[CM] Inspiratie nodig voor baybus!

Pagina: 1
Acties:

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb nu in m'n case twee extra fans zitten. Nu lijkt mij het als Tweaker wel leuk om die harder, zachter en uit te kunnen zetten.

Dus dat wordt een gave baybus maken. Met ledjes uiteraard. Ik zat te denken aan zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/osiris/GoT/bay.gif

Maar dat is veels te saai!

Heeft iemand nog leuke ideetjes voor m'n (toekomstige) baybus? Het moet wel goedkoop zijn, als het ff kan. Ben maar een werkloze scholier :D :z :z :z

Ow, en laat de opmerkingen over de beroerde lengte/hoogte-verhouding van het plaatje maar zitten :)

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Eentje met tiptoets bediening. Ikzelf ben er een aan het ontwikkelen op basis van een Palm 1000, das de eerste. Je kunt er zelf programmatjes voor schrijven, en dan met een pic 16F84 fans ermee regelen. Gaat heel fraai worden, Touchscreen!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verzin een knopje in combinatie met een ICtje ofzo dat hij random een stand kiest :z
Of doe zoals ik en hang er 8 ledjes bij die je op je printerpoort aansluit en aanstuurt met winamp (vu-meter)

• Osiris
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 18:07 schreef Cornholio2001 het volgende:
Eentje met tiptoets bediening. Ikzelf ben er een aan het ontwikkelen op basis van een Palm 1000, das de eerste. Je kunt er zelf programmatjes voor schrijven, en dan met een pic 16F84 fans ermee regelen. Gaat heel fraai worden, Touchscreen!
Ehh, volgens mij heb je dat over dat geld niet goed gelezen :) :) :)

Maar tiptoetsen is wel gaaf idd. Misschien zoiets als een teller-IC dat met een druk op de knop één van z'n 4 standen verder gaat.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Te saai....ok:
- van het frontpaneel maak je een gecombineerde glowpad/aquariummod (met van die bubbeltjes :D)
- LCD d'r in
- alle ledjes worden RGB-ledjes die langzaam van kleur veranderen
- maak em volledig 35-bits-SM-bus temp-controlled met watergekoelde spanningsregelaars

nog meer? There's plenty where that came from :D

I reject your reality, and substitute my own.

• Osiris
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 18:09 schreef _sNaRs_ het volgende:
Te saai....ok:
- van het frontpaneel maak je een gecombineerde glowpad/aquariummod (met van die bubbeltjes :D)
- LCD d'r in
- alle ledjes worden RGB-ledjes die langzaam van kleur veranderen
- maak em volledig 35-bits-SM-bus temp-controlled met watergekoelde spanningsregelaars

nog meer? There's plenty where that came from :D
Volgens mij heb jij dat van dat geld óók niet goed gelezen :) :) :)

Maar dat van die tiptoetsen is wel kewl idd...

• Corn

Corn

Raar jongetje

Oude Palm kun je redelijk goedkoop krijgen, een PIC 16F84 ± 10 Euro

• Osiris
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 18:10 schreef Cornholio2001 het volgende:
Kijk, dat is dan alweer boven mijn budget. 'k Weet het, m'n budget is ERRUG klein.

Ik houd het dan ook op die paar ledjes met wat grappige elektronica voor tiptoetsbediening met één toets per fan...

• Corn

Corn

Raar jongetje

Tsja. Dan worden het ledjes en schakelaartjes :D

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 18:10 schreef Cornholio2001 het volgende:
Hmm Ik neem aan dat de pics nog komen als die af is?

Ben wel erg nieuwschierig, en ben hard bezig om, via de topics hier en de search een mooie mod te maken.. Lukt aardig, maar sta open voor ideen >:)

Geld speelt hier ff geen rol........

Verwijderd

Tja ... eigenlijk gaat dat "gave" en dat goedkope niet echt goed samen. Goedkoop is dat je het zo maakt als je hebt getekend, een paar standaard leds en een paar simpele schakelaars. :)

-----

Wat betreft die tiptoets bediende baybus ... volgens mij heb ik dat ergens eerder gezien ;) wil je meer weten gebruik de search. :)

• Jackbq
  • Laatst online: 18-08 19:30
hey waar wil je die oude palm voor 10 euro halen?
Greetz

• Osiris
  • Niet online
Heb ff zelf een schema in mekaar geknutselt:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/osiris/GoT/teller.gif

Werking is dus als volgt:

IC begint in stand Q1 (dat is dan bijvoorbeeld hard); als je nu op de knop drukt, gaat de teller eentje verder (naar Q2); Na nog een paar keer drukken gaat ie naar Q5. Die uitgang echter, zorgt ervoor dat de IC gereset wordt en weer bij Q1 is. Dit is natuurlijk niet nodig als je al een 5-standen-IC hebt.
De volgorde wordt dus als volgt:
• Hard;
• uit;
• zacht;
• uit;

Zal dat werken?

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 17:02

C@SP

Biertje ??

Dat is hier al eens voorbij gekomen, maar ik denk dat het zo makkelijk niet zal werken, helaas :(

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• Jackbq
  • Laatst online: 18-08 19:30
cornholio hoe zit het met die palm? :)

I need info :D

greeetz

• Osiris
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 18:51 schreef I_Love_Heineken het volgende:
Dat is hier al eens voorbij gekomen, maar ik denk dat het zo makkelijk niet zal werken, helaas :(
Niet? Hoezo niet dan? Het lijkt zo simpel...
Die teller-IC's zijn wel te verkrijgen. En het schema lijkt ook nog wel ergens op, vind ik...

• Osiris
  • Niet online
Weet iemand eigenlijk nog goede elektronica sites?

Ik weet er namelijk niet zoveel vanaf (begrijp basic dingen uit de elektuur), maar wil me er wel in verdiepen...

• Corn

Corn

Raar jongetje

Op donderdag 31 januari 2002 18:53 schreef jackel7007 het volgende:
cornholio hoe zit het met die palm? :)

I need info :D

greeetz
Palm -> Programmeren -> Cradle mollen -> Serieel naar Max232 -> Max232 naar PIC16F84 -> Pic programmeren in JAL, -> goed elektuur lezen -> Darlington op Pic aansluiten -> Fan regelen met touchscreen

Hier ben ik dus nog aan bezig, stand by for updates binnenkort. Voor geintresseerden: http://www.phanderson.com Deze kerel verkoopt basic stamps, heel erg handig, en relatief goedkoop. Kun je btw ook LCD mee aansturen. En gedraag je beter jackel :(
>>>> [topic=398223/1/25] <<<<

• Osiris
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 21:34 schreef m-m het volgende:
http://www.circuitsonline.f2s.com
Je moet je favorieten updaten joh! :D

Maar ff serieus: Wat is een simpele teller zoals ik in m'n plaatje heb staan?

• m-m
  • Niet online

m-m

Op donderdag 31 januari 2002 22:17 schreef Osiris het volgende:

[..]

Je moet je favorieten updaten joh! :D

Maar ff serieus: Wat is een simpele teller zoals ik in m'n plaatje heb staan?
die komt idd uit mijn favs :D
en je hebt gelijk ik was helemaal vergeten dat het nu www.circuitsonline.net moet zijn |:(

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09
ik heb dit schema gebruikt;
FANBUS
gebruikt in deze mod;
[topic=353246]
inmiddels zit er nu nieuwe hardware in en de voorkant is zwart met een paar tintjes rood gespoten :D
foto's volgen :D

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:05

Pnhers

--

www.circuitsonline.net is wel een mooie site ik ben een leek op electra techniek maar hier is wel wat te vinden :D

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:08

virus.elektro

profesionele monitor sloper

hoi iemand bij mij in de klas is met net zo'n baybus bezig voor 4 fans. hij lost het op met relais. het ziet er wel mooi uit. ik zal aan hem vragen of hij het schema kan posten

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• Osiris
  • Niet online
Ik heb al een teller-IC gevonden.

Het is een 4017 en is een 10-standen-teller. Met de 5e uitgang wordt dan gewoon de reset getriggered, zodat ie weer op de 1e uitgang komt te staan.

Ik heb trouwens niet zulke zware fans, dus relais zullen niet nodig zijn, denk ik...

Bij nader inzien: om echt tussen 12 en 7V te schakelen, zijn relais misschien wel handig...

• Osiris
  • Niet online
Wahoo!!! Jippy!

Ik ben ff langs de lokale eletronica-boer gegaan en die heeft ff wat weizigingen aangebracht, maar het idee was goed! (kleine dtails en weerstandjes etc)

Post zodra ik terug van school kom wel ff een mooi tekeningetje met zo'n elektronica-programma...

• Osiris
  • Niet online
Hmm, ik kom er net achter, dat m'n fans niet op 7V draaien...

Dus dat wordt een flip-flopje ipv een moeilijke teller...

Verwijderd

Ik wil niet vervelend doen maar een baybus gebasseerd op de 4017 heb ik al ontworpen en een werkend model heb ik hier ook al liggen :)

En ik kan iedereen zo vertellen dat Schema van Osiris niet goed gaat werken, namelijk dat deze nog een heleboel verfijning vereist. Meer weten zoek op Digitale Fanbus met de search.

Verwijderd

Zet er stroom op !
Gebruik hiervoor een invertor van een ccfl.
sluit 1(èèntje dus) van de draden aan op het metaal van de flip/flap schakelaar.
prop het draatje onder het schroefdraad waar je hem vast zet.
Draad 2 doe je het zelde als bij de ander, alleen nu bij een andere schakelaar.

wat gaat er gebeuren als je 1 of 2 schakelaars aanraakt:

1 schalkelaar aanraken betekend vonk en tintel in je viner die verbrand gaat ruiken.

2 schakelaars tergelijk aanraken betekend Rot tintels in je vingers, dit met een vonk en verbrande lucht.

• Osiris
  • Niet online
Op zaterdag 02 februari 2002 21:05 schreef mad_maxz het volgende:
Ik wil niet vervelend doen maar een baybus gebasseerd op de 4017 heb ik al ontworpen en een werkend model heb ik hier ook al liggen :)

En ik kan iedereen zo vertellen dat Schema van Osiris niet goed gaat werken, namelijk dat deze nog een heleboel verfijning vereist. Meer weten zoek op Digitale Fanbus met de search.
Jah, die klopt nie echt. Ik ben echter langs de lokale elektronica-boer gegaan en heeft ff wat weizigingen aangebracht zoals weerstandjes en relais in boven de collector ipv onder de emitter van een torretje...
Pagina: 1