Toon posts:

[VB6] Grootte van een willekeurig bestand bepalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Euj Guys and Girls!

Weer voor de verandering eens even een snelle VB vraag: hoe kom ik snel achter de grootte van een bestand? En voor de echte Word VBA experts onder ons: hoe kan ik het aantal records in een MailMerge DataSource bepalen?

Verwijderd

Door in de MSDN te kijken :? Zie FileSystemObject... Je hebt ook een standaard functie dacht ik, maar die staat vast in de MSDN

[edit]
Er stond een enorme tikfout/spelfout in...

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

Sponge

Serious Game Developer

LOF(Filenum) (geopend)
FileLen "Filename" (ongeopend)

Verwijderd

Topicstarter
Die laatste zocht ik... maar nu moet ik nog het aantal regels bepalen in een bestand, suggesties?

Verwijderd

Als je eens alle postings doorleest en in de MSDN de info over het FileSystemObject goed naleest, dan zie je dat je dit met een gewoon loopje kan oplossen :(.

Dit zijn wel hele basic vragen, en je komt niet echt over dat je alle links/tips hebt gelezen. Maar ik hoop dat ik me hierin vergis.

Maar als je serieus naar dat FSO kijkt, en je komt er nog niet uit wil ik best wat hints geven, maar wel eerst moeite doen ajb.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is, dat je nooit dingen kunt raden als FileLen functies. Ik dacht, mischien is er wel zo'n functie, maar dan voor het aantal regels. Iets als NumLines ofzo, maar daar kan ik niets op vinden. En inderdaad, nu heb ik het opgelost met een loopje, maar wees het met me eens dat het een stuk eenvoudiger zou zijn als er een kleine functie bestaat als FileLen voor het aantal regels?! En ik heb wel degelijk in de MSDN van oktober 2001

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 11:16 schreef CyberKnutselaar het volgende:
Probleem is, dat je nooit dingen kunt raden als FileLen functies. Ik dacht, mischien is er wel zo'n functie, maar dan voor het aantal regels. Iets als NumLines ofzo, maar daar kan ik niets op vinden. En inderdaad, nu heb ik het opgelost met een loopje, maar wees het met me eens dat het een stuk eenvoudiger zou zijn als er een kleine functie bestaat als FileLen voor het aantal regels?! En ik heb wel degelijk in de MSDN van oktober 2001
Dit ben ik allemaal wel met je eens. Maar het zou wel prettig zijn als je duidelijk maakt dat je idd je best hebt gedaan. Dus dat je ff meld dat je weet dat het in een loopje kan.
Dan is duidelijk dat je je best doet, en dan geef ik graag een vriendelijk antwoord :).

PS Het hebben van de MSDN is natuurlijk niet voldoende, je moet 'm dan ook gebruiken >:) ;).

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Op zaterdag 09 februari 2002 11:16 schreef CyberKnutselaar het volgende:
Ja helaas mist VB toch het een en ander aan string functies.
Je hebt in VB6 gelukkig wel een replace en split functie, want die zijn toch wel erg handig.

Ik heb trouwens ook nog wel een Numlines functie die werkt met de split functie:
code:
1
2
3
4
Dim lines()     as String
Dim intNumlines as Integer
lines = split(strSourceString, vbnewline)
intNumlines = UBound(lines)

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 14:28

johnwoo

3S-GTE

Op zaterdag 09 februari 2002 11:28 schreef JonkieXL het volgende:

[..]

Ik heb trouwens ook nog wel een Numlines functie die werkt met de split functie:
code:
1
2
3
4
Dim lines()     as String
Dim intNumlines as Integer
lines = split(strSourceString, vbnewline)
intNumlines = UBound(lines)
Hmmm niet de meest elegante code :o Dit vreet geheugen (ongeveer 2x zoveel als de lengte van de string, want Split() maakt een nieuwe array aan; de originele string blijft gewoon bestaan), en CPU cycletjes (telkens een deelstring kopieren naar de array). Dan kan je beter met een InStr loopje tellen hoeveel newlines er in de string zitten, dat is zowel minder geheugen- als CPU-intensief.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

Sponge

Serious Game Developer

Mee oneens... Gebruik de eerst vermelde methode met een snellere variant van: http://www.xbeat.net/vbspeed/index.htm

Nadatje de regels hebt erase je de arrays gewoon weer... klaar. 50000 regels < 1 sec.
Pagina: 1