Toon posts:

Epox 8kha+ troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows geinstalleerd van cd. Alles goed etc maar me floppy drive doet het niet. In windows zelf staat ook zon geel uitroepteken erbij. Tevens kan ik niet booten van floppy.

Ik weet 100%zeker dat de floppy drive er goed aan hangt.

Ik heb niet de laatste bios omdat ik die ook niet kan updaten....

En dan nog iets. Hardware monitoring lijkt niet te werken omdat tijdens het booten de cpu op 0 graden staat. Tot dusver ben ik niet te spreken over epox zeker gezien het feit dat dit al mijn 2e is. (1e door gebrand)

Verwijderd

1: welke windows ?
2: misschien (weer) je mobo dood ?

Verwijderd

Topicstarter
xp....

ik hoop het echt niet. nooit meer epox dan voor mij en terug naar asus dan maar.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Al eens een bios reset uitgevoerd??? Epox houdt graag vast aan oude instellingen. Voor mij nooit meer Epox! MSI rules!
Gaat er wel een lampje branden op de drive als je pc boot??

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een andere floppy drive gekocht voor in het geval dat.

OP een asus p2b werken ze wel allebei. Ik zie trouwens ook dat usb ook niet werkt. Komt iig niet voor in hardware lijstje

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

bij mij werkte de floppydrive eerst niet, omdat ik hem aangesloten had op de "middelste" aansluitning van de floppykabel. Toen ik hem op het uiteinde stak, deed hij het direct.

Vaag maar misschien heb je er wat aan

Verwijderd

Topicstarter
hmm nee heb ik al geprobeerd. 3 kabels geprobeerd alle zonder suc6

Verwijderd

Topicstarter
popi mobo d8 ik?

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Ja dat is ie. Maar nog nooit problemen gehad. Wat vaag joh, zou je weer een rot bord gehad hebben? Heb ik weleens eerder gehad hoor een oud bordje waarvan alleen de floppycontroller stuk was.

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Heb je de floppy en de FCC controller wel enabled in de bios?
Geeft ie bij het opstarten fouten aan (diag-leds)?
Heb je bij andere besturingssystemen hetzelfde probleem (op dezelfde computer)?
Gebruik je de laatste bios?
Heb je al contact gehad met epox zelf?

Heb ook een 8KHA+ en ik vind het echt een perfect bordje. Totaal geen problemen mee gehad.

Verwijderd

Wat grappig, ik heb dus ook een floppy geleend van een vriend, en je raad het nooit. IK krijg hem ook niet aan de praat!!!! Ik wou hiermee mijn bios gaan flashen op een kaal msdos floppy, maaruh heb de moet opgegeven. Heb gewoon er een extra harde schijf met fat 16 partitie aan gehangen. Lekker opstarten met win 98 cdrom...

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Heb zelf dat bordje ook en had een oude floppydrive erin gezet en die werkte ook niet. Ik wilde toch een nieuwe kopen dus dat heb ik meteen maar gedaan en toen werkte ie prima.
Het schijnt dat het 8kha+ bord problemen heeft met een aantal verschillende merken floppy drives.
Zelf heb ik af en toe het probleem dat m'n videosignaal niet wordt doorgegeven en dat ik daarom een paar maal op de reset toets moet drukken. Heb gelezen dat dit met de BIOS chip te maken heeft. Heb overigens wel een N+ BIOS.
Maar goed, dit laatste probleem gebeurt echt heel af en toe en verder boeit het mij niet zo.
De Epox is zeeeeer stabiel en heeft verder errug prettige eigenschappen.
Epox boven alles :)

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Epox uber alles!! Ennuh dat van die flop klopt. Dat ding wat ik geleend had was echt oud en verrot.

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe vind ik het maar een klote ding eerlijk gezegd. Ik heb hem bij 3 andere mensen zonder problemen ingebouwd.

Alleen bij mij mag het niet ofzo. Eerst een doa en nu een klote versie waar de helft het niet doet.

Ik ga vanavond nog ff klooien maar ik als het niet meezit gaat dat fuck ding eruit en dan gewoon een asus erin.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 09:13 schreef SuB het volgende:
Tot nu toe vind ik het maar een klote ding eerlijk gezegd. Ik heb hem bij 3 andere mensen zonder problemen ingebouwd.

Alleen bij mij mag het niet ofzo. Eerst een doa en nu een klote versie waar de helft het niet doet.

Ik ga vanavond nog ff klooien maar ik als het niet meezit gaat dat fuck ding eruit en dan gewoon een asus erin.
Heeej relax! Elk mobo heeft wel iets, het niet willen met bepaalde FDD's vind ik persoonlijk nog de beste die je hebben kan... Voor de zekerheid misschien toch de nieuwste BIOS eens flashen...?? Want zo'n probleem zal ook bij Epox niet onopgemerkt blijven... Flashen kan eenvoudig als je een extra HDD hebt, dan daar ff een format /s overheen en daarna booten van dat ding. Of gewoon booten van CDROM idd...

Verwijderd

Topicstarter
Ander systeem gebouwd met ook een epox. Daar zat de zelfde mitsumi floppy drive in en dat werkte wel gewoon.

Kaal booten maakt ook geen reet uit. Dus alleen met cpu mem vga en floppy. Ik walg hier echt van. Sta op punt om ding gewoon in 2en te breken.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Op vrijdag 01 februari 2002 09:38 schreef SuB het volgende:
Ander systeem gebouwd met ook een epox. Daar zat de zelfde mitsumi floppy drive in en dat werkte wel gewoon.

Kaal booten maakt ook geen reet uit. Dus alleen met cpu mem vga en floppy. Ik walg hier echt van. Sta op punt om ding gewoon in 2en te breken.
Maak er zelf dan een |:(
Tja, dit is natuurlijk net zo onzinnig als hoe jij op een MB reageert. Je zal vast nog wel ergere dingen meemaken in je leven en anders heb je geluk.
Succes met je Asus ;)

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Murphy was an optimist!!!

Ik ben bang dat jij die enorme geluksvogel bent (not) en achter elkaar 2 gare boarden hebt gekregen....

Heb je hem van een beetje betrouwbare zaak? Ik heb nl. het vermoeden dat er nogal eens luchtig word omgesprongen met klachten....

klant:"De floppydrivet niet op dit mobo"... (verkoper denkt: Weer zo'n noob met een verkeerd-om aangesloten kabel, maar klant is koning dus) ehm HIER heeft u een nieuw mobo... (dus ga maar lekker aansluiten met de kabel er GOED op dit keer). hierna "test" hij het mobo toch zeker wel 10 sec., hij ziet het floppylampje opflitsen, concludeerd dat het board "gewoon goed" is en TOEN liep jij die winkel binnen :r

Zo gaat het volgens mij echt vaak helaas...

Verwijderd

Raar hoor,

Ik heb al 3 computers voor mensen gebouwd met dit moederbord en probleemloos.
Wat geeft je foutdisplay aan.
Je kunt je bios updaten vanaf je harde schijf
Download het bios.
Pak deze uit
start je computer opnieuw op en druk op alt F2
Daarna verwijzen naar het nieuwe bios op je harde schijf.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 12:39 schreef johnbjohn het volgende:
Raar hoor,

Ik heb al 3 computers voor mensen gebouwd met dit moederbord en probleemloos.
Wat geeft je foutdisplay aan.
Je kunt je bios updaten vanaf je harde schijf
Download het bios.
Pak deze uit
start je computer opnieuw op en druk op alt F2
Daarna verwijzen naar het nieuwe bios op je harde schijf.
Zo raar is dat toch niet, wel vervelend, en de kans is ook niet zo bar groot. Al krijg ik wel het idee dat die kans met dat Epox bordje wel wat groter is dan met de meeste bordjes/merken. De eerste die ik kreeg was ook hardstikke defect. 2de doet het nu wel prima.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 11:54 schreef Disciplus-Simplex het volgende:

[..]

Maak er zelf dan een |:(
Tja, dit is natuurlijk net zo onzinnig als hoe jij op een MB reageert. Je zal vast nog wel ergere dingen meemaken in je leven en anders heb je geluk.
Succes met je Asus ;)
tja verplaats je eens in mijn situatie. je koopt de 1e keer een moederbord en gaat er vanuit dat het werkt... niet zon gekke gedachte of wel? ok hij werkt niet. huh? nou ja kan gebeuren. 2e dan maar. WTF hij werkt weer niet.

zodra ik thuis ben ga ik wel ff andere bios er overheen gooien.

• Hastur
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-06 18:08

Hastur

I stink, therefore I am

Ik heb ook een probleempje met mŽn 8KHA+. Dat fennetje dat op het mobo zit (meer voor de sier dan dat het iets uitmaakt), maakt na een koude start een tering herrie. Als ik hem dan afluit en weer opstart doet hij het weer zoals het hoort. Maar het is niet echt praktisch. Ik heb al ff in de bios gekeken, maar ik zie geen manier waarop ik dat ding voor goed het zwijgen op kan leggen. Iemand een suggestie? Ja ik kan hem er natuurlijk afslopen. Maar ik wil wel graag de garantie op mŽn mobo behouden.

Verwijderd

Topicstarter
ruilen? met een lawaaierige fan kan ik leven =]

• ccc456
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan ook zijn dat je in de BIOS BOOT UP FLOPPY SEEK disabled hebt >:)

Verwijderd

ik zit hier met een Epox 8KHA+, werkt perfect, heeft zelfs een eerste XP in de fik gezet en hij leeft nog :)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op vrijdag 01 februari 2002 22:12 schreef ccc456 het volgende:
Kan ook zijn dat je in de BIOS BOOT UP FLOPPY SEEK disabled hebt >:)
Dit heeft niet veel met zijn probleem temaken hoor.
Boot up floppy seek is alleen maar ervoor dat je bios controleerd of je floppydrive ook wel correct werkt, oftewel hij geeft het commando aan de drive om de kop van voren naar achteren te laten schuiven en zo de status terug krijgt dat de drive okay is. :)
Misschien dat een biosflash zou helpen, maar als dat ook niet het geval is, dan is je boardje toch echt defect.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
morgen flashen ik had ff geen bootable cd bij de hand

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 14:35 schreef Hastur het volgende:
Dat fennetje dat op het mobo zit maakt na een koude start een tering herrie. ik zie geen manier waarop ik dat ding voor goed het zwijgen op kan leggen.
ehm, al gedacht aan afschroeven en vervangen? (Blue Orb?)Je kunt er ook een tandenstoker insteken trouwens.

• Hastur
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-06 18:08

Hastur

I stink, therefore I am

Ja, daar had ik wel aan gedacht, alleen was ik benieuwd of er misschien een software matige oplossing was, of ik hem ergens uit kon zetten. En vervangen is de moeite niet waard, dat fennetje is een gimmick van Epox, het stelt niks voor. Dan gaan we denk ik maar voor de tandenstoker. :)
Pagina: 1