oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Dat heet software schrijven en vrije paralelle poort. Hoezo verlies je water dan? Das echt niet goed hoor!
dat heet bong, en dat is best normaal hoor.
maar ehh sovware schrijven... dat wordt niks ben ik bang, ikzelf zat te denken aan de case intrusion of rpm tellers op t mobo. Is daar niks mee te maken ??
maar ehh sovware schrijven... dat wordt niks ben ik bang, ikzelf zat te denken aan de case intrusion of rpm tellers op t mobo. Is daar niks mee te maken ??
Ik denk toch dat een programmatje schrijven het handigst is (en dan op seriele poort ofzo).
Kan misschien in QBasic of TurboPascal.
Of als je een windows proggie wil in c++ ofzo.
Mogelijkheden genoeg iig. Vraag anders ff in het programmeer forum.
Kan misschien in QBasic of TurboPascal.
Of als je een windows proggie wil in c++ ofzo.
Mogelijkheden genoeg iig. Vraag anders ff in het programmeer forum.
Verwijderd
als je teveel water verliest maakt de computer wel een keer kortsluitingOp donderdag 31 januari 2002 18:14 schreef Cornholio2001 het volgende:
Dat heet software schrijven en vrije paralelle poort. Hoezo verlies je water dan? Das echt niet goed hoor!
Via de rpm meter moet lukken. Neem een NE555 die pulsjes afgeeft (+-50hz) zolang de led niet brand.Op donderdag 31 januari 2002 18:17 schreef Atgast het volgende:
dat heet bong, en dat is best normaal hoor.
Het bord gaat er dan vanuit dat de ventilator draait. Als de pulsjes stoppen omdat het water bijna op is denkt het bord dat de ventilator vast gelopen is en sluit de boel af of geeft alarm.
kheb al een keertje water op me savage gehad, gaf mooie kleurtjes, t ding doet t nog steeds trouwes 
maar dat had niks te maken met hoe t apparaat water verliest tijdens normaal gebruik, dat is gewoon verdampen, en dat vocht vliegt door mijn kamer
maar dat had niks te maken met hoe t apparaat water verliest tijdens normaal gebruik, dat is gewoon verdampen, en dat vocht vliegt door mijn kamer
kijk, nu komen we ergensOp donderdag 31 januari 2002 18:44 schreef Part het volgende:
Via de rpm meter moet lukken. Neem een NE555 die pulsjes afgeeft (+-50hz) zolang de led niet brand.
Het bord gaat er dan vanuit dat de ventilator draait. Als de pulsjes stoppen omdat het water bijna op is denkt het bord dat de ventilator vast gelopen is en sluit de boel af of geeft alarm.
maar heb je misschien een schematje ofso? ik heb namelijk afgerond naar boven 0% verstand van elektrische schakelingen bouwen...
Een klein beetje kennis van electronica is dan wel nodig, of iemand vinden die dit wil ontwerpen. Echt moelijk is dat niet met een ne555. Iemand met een opleiding mts electronika en wat vrije tijd moet het wel kunnen maken.Op donderdag 31 januari 2002 18:49 schreef Atgast het volgende:
[..]
kijk, nu komen we ergens
maar heb je misschien een schematje ofso? ik heb namelijk afgerond naar boven 0% verstand van elektrische schakelingen bouwen...
Verwijderd
Op een parallele poort zit een plus en een min in het signaal. Zoek even het schema en zet de +5V via je contactje (liefst via de LED want die blokkeerd als diode ompoling) op een ingangsignaal. Deze kun je in basic ofzo weer oppakken.
suc6
+5V ()________/ LED of schakelaar /_________ () ingangsignaal
suc6
+5V ()________/ LED of schakelaar /_________ () ingangsignaal
ik heb er nog eens even over nagedacht, en kwam tot de conclusie dat de chassis intrusion detectie eigelijk presies is wat ik nodig heb.
Zolang er water is, lijkt het voor de meter alsof de kast dicht is. Water op --> kast open.
Kom ik bij het volgende probleem, is er software waarmee ik een waarschuwing kan laten verschijnen in windows zodra de chassis sensor aangeeft dat de kast open is ??
Zolang er water is, lijkt het voor de meter alsof de kast dicht is. Water op --> kast open.
Kom ik bij het volgende probleem, is er software waarmee ik een waarschuwing kan laten verschijnen in windows zodra de chassis sensor aangeeft dat de kast open is ??
Pagina: 1