Toon posts:

Asus P2B-F ziet maar 32 van 128 MB RAM?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tja, het staat al in de topictitel... Hij draait nu de nieuwste BIOS, daarmee hoopte ik het probleem te evrhelpen, maar nog steeds werkt het maar niet. Ik ahd er zelfs op een bepaald moment 2 128 MB DIMMs in zitten, en hij zag van de 256 MB maar 64, erg vreemd. Wat van banken verwisselen wil ook niet helpen, dus wat doe ik nou verkeerd? Er staan hier nog tien computers met hetzelfde mobo waarbij het allemaal wel wil lukken.

Tips?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Bios updates verhelpen over het algemeen geen problemen met geheugen-grootte..

Ik verwacht haast dat jouw dimm-banken een beetje rot zijn.. (of er is misschien ergens een lijntje op je bord beschadigt!)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Misschien wat stof of andere aanslag in de DIMM sockets?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Op donderdag 31 januari 2002 16:59 schreef Twynn het volgende:
Bios updates verhelpen over het algemeen geen problemen met geheugen-grootte..

Ik verwacht haast dat jouw dimm-banken een beetje rot zijn.. (of er is misschien ergens een lijntje op je bord beschadigt!)
Bios updates helpen wel degelijk hoor. In onze Dells hier op het werk moet ik eerst een bios flash doen alvorens ie met 100Mhz Dimms overweg kan. Anders zie ie idd maar 16MB van de 64MB Dimms.

Maar goed dit gaat je niet helpen aangezien je al het nieuwste bios hebt.

Denk dat je Mobo te oud of je Mem te nieuw is. Gewoon even met wat oude ram testen, sommige chipsets kunnen niet met dubbelzijdig ram overweg etc..

Zoek ook ff op Got met het mobo type.

Succes

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!