3com 905B-tx nix vreet ram ? [WinME]

Pagina: 1
Acties:

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
Ik heb al geruime tijd dit probleem en heb tot nu toe (ook niet in de search) een oplossing kunnen vinden :(

Wanneer ik onder winme of win98 een groot aantal mbs (paar divxjes ofzo) van pc1 naar pc2 overpomp dan loopt dit na +- 20 secs totaal in de mist, mn cursor gaat haperen, de 'resterende tijd' vliegt omhoog en ik heb 511/512 mb in use... -> HOE fix ik dit ????????????????????????

Heb nieuwste drivers/ander pci slot al geprobeerd, voor mn upgrade / fresh win install had ik hetzelfde probleem..

Het gaat dus om een 3Com 905B-TX

• Renkie
Uhm, ok nu wordt het helemaal vaag
de kaart omgewisseld met een 2e 3com 905b-tx uiit pc2
niets veranderde....
nu ben ik eens met pc2 files van pc1 gaan halen
en ja hoor, nu loopt bij pc2 (onder winme) het ram vol en bij pc1 geen probs !

het is dus alleen bij het downloaden via lan dat mn ram volloopt.......... Ik hoop dat iemands een zinnige oplossing heeft want dit wordt nu wel heel vaag

en ja, ik heb dma aan bij mn hdds (pc1 = scsi zelfs)

Verwijderd

Dat is het bekende RAM lek in WinME. Het gebruikte geheugen wordt niet vrijgegeven. Je moet als je WinME erop wilt houden, ff zo'n ramprogramma downloaden die je ram kan vrijmaken.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Maxmem Een goed memorycleanprogramma ,ik gebruik het ook ,nooit problemen mee.

• Renkie
Erm, ik weet van het probleem af bij winme maar als oik bij een verse reboot binnen 20sec mn ram vol heb op de pc die 'download' is er echt iets anders aan de hand denk ik.........

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:00
[vcache]
minfilecache=8192
maxfilecache=8192

in je system.ini zetten lost het zeer waarschijnlijk op.
Ga alsjeblieft niet van die gare memory management progs draaien ;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Pagina: 1