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dan sluit in vanmiddag alles mooi en netjes aan en format c: en dan moet alles goed zijn? Ik hoop het echt wel! :)

Verwijderd

Topicstarter
Pleees kan iemand mij helpen???

Verwijderd

Heb je een splitter voor je geluidskaart?Zo nee probeer er dan 's aan te komen.En doe die splitter in je front uitgang en maak die 2 kabels van je fps-1600 er aan vast. Als ie het dan niet doet dan ligt het aan je speakers.Ik heb namelijk ook de fps-1600 en heb hem met een splitter aan m'n onbaord ac-97 chippie aangesloten,en nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met een een Audigy en een FPS-2000 setje (onder winXP). Bij mij was de oplossing een update van de drivers van mijn geluidskaart.

Dat je wel geluid over vier boxen hoort als je het zwarte stekkertje eruit haalt is normaal, dan stuurt hij namelijk gewoon het gekuid wat uit de 'front'speakers komt ook door naar de 'rear'speakers.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 16:33 schreef DrWokkel het volgende:
Ik had hetzelfde probleem met een een Audigy en een FPS-2000 setje (onder winXP). Bij mij was de oplossing een update van de drivers van mijn geluidskaart.

Dat je wel geluid over vier boxen hoort als je het zwarte stekkertje eruit haalt is normaal, dan stuurt hij namelijk gewoon het gekuid wat uit de 'front'speakers komt ook door naar de 'rear'speakers.
Dus eigelijk heb ik dat zwarte stekkertje helemaal niet nodig? Want nu heb ik wel geluid uit 4 speakers, echter wel met het zwarte stekertje eruit!

Verwijderd

Als je geen surround geluid uit je boxen wilt/kunt krijgen dan heb je de zwarte stekker idd niet nodig.
Pagina: 1