Poort 25 dicht wat nu ?

Pagina: 1
Acties:

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Hallo,

Tot deze middag draaide mijn mailservertje vrolijk nu lees ik plots het volgende bericht.
31/01/02 16:26

For security reasons, port 25 is, as of today, closed for ADSL GO & PLUS
subscribers for any incoming data. Of course, this port remains open for
all outgoing data.

Omwille van veiligheidsredenen, is voor ADSL GO en PLUS abonnees poort 25
vanaf vandaag gesloten voor elk inkomend dataverkeer. Deze poort blijft
uiteraard wel beschikbaar voor alle uitgaand dataverkeer.

A partir d'aujourd'hui, le port 25 est fermé pour les abonnés ADSL GO &
PLUS au niveau du traffic de données entrant. Ceci pour des raisons de
sécurité. Cette porte reste evidemment disponible pour tout traffic de
données sortant.
Nu werkt mail van mijn domein dus niet meer. Mail laten aankomen op een andere poort dan 25 is onmogelijk heb ik al gezien. Dus nu een vraagje waar vind ik een service die mail in een mailbox dumpt.

Dus wat ik wil is een ip:

mail voor blabla.dyndns.org en blabla.be gaat naar een box bla@bla.bla en die box haalt mijn mailserver leeg en zet die in de juiste boxjes. Waar vind ik nu een service die dat liefst gratis aanbiedt of hoe stel ik dat in bij dyndns. :(

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 17:31 schreef Tomsworld het volgende:
Hallo,

Tot deze middag draaide mijn mailservertje vrolijk nu lees ik plots het volgende bericht.
[..]

Nu werkt mail van mijn domein dus niet meer. Mail laten aankomen op een andere poort dan 25 is onmogelijk heb ik al gezien. Dus nu een vraagje waar vind ik een service die mail in een mailbox dumpt.

Dus wat ik wil is een ip:

mail voor blabla.dyndns.org en blabla.be gaat naar een box bla@bla.bla en die box haalt mijn mailserver leeg en zet die in de juiste boxjes. Waar vind ik nu een service die dat liefst gratis aanbiedt of hoe stel ik dat in bij dyndns. :(
als je mailserver met pop3 overweg kan (en dus niet met smtp (port 25) de mail ontvangt) zo het moeten kunnen.
je hebt dus een mailserver ergens nodig... (geen idee)

maar voor security reasons? zijn bang voor 1 groot relay gebeuren zeker :)

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 17:40 schreef betweter het volgende:

[..]

als je mailserver met pop3 overweg kan (en dus niet met smtp (port 25) de mail ontvangt) zo het moeten kunnen.
je hebt dus een mailserver ergens nodig... (geen idee)

maar voor security reasons? zijn bang voor 1 groot relay gebeuren zeker :)
Dit werkt dus al jaren er is gistern inderdaad dat party wormpje geweest. Maar blok dan 25 outgoing en laat alles relayen via relay.skynet.be

De vraag is dus waar ik zoiets vind een ip dat mail forward naar een pop box :(

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

bij planet hebben ze het zo opgelost,
je laat je mail naar een Relay server van hus sturen (stel je in als Backup mail server)
en die stuurt het dan automatisch door naar je mail server op je eigen IP.

poort 25 van mij is ook geblokked, maar toch kun je mailen

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 20:00 schreef Robinski het volgende:
bij planet hebben ze het zo opgelost,
je laat je mail naar een Relay server van hus sturen (stel je in als Backup mail server)
en die stuurt het dan automatisch door naar je mail server op je eigen IP.

poort 25 van mij is ook geblokked, maar toch kun je mailen
Inderdaad ik heb zo'n uitleg gevonden op een nederlandse site. Maar het ziet er niet naar uit dat er zoiets komt. Dit is zogezegd om te vermijden dat er misbruik wordt gemaakt van open relay's.
Dus omdat enkele te lomp zijn om deftig nen mailserver in te stellen wordt iedereen gestraft :( ook wij diegenen die amper enkele mailtjes per dag ontvangen.