Toon posts:

kan geen files sturen via msn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb win xp ga via server met win 98 op internet gebruik all aboard om internet te sharen. probleem is dat ik geen bestanden kan versturen via msn wel intern tussen computers die op het netwerk zijn aangesloten maar dus niet naar buiten. ik krijg een melding dat ik contact moet opnemen met systeembeheerder. suggesties aub

piet snot

Verwijderd

De poort die msn gebruikt om bestanden te verzenden staat niet open?

Verwijderd

Topicstarter
hoe zie ik welke poort msn gebruikt en op welke computer zet ik die open

Verwijderd

ik zit met zelfde probleem
zit ook in netwerk!
weet alleen ook niet welke poort!!

soms kan ik wel bestanden ontvangen
en heeeeel soms ook verzenden

het is mij een raadsel :? :? :?

Verwijderd

Op je firewall pc, de pc die direct aan het internet vast zit!

---
Freebie

Verwijderd

Bij mij is het poort 1863.

Kun je controleren met:
netstat -n in te voeren in je command line

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:47
Op donderdag 31 januari 2002 17:05 schreef freebie het volgende:
Bij mij is het poort 1863.

Kun je controleren met:
netstat -n in te voeren in je command line
Dat is de poort waarop hij aanmeldt bij messenger.hotmail.com voor filetransef maakt hij een directe connectie met een andere gebruiker en dat gaat via hogere poorten ik weet alleen de poort nummers niet uit mijn hoofd.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Niks boeiends aan, ik kan het ook niet met WinXP (zonder netwerk) zal wel door de firewall komen ofzo.

Oplossing: vergeet MSN en gebruik gewoon een FTP server ofzo :)

Verwijderd

het kan ook een storing zijn bij msn ... gisteravond kon een vriend van mij ook geen files versturen!!!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
ik kan het nooit ;)

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Ok, nogmaals:
MSN achter een NAT router gaat niet werken. Dit door een naar mijn inziens ondoordachte "feature" in het MSN protocol.
Bij het verzenden van een bestand stuurt MSN in de DATA-header het local-IP van de PC mee. en niet je externe IP. Als vervolgens de andere kant het bestand probeert te ontvangen zal hij een verbinding op zetten naar het local IP adres. Wat dus nooit een verbinding is naar jouw gateway.
Dus al leg je de benodigden poortmaps aan zal het nog niet gaan werken. Ontvangen lukt daar integen wel omdat jij dan een verbinding opbouwt.

Rampen bak 2004

Verwijderd

ik kan ook niet versturen, ik heb hiero 3 pcs een 1200mhz winxp prof pc een 233mhz winme pc en server 400mhz win2000 prof.

Ik gebruik gewoon ICS van windows, werkt altijd en of ik nu met of zonder firewall files probeer te versturen, het lukt gewoon niet!

Ik sta voor een raadsel :?

Verwijderd

msn suckt af en toe gewoon :)
Pagina: 1