Toon posts:

32 Gb in plaats van 40 Gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Maxtor 40 Gb gekocht, maar nu wil het geval dat er slechts 32 Gb wordt herkent. Mijn mobo is een Abit Be6 en deze heb ik geflasht met de laatste bios-update. Mijn harde schijven worden aangestuurd door een hpt 366 controller (ata66 controller van highpoint tech) en daardoor worden mijn harde schijven niet herkent als IDE aschijven. Als gevolg hiervan kan ik het programma Maxblast plus van Maxtor niet gebruiken (die ondersteunt alleen IDE aangesloten schijven). Wat kan ik nog meer doen. Maxblast plus herkent wel dat het een 40 gb is en ik kan deze ook formateren. Echter fdisk en bios spreken over een 32 Gb schijf. Iemand enig idee?

Pedro

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Search

Juist

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:47

JWO

Je zoekactie naar '32gb' leverde 11 resultaten op. Resultaten 1 - 11. :P

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
jumper meest rechts in de vullesbak gooien en geregeld.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dan moet je je powersupply/voeding er op zijn kop in zetten, hierdoor loopt het stroom makkelijker naar de HD en kan die meer GB's gebruiken.
:P

• freeco
  • Laatst online: 07-04 14:41
ik denk dat dat iets met je bios te maken heeft...
Kheb nog gehoord van bios-versies die niet meer dan 32Gb ondersteunen, maar da's toch al een hele tijd geleden.

Verwijderd

fat32 heeft nogal veel problemen met schijfjes boven de 30gb.. ik had dit probleem ook met m'n maxtor 60gb, die gaf maar 31gb aan en had erg veel kuren

je moet gewoon ff partitioneren in minimaal 2 partities en dan moet ie het doen

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 19:28 schreef freeco het volgende:
ik denk dat dat iets met je bios te maken heeft...
Kheb nog gehoord van bios-versies die niet meer dan 32Gb ondersteunen, maar da's toch al een hele tijd geleden.
Hij had al een bios update gedaan.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
In de laatste pc-actief stond hier ook een artiekel over 02-2002 blz 62 Het lezen meer dan waard.... hier word nl. ook gesproken over een jumper op de HD

Grutte Pier fansels

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12
staan de jumpers goed? de slave jumper wil nog weleens verwisseld worden met de limit capacity to 32 GB jumper bij die maxtor schijven omdat het plaatje op de schijf niet helemaal duidelijk is. Kijk ff op de site van maxtor of je jumper goed staat.

Dit komt zo vaak voor dat het wel eens in da FAQ mag trouwens.

Catch a smile out there!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-04 09:44

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op donderdag 31 januari 2002 19:37 schreef Wisp het volgende:
fat32 heeft nogal veel problemen met schijfjes boven de 30gb.. ik had dit probleem ook met m'n maxtor 60gb, die gaf maar 31gb aan en had erg veel kuren

je moet gewoon ff partitioneren in minimaal 2 partities en dan moet ie het doen
ja denk, me pa heeft een 120Gb in z'n pjoeter hangen en Windows ME met 1 paritie in FAT32

klets niet |:(

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
Op donderdag 31 januari 2002 19:25 schreef jadjong het volgende:
Dan moet je je powersupply/voeding er op zijn kop in zetten, hierdoor loopt het stroom makkelijker naar de HD en kan die meer GB's gebruiken.
:P
Niet doen dus, dat ruik je maanden erna nog steeds
* _JGC_ heeft er ervaring mee, de afgefikte print van z'n removable stinkt nu nog, terwijl het al een half jaar geleden is :P

ff ontopic:
Het is die *(^()*)_*()&)_ jumper die het verst van de keyin pin zit, die ff weghalen en het is weer een 40GB disk...

Maareh: echt een UTFS of UTFMS (Use The F*cking Manufacturer Site) vraagje, dit komt heel vaak langs, terwijl de oplossing dus 11 keer in de search en heel erg duidelijk op de website van de fabrikant staat.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die jumperinstellingen op de schijf kloppen niet bij Maxtor :r.
je moet dus even bij Maxtor kijken hoe het zit.

Verwijderd

Topicstarter
Oke beste mensen,
Ik weet het, ik had misschien beter kunnen zoeken onder de de search functie, maar dit was nog iets makkelijker. Ik heb de oplossing gevonden. Gewoon de rechter jumper weghalen, dan is er niets meer aan de hand. Wel vreemd hoor, maar goed het werkt, en dat is het belangrijkste. Iedereen die iets NUTTIGS heeft gepost, bedankt!.

• Azrael
  • Laatst online: 12-03 20:27
Op zondag 03 februari 2002 05:12 schreef Pedro het volgende:
Oke beste mensen,
Ik weet het, ik had misschien beter kunnen zoeken onder de de search functie, maar dit was nog iets makkelijker. Ik heb de oplossing gevonden. Gewoon de rechter jumper weghalen, dan is er niets meer aan de hand. Wel vreemd hoor, maar goed het werkt, en dat is het belangrijkste. Iedereen die iets NUTTIGS heeft gepost, bedankt!.
je had ook gewoon de handleiding kunnen lezen ja :)
Pagina: 1