Wat is mis met een Powercolor gf3 ti-200

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 11:39

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
bij mijn ontdekkingstocht naar een nieuwe vc viel mijn oog op deze kaart (prijs €199, zie een van mijn eerdere posts)

In een reply werd gezegt dat ik maar eens 3x moest nadenken bij het kopen van een powercolor. Bij mijn vraag wat er mis mee was kreeg ik geen reply.

Dus opnieuw mijn vraag: Wat is mis Powercolor gf3 ti-200 :?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

niets, ik heb een powercolor gf2ti en ik vind het een goede kaart, geen enkel probleem mee gehad.

iStockphoto

Verwijderd

Ik heb al hon-der-den van die Powercolors verkocht en het zijn prima kaarten die niet eens zo duur zijn! *D

Verwijderd

Goeiuh kaartjes!! ik heb duz ook een Powercolor G.F 2ti. Best goed te overclocken, en goeie score bij 3D Mark (mocht je dat ook willen weten)

Als iemand zegt dat het een prut kaart is ofzo, dan kan ie er zelf nie mee overweg 8-)

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
en die prijs? 199???? zal ik hem kopen of wachten op de gf4? (kijken of de prijzen nog verder dalen)

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:52
* Klovan heeft een Powercolor GF2 GTS PRO, hij werkt goed, niks over te klagen.

en over drivers hoef je toch niet te zeuren, want die zijn voor alle kaarten hetzelfde(behalve ASUS dan)

dus kopen die hap :9

Verwijderd

ik heb een powercolor gf2 mx 200
geweldige kaart,
fantastisch over te clocken.
Zijn geld zeker waard.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Was Powercolor niet van S3 en Diamond?
Of was dat Club3D?

Niet?
[Specs]

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 18:53 schreef SiGNe het volgende:
Was Powercolor niet van S3 en Diamond?
Of was dat Club3D?
Club3D

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op donderdag 31 januari 2002 18:38 schreef greatgonzo het volgende:
en die prijs? 199???? zal ik hem kopen of wachten op de gf4? (kijken of de prijzen nog verder dalen)
199 euro is geen geld! Kopen die hap, het zijn echt goede kaartjes.

iStockphoto

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Verschil in specs....
GF3 ti-200
0.15 Micron
175 MHz
400 MHz (DDR)
SDRAM
128Bit DDR
32/64 MB
350 MHz
AGP 1x/2x/4x
3rd. Generation

GF4
GeForce4 Ti 4400 275MHz 64MB 700MHz DDR $399 / € 454,90
GeForce4 MX 460 300MHz 64MB 550MHz DDR $199 / € 226,88
GeForce4 MX 440 270MHz 64MB 400MHz DDR $149 / € 169,87
GeForce4 MX 420 250MHz 64MB 166MHz SDRAM Vanaf $69 / € 78,67

Is het dan niet slimmer om zo'n 460 ofzo te halen? Heeft toch sneller geheugen?

en €169 heb ik wel voor zo'n GeForce4 MX 440 heb ik wel over!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

Niets mis met het merk PowerColor.

Ik heb deze week nog een PowerColor Geforce 2 MX 400 64mb PCI uitvoering (hele mond vol) overgekocht. --> FANTASTISCH DING :9

Kan ik tenminste Counterstriken en op een degelijke manier Divx kijken op mijn Asus Barebone, welke een crappy SiS onboard video heeft. Wat wel kut is btw, is dat je deze onboard video niet kan uitzetten en aangezien hij zijn geheugen shared met de rest van het systeem :( Nu maar op de laagst mogelijke setting gezet (2mb). Maar toch is dat weer geheugen dat je "weggooid"

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

zal er veel verschil zitten tussen een gf4 mx440 en een gf2 ti? Ik denk het persoonlijk niet:

Gf4 mx440: 270mhz core, 400mhz mem
Gf2 ti: 250mhz core, 400mhz mem

Scheeld heel weinig, ik denk dat alleen directx 8.1 support erin zit gebakken en nog andere kleine dingetjes. Je kan dan beter die mx460 kopen, die heeft meer mhz in core en mem (= dus meer bandbreedte, mits je een snelle cpu hebt (1.4ghz ongeveer))

iStockphoto

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
heb een athlon 700@825, maar zitten er geen features in de gf4 die niet in de gf3 zitten????

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 13:29

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb een PowerColor Geforce 2 GTS met 32 mb geheugen. Draait alles als een speer, en was niet duur. >:)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op donderdag 31 januari 2002 19:37 schreef greatgonzo het volgende:
heb een athlon 700@825, maar zitten er geen features in de gf4 die niet in de gf3 zitten????
ja dat zeg ik, directx 8.1 support en verder nog wel wat kleine dingen.

Maar met een athlon 700 haal je nieteens het maximale uit een gf2, laat staan uit een gf4 :)

Om een gf2 maximaal te benutten moet je toch wel een cpu hebben van rond de 1.4ghz. Voor een gf4 denk ik dat je toch wel een 1.6ghz ofzo moet hebben.

iStockphoto

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op donderdag 31 januari 2002 19:40 schreef MST_Morpheus het volgende:
Ik heb een PowerColor Geforce 2 GTS met 32 mb geheugen. Draait alles als een speer, en was niet duur. >:)
heb een powercolor gf2 ti 64mb ddr en die vind ik ook wel best hoor. Gf4 is echt alleen voor de mensen die ermee willen patsen. Ik betwijfel of de gf4 mx serie de gf2 ti serie echt snel voorbij gaat (lees sneller is). Ik denk persoonlijk dat het niet veel zal uitmaken.

iStockphoto

• ronaldmathies
  • Niet online
Niks mis met een Powercolor, ikzelf heb een Asus Geforce kaart (GF2GTS) maar m'n broer heeft een powercolor, deze doet het perfect!, en ze ook deze zijn opzich prima over te clocken.

Ik geloof alleen dat het geheugen iets minder snel is, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

ja dat klopt wel. Geheugen van de powercolor is 5.0ns, die van asus 4.0 of 4.5ns. Maar ik denk dat het verschil nihil is (vandaar dat ik ook geen asus heb gekocht omdat die zo'n 60 euro duurder was :()

iStockphoto

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
denk dat ik nocht een maandje wacht..check dan de prijsverschillen wel ff.

Ik moet potdomme MOHAA toch met 1024*768 max detail kunnen spelen????

• Vlabakje90
  • Niet online
Ik heb hier een powercolor Geforce2 GTS/PRO

en hij loopt zelfs sneller dan de Reference-boards.

Normaal 200\333
Powercolor 200\365
(zie sign. btw.)

maar ik ben hier heel tevreden mee en hij geeft nooit problemen, doet het perfect.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Misschien ff ter aanvulling:

De Geforce 4 MX kaarten zijn gebaseerd op de GF3 en niet op de GF4. Een normale GF3 Ti is sneller dan een GF4 MX...

De lineup van Nvidia wordt ook:

- Geforce 4 Ti
- Geforce 3 Ti
- Geforce 4 MX
- Geforce 2 Ti
- Geforce 2 MX

weet iemand eigenlijk wat voor chippie powercolor voor tvout gebruikt? of zit dat er niet op? moet namelijk nog ff een opvolger voor me ati radeon hebben... :)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

hieruit kan je dus opmaken dat de gf4mx serie niet gek veel sneller is dan de gf2ti :)

iStockphoto

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 20:52 schreef Vorlon het volgende:

weet iemand eigenlijk wat voor chippie powercolor voor tvout gebruikt? of zit dat er niet op? moet namelijk nog ff een opvolger voor me ati radeon hebben... :)
Niet dat ik echt weet, heb er èèn zonder TV-Out :9

Verwijderd

Volgens mij probeerd iedereen hier zijn powercolor miskoop een beetje goed te praten :? :?.

Hierbij vernoem ik dit topic tot 'Praat hier uw Powercolor miskoop goed'.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 09:11 schreef Shaggy het volgende:
Volgens mij probeerd iedereen hier zijn powercolor miskoop een beetje goed te praten :? :?.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/maxxx/thread.JPG

HIHIHI >:)

• stylezzz
  • Laatst online: 17:53
Ergens zal toch het best grote prijsverschil terug te moeten vinden zijn met de echte A merk kaarten. €199 is gewoon belachelijk weinig voor zo'n kaart, ookal is dit waarschijnlijk bij een 1mans student postorder bedrijf.

Verwijderd

THis gewoon goedkopie met 4 ns geheugen dus niet over te klokken alleen de gf2mx/ti zijn over teklokken van dat merkie (heb ze zelf namelijk ook :)
maar goed ik dnek niet dat je verkomt met 4 ns

je kan beter door sparen en een leadtek retail nemen met 3.6/3,8 ns geheugen >:) en das pas roeleren

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

wat zeur je man |:( Ik heb geen enkel probleem met mijn powercolor kaart (zoals de meeste mensen) so p*ss the f*ck off!!

iStockphoto

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Niks mis met powercolor hoor! Heb hier een Gf2 Pro Tv in/Out (staat niet op powercolor/club3d site :? ) en die blaast niet overgeklokt een asus Gf2 Pro eruit, dus kom niet zeuren dat ze traag zijn.
Tv out chip is trouwens een Conexant Bt868.

• Yucko

Yucko

Volgens mij probeerd iedereen hier zijn powercolor miskoop een beetje goed te praten .
Zeg, als je niet weet waar je over praat, wil je dan aub je mond houden. Niets mis met PowerColor. Jij bent zeker 1 van die mannekes die alleen maar naar de naam van een produkt kijkt. Ikzelf kijk meer naar de prestatie/prijs verhouding. En die is met de PowerColor dik in orde.

Anyways, de tv-out chip is blijkbaar steeds verschillend. Zo zie je dat iemand een Conexant Bt868 heeft, terwijl op mijn MX 400 boardje de Chrontel CH7007 zit.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op vrijdag 01 februari 2002 13:47 schreef JaJoah het volgende:

[..]

Zeg, als je niet weet waar je over praat, wil je dan aub je mond houden. Niets mis met PowerColor. Jij bent zeker 1 van die mannekes die alleen maar naar de naam van een produkt kijkt. Ikzelf kijk meer naar de prestatie/prijs verhouding. En die is met de PowerColor dik in orde.
Precies, hij denkt meer zo:

"Ik moet een asus hebben wat dat klinkt lekker stoer en dan ben ik ook stoer" Nou dat ben je mooi niet, want je geeft 50 euro meer uit voor iets wat vrijwel hetzelfde is. In feite ben je dan dus dom bezig. En dan kan je wel zeggen van: "Ja maar die asus heeft tv-out" Nou en? Ik wed dat 9 v/d 10 dat toch nooit zullen gebruiken :Z

iStockphoto

Verwijderd

Kom op jongens, geen flamewars.

Laat die losers gewoon

Verwijderd

:? :? :? :?

Recht van vrije menings uiting??

Powercolor is gewoon brak PUNT UIT.

Als je over een paar jaar geen ogen meer over wilt hebben , haal dan zeker Powercolor.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 10:03 schreef dominator het volgende:
Ergens zal toch het best grote prijsverschil terug te moeten vinden zijn met de echte A merk kaarten. €199 is gewoon belachelijk weinig voor zo'n kaart, ookal is dit waarschijnlijk bij een 1mans student postorder bedrijf.
tis bij gistron, en na de vorige treads gelezen te hebben begin ik toch meer te twijfelen.

Jullie willen dus zeggen dat een GF4Mx langzamer is dan een GF3 ti-200?????

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Op donderdag 31 januari 2002 19:49 schreef Vlabakje90 het volgende:
Ik heb hier een powercolor Geforce2 GTS/PRO
en hij loopt zelfs sneller dan de Reference-boards.

Normaal 200\333
Powercolor 200\365
Haha.
Sneller? Langzamer zul je bedoelen.
Een normale GTS loopt idd op 200|333 en een normale Pro loopt op 200|400.
Dan is jouw Powercolor kaart dus langzamer dan een normale Pro.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 15:04 schreef RAILGUNNER het volgende:

[..]

Haha.
Sneller? Langzamer zul je bedoelen.
Een normale GTS loopt idd op 200|333 en een normale Pro loopt op 200|400.
Dan is jouw Powercolor kaart dus langzamer dan een normale Pro.
Powercolor heeft al hun fans een gratis hersenspoeling gegeven.

• mr_obb
  • Laatst online: 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Powercolor is prima. Hun kosten besparen ze door de Nvidia drivers integraal over te nemen (alleen even de naam veranderen van Nvidia Geforce 3 naar Powercolor Geforce 3) en het gebruikte geheugen is een stuk goedkoper (en dus trager -> slechter over te klokken). Voor de normale gebruiker perfecte kaart, voor tweaker vervelend, want er kan niet meet opgeschept worden: Meneer A:Ik heb een Powercolor. Meneer B: Aaahh, wat zielig voor je ik heb een Leadtek met 3,6 ns geheugen draaien op 568,3 Mhz.

't Is maar waar je zin in hebt :P

Nothing personal BTW :* Ik vind het heerlijk om jullie hier allemaal op te zien scheppen en later in mijn winkeltje terug te zien om weer eens EUR 500 of meer uit te geven aan 3% snelheidswinst 8-)

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 15:05 schreef Shaggy het volgende:

[..]

Powercolor heeft al hun fans een gratis hersenspoeling gegeven.
Ja PowerColor Doet Sucky Sucky >:)

• stylezzz
  • Laatst online: 17:53
Op vrijdag 01 februari 2002 14:58 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

tis bij gistron, en na de vorige treads gelezen te hebben begin ik toch meer te twijfelen.

Jullie willen dus zeggen dat een GF4Mx langzamer is dan een GF3 ti-200?????
Yep, de GF4/Ti zal pas weer een echt interessante kaart worden. De MX zal even een tussenstapje worden, misschien iets voor de prijs/performance freaks maar voor de mensen die alleen naar performance kijken nauwelijks de moeite waard.

Verwijderd

Powercolor is het brakste merk wat ik ooit heb gehad , alleen maar problemen mee gehad (stabiliteit etc).

Ik heb een Hercules en een Asus gehad en nu heb ik een Leadtek , en alles werkt perfect.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 15:06 schreef mr_obb het volgende:
Powercolor is prima. Hun kosten besparen ze door de Nvidia drivers integraal over te nemen (alleen even de naam veranderen van Nvidia Geforce 3 naar Powercolor Geforce 3) en het gebruikte geheugen is een stuk goedkoper (en dus trager -> slechter over te klokken). Voor de normale gebruiker perfecte kaart, voor tweaker vervelend, want er kan niet meet opgeschept worden: Meneer A:Ik heb een Powercolor. Meneer B: Aaahh, wat zielig voor je ik heb een Leadtek met 3,6 ns geheugen draaien op 568,3 Mhz.

't Is maar waar je zin in hebt :P

Nothing personal BTW :* Ik vind het heerlijk om jullie hier allemaal op te zien scheppen en later in mijn winkeltje terug te zien om weer eens EUR 500 of meer uit te geven aan 3% snelheidswinst 8-)
Helemaal mee eens, ga me gewoon een Powercolor bestellen.

Asus mag dan bijvoorbeeld sneller zijn, maar die is in de prijswatch wel ff €73 duurder

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Op vrijdag 01 februari 2002 15:12 schreef Shaggy het volgende:
Powercolor is het brakste merk wat ik ooit heb gehad , alleen maar problemen mee gehad (stabiliteit etc).

Ik heb een Hercules en een Asus gehad en nu heb ik een Leadtek , en alles werkt perfect.
Kan je nog een keer zeggen dat je Powercolor niet goed vind?

Dat jij problemen heb gehad met jouw PC wil niet zeggen dat het merk kut is. |:(

Van ieder merk zijn er slechte modellen, versies, revisies en exemplaren.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 15:19 schreef mr_obb het volgende:

[..]

Kan je nog een keer zeggen dat je Powercolor niet goed vind?

Dat jij problemen heb gehad met jouw PC wil niet zeggen dat het merk kut is. |:(

Van ieder merk zijn er slechte modellen, versies, revisies en exemplaren.
En Powercolor heeft een hoger brak-heids percentage dan bijv Asus of Leadtek , zeker 70% is gewoon sucky.

De 2D filters zuigen ook , het beeld ziet er gewoon niet strak uit met die kaarten.

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Op vrijdag 01 februari 2002 15:23 schreef Shaggy het volgende:

[..]

En Powercolor heeft een hoger brak-heids percentage dan bijv Asus of Leadtek , zeker 70% is gewoon sucky.

De 2D filters zuigen ook , het beeld ziet er gewoon niet strak uit met die kaarten.
Het is leuk dat jij precies weet hoeveel er van elke kaart uitvalt. Ik werk in een winkel en merk daar dus hoeveel er uitvallen. In gewone budgetsystemen heb ik heel veel PowerColor ingebouwd (nu Club3D) en van al die kaarten zie je hooguit 3% terug. Hetzelfde geld voor merken als Asus, Hercules, MSI enz. enz. Het uitvalspercentage in computerhardware ligt extreem laag. Alleen no-name PSU's en geheugen hebben meer problemen. (vorig jaar is er een periode geweest dat van alle no-brand PSU's meer dan 50%terugkwam).

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 15:27 schreef mr_obb het volgende:

[..]

Het is leuk dat jij precies weet hoeveel er van elke kaart uitvalt. Ik werk in een winkel en merk daar dus hoeveel er uitvallen. In gewone budgetsystemen heb ik heel veel PowerColor ingebouwd (nu Club3D) en van al die kaarten zie je hooguit 3% terug. Hetzelfde geld voor merken als Asus, Hercules, MSI enz. enz. Het uitvalspercentage in computerhardware ligt extreem laag. Alleen no-name PSU's en geheugen hebben meer problemen. (vorig jaar is er een periode geweest dat van alle no-brand PSU's meer dan 50%terugkwam).
Die dingen zijn zo slooom dat er nikz kapot aan kan gaan |:(

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 01 februari 2002 15:23 schreef Shaggy het volgende:

[..]

1800*1440@85 Hz is hier anders lekker strak op m'n powercolor en met spellen haal ik genoeg fps (1280*1024 @ 32 bit 80 en hoger)
Niks brak aan m'n kaartje hoor, dus nou kappen met die onzin die je loopt te blaten.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 15:30 schreef Sick Nick het volgende:

[..]

1800*1440@85 Hz is hier anders lekker strak op m'n powercolor en met spellen haal ik genoeg fps (1280*1024 @ 32 bit 80 en hoger)
Niks brak aan m'n kaartje hoor, dus nou kappen met die onzin die je loopt te blaten.
Dit topic gaat over wat is mis met een powercolor nou wij geven een eerlijk antwoord >:)

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 15:30 schreef Sick Nick het volgende:

[..]

Tis wat jij strak vind natuurlijk.

Maargoed iedereen heeft zijn eigen mening (gelukkig).

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 15:32 schreef Shaggy het volgende:

[..]

IDD :)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op vrijdag 01 februari 2002 15:32 schreef Shaggy het volgende:

[..]

Strak genoeg, heb even een asus 7100 (ja, een mxje) van een maat in m'n pc maar dat gaf toch een waziger beeld. Dus zo brak is powercolor niet.

En gelukkig heb ik een eigen mening ja, ik loop niet achter de massa aan die teveel € betalen voor een gelijkwaardig product :+

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 15:35 schreef Sick Nick het volgende:

[..]

Strak genoeg, heb even een asus 7100 (ja, een mxje) van een maat in m'n pc maar dat gaf toch een waziger beeld. Dus zo brak is powercolor niet.

En gelukkig heb ik een eigen mening ja, ik loop niet achter de massa aan die teveel € betalen voor een gelijkwaardig product :+
Het is wat jij gelijk waardig noemt maarja we kunnen hier uren overdoorgaan laten we dat maar niet doen want dan verzieken we het topic nog en dat is niet de bedoeling dus cool down :)

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 15:35 schreef Sick Nick het volgende:

[..]

Ik koop liever een kwaliteits product , zonder langzaam B geheugen , en waardeloze support.

Het zal me niks verbazen als Powercolor de afgedankte meuk van Asus en Leadtek gebruikt.

En nu zeg ik maar niks meer voordat het helemaal uit de hand loopt.....

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Op vrijdag 01 februari 2002 15:37 schreef Shaggy het volgende:

Ik koop liever een kwaliteits product , zonder langzaam B geheugen , en waardeloze support.
support@asus.com? laat me niet lachen... Die gasten antwoorden niet eens.
Het zal me niks verbazen als Powercolor de afgedankte meuk van Asus en Leadtek gebruikt.
|:( Nu ik dit lees weet ik zeker dat ieder discussie nutteloos is... Wat een 'slimme' opmerking... :Z

Mijn tip aan topic-starter: koop dat ding. Als je gaat wachten dan komt er een maand later weer een nieuwe kaart uit en dan blijf je dus wachten. PC is een leuk merk, met een goede prijs.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 15:43 schreef mr_obb het volgende:

[..]

support@asus.com? laat me niet lachen... Die gasten antwoorden niet eens.
[..]

|:( Nu ik dit lees weet ik zeker dat ieder discussie nutteloos is... Wat een 'slimme' opmerking... :Z

Mijn tip aan topic-starter: koop dat ding. Als je gaat wachten dan komt er een maand later weer een nieuwe kaart uit en dan blijf je dus wachten. PC is een leuk merk, met een goede prijs.
Ik zelf ging gewoon voor een a merk maar dit moet de topic starter zelf weten :) en wil ja dan mail van support@asus.com :? :? :?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:03

GaMeOvEr

Is een hork.

Owkee, let's cut the flames ja ?

Gaarne gewoon normaal onderbouwen hoezo iets je niet aanstaat kan ook nog.

Tenk joe. :)

Aannames zijn fataal.

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Op vrijdag 01 februari 2002 15:45 schreef MaXxX het volgende:

Wil je dan mail van support@asus.com :? :? :?
Ja. Ik heb problemen met het nieuwste BIOS voor mijn Asus moederboord. Sinds de flash liep hij regelmatig vast, terwijl hij in zijn eerste jaar trouwe dienst (bijna) nooit vastliep. Ik heb het ondertussen softwarematig opgelost (met WCPRedit, bekend van de VIA 'geheugentweak'), maar ik wil nog wel een betere bios versie van ze krijgen :P Verder is Asus ook een goed merk, maar support is van geen enkel merk echt goed denk ik, ze verkopen allemaal veel te veel voor hun kleine support afdelingen.

• oCe
  • Laatst online: 19-08 00:03

oCe

aka Dookie.

Op vrijdag 01 februari 2002 14:18 schreef BlizzarD het volgende:

[..]

Precies, hij denkt meer zo:

"Ik moet een asus hebben wat dat klinkt lekker stoer en dan ben ik ook stoer" Nou dat ben je mooi niet, want je geeft 50 euro meer uit voor iets wat vrijwel hetzelfde is. In feite ben je dan dus dom bezig. En dan kan je wel zeggen van: "Ja maar die asus heeft tv-out" Nou en? Ik wed dat 9 v/d 10 dat toch nooit zullen gebruiken :Z
wat als ik jou vertel dat ik zelf al heel wat jaren werk in de IT en wel een conclusie kan trekken over product kwaliteit? Tuurlijk 'tis een Nvidia reference design vaak, maar kijk ook eens naar de support en levensduur. Geloof me, een Asus videokaart b.v. leeft gemiddeld echt wel wat langer dan een Powercolor. En dat is echt niet omdat er ASUS op geprint staat maar omdat de kwaliteit van de gebruikte componenten zoals weerstanden, geheugen, filters, en zelfs soldering gewoon echt BETER is. Wil je kwaliteit, koop dan ook kwaliteit.

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 15:55 schreef oCe het volgende:

[..]

wat als ik jou vertel dat ik zelf al heel wat jaren werk in de IT en wel een conclusie kan trekken over product kwaliteit? Tuurlijk 'tis een Nvidia reference design vaak, maar kijk ook eens naar de support en levensduur. Geloof me, een Asus videokaart b.v. leeft gemiddeld echt wel wat langer dan een Powercolor. En dat is echt niet omdat er ASUS op geprint staat maar omdat de kwaliteit van de gebruikte componenten zoals weerstanden, geheugen, filters, en zelfs soldering gewoon echt BETER is. Wil je kwaliteit, koop dan ook kwaliteit.
Helemaal mee eens :) ;)

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:58
Over het Chaintech GF2Ti is ook een topic geweest. Enkele actievelingen in dat topic hebben hem gekocht en waren ook erg tevreden. Dus waarom >200 betalen voor een als Chaintech het voor 135 kan doen.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

[..]

Natuurlijk worden er op A-merk producten betere onderdelen gebruikt. Het meest bekende is het geheugen. Maar de afschrijvingstijd van een computer(onderdeel) is drie jaar. Denk jij dat een gemiddelde Powercolor die tijd niet haalt door slechtere onderdelen? Ik denk dat alles wat nu op de markt is goed genoeg is om de afschrijvingstijd te overleven. Daarnaast zal een bedrijf met een 'slecht' product in de snelle somputer wereld niet lang overleven. Powercolor doet al weer een paar jaartjes mee en maakt degelijke spullen.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 15:58 schreef Geronimoos het volgende:
Over het Chaintech GF2Ti is ook een topic geweest. Enkele actievelingen in dat topic hebben hem gekocht en waren ook erg tevreden. Dus waarom >200 betalen voor een als Chaintech het voor 135 kan doen.
Dat is weer een ander verhaal :) was ook een behoorlijk groot topic heb hem ook gezien en de meningen verschillen ook nogal...

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Zou eigenlijk wel een test willen zien waar kaarten met dezelfde chipset maar van een ander merk worden getest.

Helaas zie je alleen veel tests die de gf3, gf3 ti-200, gf3 ti-500 en radeon 8500 enz. vergelijken.

Dat de ene een powercolor brak vind, en de ander het top vind had ik ook wel verwacht.

We rijden toch ook niet allemaal in dezelfde auto's.

Ik koop me lekker zo'n goedkoop kaartje, want van die adviesprijzen voor de gf4 zal wel weinig terecht komen. (straks grote vraag ernaar, weinig voorradig dus prijzen die de hemel inrijzen!)

• Geronimoos
Op vrijdag 01 februari 2002 16:00 schreef MaXxX het volgende:

[..]

Dat is weer een ander verhaal :) was ook een behoorlijk groot topic heb hem ook gezien en de meningen verschillen ook nogal...
Klopt maar de negatieve verhalen (en irritaties) kwamen toch vooral door de geleverde VideoSquare kaarten door een zeker G****on. Claimende dat dit dezelfde kaart zou zijn als de Chaintech. Maar ok; ON-topic lijkt me weer... :)

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• oCe

oCe

aka Dookie.

Op vrijdag 01 februari 2002 15:59 schreef mr_obb het volgende:

[..]

Natuurlijk worden er op A-merk producten betere onderdelen gebruikt. Het meest bekende is het geheugen. Maar de afschrijvingstijd van een computer(onderdeel) is drie jaar. Denk jij dat een gemiddelde Powercolor die tijd niet haalt door slechtere onderdelen? Ik denk dat alles wat nu op de markt is goed genoeg is om de afschrijvingstijd te overleven. Daarnaast zal een bedrijf met een 'slecht' product in de snelle somputer wereld niet lang overleven. Powercolor doet al weer een paar jaartjes mee en maakt degelijke spullen.
ik heb hier hier voornamelijk over het aantal klanten dat retour komt met een a-merk en een b-merk. Binnen de garantie periode b.v. van Asus gaat er echt procentueel -verhoudigsgewijs- heel wat minder stuk dan bij een b-merk. Het aantal producten van een b-merk dat ik rma stuur is echt vele malen hoger -nogmaals procentueel- dan a-merken. Simple fact.

• JWO
  • Laatst online: 16:50

JWO

ik heb tegelijk met een vriend van mij een powercolor gekocht en hij een asus, ik had een gf2 pro van powercolor, en hij een gf2 gts van asus.

beeldkwaliteit is beide (h)

maar wie trekt wie er nou uit ;)

en dan was ik ook nog eens 200,- goedkoper uit :P

• Yucko

Yucko

FF terugkomend op dat slechte 2D kwaliteit:

ik heb hier 2 pc's staan. Beide staan middels een Belkin Omnicube KVM switch op dezelfde monitor, muis en toetsenbord aangesloten.

pc 1: amd duron 700 met een Elsa Gladiac (Geforce 2 Gts 64 DDR)

pc 2: celeron 1000 met een PowerColor 2 MX 400

En ik kan op deze manier heel makkelijk de kwaliteit vergelijken van deze 2 kaarten. Ik moet toch echt concluderen dat het beeld van de Elsa Gladiac :r. Die Powercolor heeft tov die Elsa (en dat is toch echt geen slechte kaart) een SUPERSTRAK beeld.

btw: ik heb dus dezelfde resoluties en refresh-rates gebruikt.

Conclusie: PowerColor is op zich geen slecht merk, integendeel. Het kan natuurlijk altijd dat er slechte series tussen zitten of dat iemand persoonlijk met zijn configuratie problemen gehad heeft. Maar dat maakt het merk PowerColor nog niet meteen slecht.

Just my 2 cents

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Juist!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Op vrijdag 01 februari 2002 16:09 schreef Sick Nick het volgende:
Juist!
Biertje? B-)

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 16:11 schreef oCe het volgende:

[..]

Biertje? B-)
ROFL

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Op vrijdag 01 februari 2002 16:05 schreef oCe het volgende:

ik heb hier hier voornamelijk over het aantal klanten dat retour komt met een a-merk en een b-merk. Binnen de garantie periode b.v. van Asus gaat er echt procentueel -verhoudigsgewijs- heel wat minder stuk dan bij een b-merk. Het aantal producten van een b-merk dat ik rma stuur is echt vele malen hoger -nogmaals procentueel- dan a-merken. Simple fact.
Tja. De ervaring in mijn winkel leert mij dat Powercolor niet slecht scoort wat betreft betrouwbaarheid. Er zijn natuurlijk zat C-merken die echt slechte kwaliteit leveren, maar PC is zo erg nog niet.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 16:09 schreef Sick Nick het volgende:
Juist!
Als ik mijn Leadtek videokaart tegenover mijn broertjes Club 3D kaartje zet , dat weet ik wel welke ik zou nemen.......

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

[..]

Biertje? B-)
Alleen als je dommelsch of grolsch hebt :9

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 16:12 schreef mr_obb het volgende:

[..]

Tja. De ervaring in mijn winkel leert mij dat Powercolor niet slecht scoort wat betreft betrouwbaarheid. Er zijn natuurlijk zat C-merken die echt slechte kwaliteit leveren, maar PC is zo erg nog niet.
Werkzaam bij de Dixons , Dynabyte of de Expert ???

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 16:12 schreef Shaggy het volgende:

[..]

Als ik mijn Leadtek videokaart tegenover mijn broertjes Club 3D kaartje zet , dat weet ik wel welke ik zou nemen.......
Ik ook ;) denk dat menig persoon hier op dit forum de Leadtek Kiest :)

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

[..]

Biertje? B-)
Alsof je het nooit zou vragen... Ja, doe er maar gelijk 2 *D

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 16:13 schreef Shaggy het volgende:

[..]

Knakenland :)

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37

[..]

Dixons , Dynabyte , Kijkshop ???
shop.tweakers.net? *D

• Geronimoos
Op vrijdag 01 februari 2002 16:13 schreef MaXxX het volgende:

[..]

Ik ook ;) denk dat menig persoon hier op dit forum de Leadtek Kiest :)
Ik ga binnenkort me Chainteck GF2Ti halen.. :P

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Vooral door de laatste posts heb ik mijn keuze gemaakt:

Ik heb bij Gistron een Powercolor gf3 ti-200 voor 199 gekocht.

Hopen dat ie een beetje snel binnenkomt!
Moet bij Gistron wel goed zijn.

Koop ik me over een tijdje er nog een athlon XP-1800 bij en ddr geheugen, kan ik weer ff verder.

Thank you guys voor deze verhelderende postŽs!

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 16:15 schreef Geronimoos het volgende:

[..]

Ik ga binnenkort me Chainteck GF2Ti halen.. :P
Veel Suc6 heb je vast nodig >:)

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

[..]

ROFL... kon je niks beters verzinnen :?
Als je niet met een discussie kan winnen haal je de persoon achter de discussie onderuit, toch?

:* maakt niet uit hoor.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 16:16 schreef greatgonzo het volgende:
Vooral door de laatste posts heb ik mijn keuze gemaakt:

Ik heb bij Gistron een Powercolor gf3 ti-200 voor 199 gekocht.

Hopen dat ie een beetje snel binnenkomt!
Moet bij Gistron wel goed zijn.

Koop ik me over een tijdje er nog een athlon XP-1800 bij en ddr geheugen, kan ik weer ff verder.

Thank you guys voor deze verhelderende postŽs!
ook Veel suc6 ;) heb je vast nodig :)

• Geronimoos
Op vrijdag 01 februari 2002 16:16 schreef MaXxX het volgende:

[..]

Veel Suc6 heb je vast nodig >:)
Bedankt, maar het zal meevallen; ga hem niet bij G****on halen hoor >:)

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 16:16 schreef mr_obb het volgende:

[..]

ROFL... kon je niks beters verzinnen :?
Als je niet met een discussie kan winnen haal je de persoon achter de discussie onderuit, toch?

:* maakt niet uit hoor.
Ik voel mij eigenlijk niet de verliezer van deze discussie , integendeel zelfs , als jullie straks met 7 cm dikke brillen lopen door die brakke Powercolor kaarten......dan merk je wel wie de verliezer is.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 16:18 schreef Shaggy het volgende:

[..]

Ik voel mij eigenlijk niet de verliezer van deze discussie , integendeel zelfs , als jullie straks met 3 cm dikke brillen lopen door die brakke Powercolor kaarten......dan merk je wel wie de verliezer is.
nah hun worden er niet blind ofzo van maar ze zien het wel als ze gaan gamen ;)

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Op vrijdag 01 februari 2002 16:18 schreef Shaggy het volgende:

Ik voel mij eigenlijk niet de verliezer van deze discussie , integendeel zelfs , als jullie straks met 7 cm dikke brillen lopen door die brakke Powercolor kaarten......dan merk je wel wie de verliezer is.
:? ....... |:(

'k Heb al een bril :D

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 16:19 schreef mr_obb het volgende:

[..]

Neem je er nog 1 dan heb je er 2 :)

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 16:19 schreef mr_obb het volgende:

[..]

Geen 7 centimeter dikke bril toch :D >:) (als je dat zou hebben....dan heb je denk ik alle Powercolors al in je bezit gehad)

Ik stop maar voordat ik er straks echt gelazer mee krijg.....

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Op vrijdag 01 februari 2002 16:20 schreef Shaggy het volgende:

[..]

Geen 7 centimeter dikke bril toch :D >:) (als je dat zou hebben....dan heb je denk ik alle Powercolors al in je bezit gehad)
Nee, hij is drie centimeter, maar ik heb van die speciale plastic glazen, extra dun... In mijn eigen PC'tje zit een Hercules Prophet 2 MX btw... Geen PowerColor of Club3D. Ik heb mijn geheugen en chipset namelijk wel ge-oc'ed en een mooie socket7 cooler opgebouwd :P
Ik probeer alleen duidelijk te maken dat PoerColor niet zo slecht is. Voor de huis- tuin en keukengebruiker voldoet het prima, misschien zou een Laptop trouwens makkelijker zijn voor zo'n gebruiker :?

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Op vrijdag 01 februari 2002 16:20 schreef Shaggy het volgende:

Ik stop maar voordat ik er straks echt gelazer mee krijg.....
Ook lullig :P

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

[..]

je doet toch maar 2 a 3 jaar met een videokaart anders kan je de nieuwste spellen niet lekker meer spelen en een powercolor houd het echt wel 3 jaar uit hoor :z

iStockphoto

Verwijderd

Dit topic gaat nergens heen, als het nou goed onderbouwd wordt allemaal ok, maar er worden vrij loze argumenten gebruikt en er is teveel off-topic geblaat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.