Toon posts:

Adsl splitter probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halee,

Nadat ik adsl heb geinstalleerd, en mijn telefoonlijn met isdn in de splitter heb gestoken, werkt adsl prima, maar kan ik niet meer bellen.
Het NT1 kastje geeft "line ok", maar als ik de telefoon opneem geeft deze de ingespreks-toon (volgens mij wordt dit door de quattrovox2 doorgegeven).
Als ik de adsl aansluiting uit de splitter verwijder en daar het snoer naar de NT1 insteek, kan ik echter wel bellen. |:(

Wie heeft dit probleem ook (gehad)?

Plz help

Verwijderd

ISRA --> splitter
spliter --> NT1 NT1 Qvox
splitter --> ADSL modem

zit het zo ???

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Mischien geen splitter voor ISDN :?

Of zijn deze splitters hetzelfde?

Verwijderd

Bekend probleem. Heb ik bij vriend van me ook gehad.

Welk NT kastje heb je? Is het een NT1 S1? Zo jah, omwisselen!!

Wij hadden per ongeluk ook verkeerde kabel gekocht, we moesten van RJ-11 (telefoonstekkertje) naar RJ-45 (UTP/ISDN stekkertje) omdat er al kabels naar boven liepen. Bleek later dat het kabeltje wat de RJ-11 naar RJ-45 omzette gecrossed was :( Dus niet 1-op-1 aansluiting.

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 15:54
Ik heb ook een ADSL probleem dus ik post het hier ook ff meteen :)

Ik heb vanaf de splitter een gewone telefoonkabel naar boven lopen naar de ADSL modem (Alcatel/Mxstream). Ik heb echt totaal geen verstand van kabels maar volgens bij bestond ie uit een rood/groen draadje. Alle telefoons zijn aan elkaar geknoopt :P en aangesloten op de splitter. Toch knippert nog steeds het line lampje op de modem. Wat doe ik fout :?

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

Goed...

Het probleem dat donsje postte, was dus eigenlijk mijn probleem... maar ik had nog geen account hier, dus dat heb ik eerst maar even aangemaakt...

Ik zit met een splitter met daarop de tekst: 1000 ASDL LP en een stikker erop met de tekst: ISDN

Dan zit ik met een NT1 Versie S1

Kan iemand me zo verder helpen???

PS. ik heb alles aangesloten zoals in de handleiding staat

Verwijderd

Topicstarter
[b]

Ja, kan niemand em helpen??? :z

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Op donderdag 31 januari 2002 18:57 schreef Erik_V het volgende:
Goed...

Het probleem dat donsje postte, was dus eigenlijk mijn probleem... maar ik had nog geen account hier, dus dat heb ik eerst maar even aangemaakt...

Ik zit met een splitter met daarop de tekst: 1000 ASDL LP en een stikker erop met de tekst: ISDN

Dan zit ik met een NT1 Versie S1

ja als je versie s1 van de NT1 hebt schijnt het een heel bekent probleempje te zijn... duz kpn bellen.. en die helpen je dan wel verder... (ze struren je dan een andere nt1 op... ik weet ff het gratis nummer van de mxstream niet meer... maar die kunnnen vast wel helphen)

edit: uit de FAQ 0800-0231746 (MxStream helpdesk)
Pagina: 1