Toon posts:

75 HZ Beeldfrequentie met ATI 8500 LE

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw dual boot systeem w98/w2k. Systeem heeft o.a. de ATI8500LE (250/250)en Ilyama VM450. Met alle ATI drivers heb ik het probleem dat de monitor maximaal op 75Hz wordt aangestuurd, ook al selecteer ik een hogere waarde. Het beeld is niet om aan te zien, helemaal op 60Hz (opstartscherm W2000) Net alsof je in een stroboscoop staat te kijken B-)
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Kan me niet voorstellen dat alle drivers van rage3D en de 2000 drivers van ATI dit hebben. Oja met de meegeleverde driver op de ATI CD voor W98 heb ik het probleem niet. Daar draait de monitor inmiddels op 120Hz.

Oja Sinterklaas, lees eens eerst goed water staat voor je de topics sluit...

Verwijderd

denk dat dit een driver probleem is in combi met je iiyama.
dit heeft te maken met het probleem nvidia in combinatie met XP en 2000 en iiyama ?

Verwijderd

Topicstarter
geen nvidea, ATI... Heb gelukkig daar niets mee te maken. Het iljama monitor menutje geeft bij alle freq hoger dan 75Hz een Fv=75 Hz.

Verwijderd

1 powerstrip

2 of monitor.inf aanpassen

3 of bij eigenschappen van monitor uitvinken:
refreshrates verbergen die monitor niet weer kan geven

4 XP gebruiken ipv w2k

Verwijderd

Topicstarter
Heb Powerstrip 3.12 net gebruikt, refresh rate staat gewoon ingesteld op 120Hz, terwijl ik het beeld 75 keer zeer flikkeren per seconde (ook in het monitormenu van ilyama). Ook de modes hoef ik niet te verbergen want tot 120Hz staat gewoon in de lijst. Xp wil ik voorlopig niet gebruiken, moet eerst een goeie werkende ghost hebben...

Het lijkt erop dat de software aangeeft dat alles op de goeie frequentie (120Hz) draait terwijl de ATI maximaal 75 naar buiten stuurt. En ik denk dat het ook niet aan de kaart ligt, want in 98 kan ie wel op 120Hz.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Dat probleem heb ik ook bij een bepaalde driver (weet niet meer welke) met mijn IIyama VMP 450... Installeer gewoon een andere driver, dan komt het wel goed :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Beetje bijdehand om een nieuw topic te openen als ik je mail nog niet eens beantwoord heb.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.