Hello!!
Ik heb een modem in m'n pc zitten (niet deze)
en die wil blijkbaar niet bellen...
Windows heeft 'm automatisch gevonden, en hij is blijkbaar goed geïnstalleerd! (alles ok in device manager, en ik kan de diagnostische gegevens opvragen)
Alles lijkt dus in orde... tot ik wil inbellen!
Als ik een inbelconfiguratietje maak, en dan op 'inbellen' klik gebeurt er ... NIKS!
er komt op 'bezig met bellen naar ...' en daar blijft ie gewoon op staan! Er komt ook geen 'bel' geluid!
Ik heb ook al geprobeerd om te bellen naar m'n GSM (voor 't geval 't een probleem zou zijn met de remote provider), maar dat lukt ook niet!
Wat ik zeker weet is dat:
- de telefoonlijn ok is (er staat een andere pc met werkende modem naast!)
- de modem goed is geïnstalleerd (blijkt uit bovenstaande opties, maar helemaal zeker ben ik er niet van)
- de draad goed zit (niet in de 'phone', maar in de 'Line' aansluiting :-)
- 't geen defecte modem is, want ik heb der al een 2e & 3e in zitten
Ik zou dus denken toch iets softwarematigs ??
de modem is een Best data (volgens winxp)
os is dus windows XP
Enig idee? Ik zit met de handen in 't haar!
Gert
Ik heb een modem in m'n pc zitten (niet deze)
en die wil blijkbaar niet bellen...
Windows heeft 'm automatisch gevonden, en hij is blijkbaar goed geïnstalleerd! (alles ok in device manager, en ik kan de diagnostische gegevens opvragen)
Alles lijkt dus in orde... tot ik wil inbellen!
Als ik een inbelconfiguratietje maak, en dan op 'inbellen' klik gebeurt er ... NIKS!
er komt op 'bezig met bellen naar ...' en daar blijft ie gewoon op staan! Er komt ook geen 'bel' geluid!
Ik heb ook al geprobeerd om te bellen naar m'n GSM (voor 't geval 't een probleem zou zijn met de remote provider), maar dat lukt ook niet!
Wat ik zeker weet is dat:
- de telefoonlijn ok is (er staat een andere pc met werkende modem naast!)
- de modem goed is geïnstalleerd (blijkt uit bovenstaande opties, maar helemaal zeker ben ik er niet van)
- de draad goed zit (niet in de 'phone', maar in de 'Line' aansluiting :-)
- 't geen defecte modem is, want ik heb der al een 2e & 3e in zitten
Ik zou dus denken toch iets softwarematigs ??
de modem is een Best data (volgens winxp)
os is dus windows XP
Enig idee? Ik zit met de handen in 't haar!
Gert