Verwijderd
Ik heb thuis een Asus P2B met dus de Intel 440BX chipset zoals jij het bedoeld. Daar kun je maximaal en P3 katmai opzetten, dus de non-E reeks van de P3. Bij mij zit er een P3 600 op, een 600B kan ook nog (da's de 600 op 133 FSB)
Ik zou er een AMD sledgehammer indoen. Dat is pas snelheid. Je kan er ook een Pentium 4-northwood in doen, met RDRam geheugen.
.
Nuttige opmerkingOp donderdag 31 januari 2002 16:39 schreef Ruudjah het volgende:
Ik zou er een AMD sledgehammer indoen. Dat is pas snelheid. Je kan er ook een Pentium 4-northwood in doen, met RDRam geheugen..
Maargoed, als dat bord echt 133MHz trekt bij de goede AGP en PCI bus, dan kun je er elke PIII-coppermine (tot 1100MHz) in zetten, en elke Celeron-coppermine (ook tot 1100MHz).
Bios moet natuurlijk wel coppermines aankomen..
En verder zou ik eens wat searchen, dan kom je voorbeelden genoeg tegen
De Coppermine kan er gewoon op (of in slot-1 variant, of FC-PGA met FC-PGA converter), dus t/m 1 GHz.
Indien je er een Powerleap Tualtin->slot1 converter inzet (kosten ongeveer $80), kan je er ook Tualatins inzetten en doorbouwen tot 1.5 GHz.
Indien je er een Powerleap Tualtin->slot1 converter inzet (kosten ongeveer $80), kan je er ook Tualatins inzetten en doorbouwen tot 1.5 GHz.
Ik denk dat de coppermine er zeker op kan. Dat betekent dus eigenlijk dat je tot de 1 Ghz kan gaan met dat moederbordje. Als je echt meer wilt, een tualatin, dan moet je bij powerleap een converter bestellen, dan kan je ook 1,4+ Ghz processortjes erin prikken.
Verwijderd
Dat hangt er vanaf welk moederbord je hebt. Dat P2B bordje van mij heeft alleen support voor 2V, en niet voor 1.65V wat een coppermine heeft, dus die werken er niet op. Een P3B kan die wel perfect draaien, ook al is het ook een 440BX bordje.Op donderdag 31 januari 2002 16:46 schreef Ruudjah het volgende:
Ik denk dat de coppermine er zeker op kan. Dat betekent dus eigenlijk dat je tot de 1 Ghz kan gaan met dat moederbordje. Als je echt meer wilt, een tualatin, dan moet je bij powerleap een converter bestellen, dan kan je ook 1,4+ Ghz processortjes erin prikken.
Pagina: 1