• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:32
Môge mensen...

Ik (en een vriend van mij ook) zat er over na te denken een portable MiniDisc player/recorder aan te schaffen binnen korte tijd.

Ik was zogezegd al om, en als ik het geld had zou ik er direct een kopen.
Die vriend van mij is laatst dus naar de stad geweest om een rond te informeren naar de modellen e.d..

De verkopers (in meerdere winkels hetzelfde verhaal) hebben hem daar wijsgemaakt dat MiniDisc binnen ongeveer een jaar eruit gaat. Klopt dit ?

Als dat zo is, ga ik namelijk geen MiniDisc kopen, omdat ik later dan bijv. geen lege MD's meer kan kopen..

De verkopers vertelden dat MP3 dé toekomst wordt. Zelf denk ik dit niet, omdat er vast een andere compressie 'standaard' zal komen, maar dat kan ik ook fout hebben...

Is er hier dus iemand die weet of MD er uit gaat ?
Is het dus verstandig om nu een MD te kopen ?

Bedankt alvast en laat er een nuttige discussie uit komen ;)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:38
Ik geloof er niks van. Volgens mij vette onzin.
Welke winkels waren dat ?

Verwijderd

gewoon een typische verkooptruuk om jou een duurder apparaat aan te laten schaffen :) :Z

• Sick Nick
  • Laatst online: 11-03 22:21

Sick Nick

Drop the top!

Minidisc is nog lang niet 'ten einde', sony heeft zelfs een nieuw model om op 5voudige snelheid mp3 van je pc naar je md te kopieren :) Dus dat mp3 de toekomst is, trek zelf je conclusies. Als je ze ook op je MD kan smijten is dat toch perfect :)
Heb zelf ook een md-recordertje, een mz-g750 *D

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:08
Het zal IMO nog zeker even duren voor dat minidisc echt niet meer gebruikt gaat worden. Persoonlijk vind ik MD beter werken dan MP3 op 8cm cd's...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op donderdag 31 januari 2002 16:45 schreef 5chaap2k het volgende:
gewoon een typische verkooptruuk om jou een duurder apparaat aan te laten schaffen :) :Z
de meeste Minidisc spelers zijn toch wel een stukkie duurder dan 8cm MP3CD spelers?

Specs

• nrg
Ik dacht ook toen die vriend dat zei, dat ze hem vast iets duurders probeerden aan te smeren...

Enige is; dat ze bij meerdere winkels hebben gezegd dat MD er uit ging.
Ze hebben zelfs een heel gedetailleerd verhaal opgehangen over de strijd tussen DCC & MD, dat daar geen winnaar is uitgekomen en what so ever..

Ik zat nu te denken aan een NAPA, maar MD gaat r dus volgens jullie niet uit; dus gewoon voor MD gaan ?

Verwijderd

Sla dan een heleboel md disks in en als ze er uit gaan heb je altijd genoeg, je kunt namelijk ook gewoon je liedjes er af flikkeren. En je kunt idd gewoon mp3 op md zetten, dus heb je een soort MP3 speler, alleen is het handiger dat je geen flascards of zowiets moet kopen voor meer geheugen, maar je koopt gewoon een md disk = 5 piek. Je bent dus cheaper uit. En als je een nieuwe md speler koopt dan is die iets groter of even klein als een MP3 speler. Dus ja ik zou gewoon die md speler kopen als ik jouw was.

• nrg
Op donderdag 31 januari 2002 17:33 schreef tweakitup het volgende:
Sla dan een heleboel md disks in
[..]
Lijkt me niet echt dé oplossing, aangezien je sowieso geen nieuwe zooi voor je MD kan kopen...

Ik wil er gewoon (bijna) zeker van zijn dat MD er voorlopig niet uit gaan...

• InZane
  • Laatst online: 23:34
Op donderdag 31 januari 2002 16:56 schreef nrg het volgende:
Ze hebben zelfs een heel gedetailleerd verhaal opgehangen over de strijd tussen DCC & MD, dat daar geen winnaar is uitgekomen en what so ever..
Wat is dat voor een grap dan?
MD heeft allang gewonnen van DCC. DCC ging op een gegeven moment voor een geeltje de deur uit (bij wijze van spreken) en momenteel valt er al zo ongeveer helemaal niet meer aan te komen.

Tuurlijk heeft MD sterke concurrentie van MP3, maar ik denk dat 't verhaal voor MD voorlopig nog niet is afgelopen.

• nrg
Op donderdag 31 januari 2002 17:40 schreef InZane het volgende:

[..]

Wat is dat voor een grap dan?
MD heeft allang gewonnen van DCC. DCC ging op een gegeven moment voor een geeltje de deur uit (bij wijze van spreken) en momenteel valt er al zo ongeveer helemaal niet meer aan te komen.

Tuurlijk heeft MD sterke concurrentie van MP3, maar ik denk dat 't verhaal voor MD voorlopig nog niet is afgelopen.
ik weet t ook allemaal niet precies...

ik kan dus gewoon zeker een MD kopen :?

Verwijderd

Ik hoop dat ze er wel uitgaan :) Alles wat ronddraait gaat langzamer dan het geheugen, mp3-tjes opslaan in een geheugenmodule die je zo kan meenemen is bovendien nog veel kleiner ook, en meer opslagcapaciteit en snellere accestijden :) Correct me, if i'm wrong :P

• Dennis
  • Laatst online: 23:38
Op donderdag 31 januari 2002 17:50 schreef Lighteye het volgende:
Ik hoop dat ze er wel uitgaan :) Alles wat ronddraait gaat langzamer dan het geheugen, mp3-tjes opslaan in een geheugenmodule die je zo kan meenemen is bovendien nog veel kleiner ook, en meer opslagcapaciteit en snellere accestijden :) Correct me, if i'm wrong :P
Mwah, je hebt wel gelijk :)
Maar waarom hoop jij dat dan zo? Want volgens mij slaat dat nergens op |:(

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 17:51 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Mwah, je hebt wel gelijk :)
Maar waarom hoop jij dat dan zo? Want volgens mij slaat dat nergens op |:(
Nou, als ze eruit liggen dan hoeven ze ook geen tijd meer te verspillen aan het ontwikkelen van eventuele nieuwere modellen en kunnen ze veel beter doorgaan met bijvoorbeeld het doorontwikkelen en goedkoper maken van geheugenmodules, of een totaal nieuwe techniek natuurlijk.

offtopic:
De reden waarom ik zo reageer op die "ronddraaiende" schijfjes is omdat bijvoorbeeld de harde schijf nu eenmaal 1 van de langzaamste onderdelen zijn in je computer en dat moet opgelost worden, en dat gaat vast vlotter als je niet met het oude spul bezig bent.

• nrg
mjah..

nadeel van 'niet-ronddraaiende-media' vind ik dat t meestal asosociaal duur is...

bijv compact flash of memorysticks...
das toch erg ?

Verwijderd

gewoon voor MD gaan. zolang Sharp iedere 6 maanden met nieuwe modellen komt en Sony druk in de weer is met Type-R atarc en netMD zou ik me nergens zorgen om maken. mischien heeft MP3 wel de toekomst en niet-draaiende media heeft zeker de toekomst...maar wat heb je op dit moment nou helemaal aan de toekomst? voorlopig is MD (voor sommige mensen) gewoon beter en zolang er een markt voor is kun je doorgaan met schijfjes inslaan :)

• nrg
kej, ik ga voor minidisc :)
nog aanraders qua merk/model ?

edit: en ist nu de goede tijd om zo'n ding te kopen ?

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 21:33 schreef nrg het volgende:
kej, ik ga voor minidisc :)
nog aanraders qua merk/model ?

edit: en ist nu de goede tijd om zo'n ding te kopen ?
tenzij je geïnterreseerd bent in netMD (en daar het geld voor hebt..) is het een prima moment. Sharp heeft net z'n nieuwe MDLP-modellen reeks op de markt gebracht; je bent prima up-to-date als je nu de stap maakt.

anraders qua merk zijn natuurlijk Sharp en Sony, kan de rest niet aan tippen.

ben zelf nogal een fan van de goedkopere Sharp modellen. die dingen zijn loeistevig }:O en hebben gewoon alles wat de duurdere ook hebben, alleen in een iets groter pakketje. iets als een MD-MT88 of -99 en de nieuwe MD-MT180 of -190 hebben alles wat je nodig hebt. goedkopere modellen (MZ-R500 bijv) van Sony zien er wat minder betrouwbaar uit IMO, maar de -700 of -900 reeks is wel heel interresant. de top-of-the-line Sharp MD-MT880 is echt :9~ maar kost ook nogal wat. Sharps hebben een voordeel als je live gaat opnemen (je kunt heel makkelijk het opname niveau bijstellen), maar is verder in principe gelijk aan Sony.

geen idee trouwens of Type-R atrac modellen van Sony kosten en of ze überhaupt al te krijgen zijn. verwacht dat ze duur gaan worden, maar is wel een interresante optie. beter geluid voornamelijk, maar net hoe essentieel je dat vind (geluid van MD is sowieso al behoorlijk).

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Op donderdag 31 januari 2002 17:56 schreef Lighteye het volgende:

[..]
offtopic:
De reden waarom ik zo reageer op die "ronddraaiende" schijfjes is omdat bijvoorbeeld de harde schijf nu eenmaal 1 van de langzaamste onderdelen zijn in je computer en dat moet opgelost worden, en dat gaat vast vlotter als je niet met het oude spul bezig bent.
[Nog meer offtopic]
jaa... celschijven :9~ zijn laatst tests meegedaan... data opslaan in DNA... in een cel kan iets van 140 gigabyte... in de toekomst heb je gewoon een kikker als mp3 speler :+
[/nog meer offtopic]

• nrg
welk merk MD heeft het beste geluid ?
Sharp ? Sony ?

• bolke
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Op donderdag 31 januari 2002 23:42 schreef SEFje het volgende:

[..]

[Nog meer offtopic]
jaa... celschijven :9~ zijn laatst tests meegedaan... data opslaan in DNA... in een cel kan iets van 140 gigabyte... in de toekomst heb je gewoon een kikker als mp3 speler :+
[/nog meer offtopic]
Kikkers springen zo ver. Kan ik geen slak krijgen. :)

http://www.hroling.nl

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

zodra in het nieuws komt dat de MD uitgefaseerd wordt, koop ik het beste deck wat ik kan vinden en een euro pallet vol met MD's zodat ik er nog een flinke tijd tegenaan kan :)

MD zal eerder evolueren dan sterven, das mijn mening

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Een soort van GameBoy met minidisk? :)

Okay, is misschien niet echt kopierongevoelig, maar daar vinden ze wel iets op :9

• BigEagle
  • Laatst online: 16:08
Op vrijdag 01 februari 2002 08:08 schreef nrg het volgende:
welk merk MD heeft het beste geluid ?
Sharp ? Sony ?
Er is weinig verschil tussen beide merken... Bij sony is de kwaleit van de oordopjes niet helemaal lekker, dus ik heb er gelijk een ander setje bij gekocht. Met sharp geen ervaring...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Verwijderd

Ik heb een sony, nu al ruim 2 jaar, en behalve dat de afstandsbediening een x is kapot geregend doet hij het nogsteeds perfect. En MD blijft echt wel, die verkopers lopen maar te ouwehoeren.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mijn sony homedeck is kapot en mijn sharp md-mt15 portable ligt stof te vreten.. onhandig spul IMHO

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 20:02
Op vrijdag 01 februari 2002 15:55 schreef G-PHREAK het volgende:
mijn sony homedeck is kapot en mijn sharp md-mt15 portable ligt stof te vreten.. onhandig spul IMHO
dan verkoop je et zooitje he..

• nrg
BigEagle:

[..]

Er is weinig verschil tussen beide merken... Bij sony is de kwaleit van de oordopjes niet helemaal lekker, dus ik heb er gelijk een ander setje bij gekocht. Met sharp geen ervaring...
die oordoppen boeien me niet echt, ik heb hier thuis toch goeie liggen...

mij gaat het dus om:
• niet al te duur (ca. 200 euro ofzo, iets meer mag)
• MDLP
• afstandsbediening lijkt me toch wel handig
• optische ingang, zodat ik m later aan pc kan hangen..

het lijkt me het handigst zo'n ding in n gewone winkel te kopen; daar kan je er nog het een en ander van af kletsen (of wat accesoires erbij), via inet zal dat denk ik niet lukken..

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 01 februari 2002 16:10 schreef DARKLORD het volgende:

[..]

dan verkoop je et zooitje he..
voor die 20 euro wat k er nog voor krijg hou ik het wel..
Pagina: 1