En als we dan toch aan het wensen zijn..
Is er een tooltje om je brushes te viewen voordat je ze inlaadt in PS?
Is er een tooltje om je brushes te viewen voordat je ze inlaadt in PS?
zozo, Brush fetisjisme 
kweenie hoeveel d'r in kunnen (maar dat zal niet gering zijn) en nu al vol?
damn...
Je kunt ze toch opslaan in een voorkeursset?
Of is dat ook al niet meer voldoende?
damn...
Helaas maar tot een bepaald aantal iig. PS 5.5 btw. Misschien is dit in 6.x al verholpen. Toch maar eens installeren dan...Hangloozz:
zozo, Brush fetisjisme
damn...
Verwijderd
Er is een map genaamd Brushes, daar kunnnen er toch oneindig veel in, zolang je er maar niet te veel in één keer opslaat, ik geloof dat 16 per keer de limit is
Klopt, default is drive:\Program Files\Adobe\Photoshop 5.5\Goodies\Brushes.Deneb:
Er is een map genaamd Brushes, daar kunnnen er toch oneindig veel in, zolang je er maar niet te veel in één keer opslaat, ik geloof dat 16 per keer de limit is
Daar staan er bij mij een stuk of 70 a 80 in.
Maar als ik de eerste +/- 30 geladen heb in mijn brushes window, en ik wil er nog meer in laden, krijg ik de melding "Hé doeg, teveel brushes. Balen". Dus helaas werkt dat dus gewoon niet.
Maar ja, ff 6.x installeren kijken of het daarin oneindig is. Wel weet ik dat in 6 de layers oneindig zijn, in 5.5 zit daar een bepaald maximum in. Misschien dus met brushes ook zo.
Verwijderd
Kun je in 5.5 niet kiezen uit load brushes of Replace brushes? Replace will do the trick.
Ik heb even gekeken; in versie 6.1 kan ik er in ieder geval zonder problemen meer dan 160 laden.Op donderdag 31 januari 2002 22:44 schreef willem169 het volgende:
Maar ja, ff 6.x installeren kijken of het daarin oneindig is. Wel weet ik dat in 6 de layers oneindig zijn, in 5.5 zit daar een bepaald maximum in. Misschien dus met brushes ook zo.
True, maar ik wil ze allemaalDeneb:
Kun je in 5.5 niet kiezen uit load brushes of Replace brushes? Replace will do the trick.
^ ^ ^ ^
K I C K
Sorry voor deze schop omhoog, maar ik kom er dus net achter dat er in Photoshop 6 "maar" 50 Brushes in de Library gaan.
Still searching for solutions...
K I C K
Sorry voor deze schop omhoog, maar ik kom er dus net achter dat er in Photoshop 6 "maar" 50 Brushes in de Library gaan.
Still searching for solutions...
* Yellow|A heeft bij zijn weten wel meer dan 50 unieke brushes in zijn PS 6.01 zitten
Ik ga zo eventjes tellen
116 stuks zonder de standaard brushes meetetellen
Ik ga zo eventjes tellen
|{ brrr }] |
Hmmm ... apart.Yellow:
* Yellow|A heeft bij zijn weten wel meer dan 50 unieke brushes in zijn PS 6.01 zitten
Ik ga zo eventjes tellen
Maar zijn ze oneindig, of niet
Want het stopt gewoon op een gegeven moment.
Ik kan eventueel proberen nog eventjes 100 brushes toetevoegen maa rik weet niet of ikd at wel wil
zinloze brushes als test
|{ brrr }] |
Verwijderd
Ik ben nog niet tegen een limiet aangelopen en heb er al meer dan 150! 
<edit>
Je dient echter wel de 6.01 versie te hebben want deze update heeft juist een probleem met het aantal brushes gefixed!
</edit>
<edit>
Je dient echter wel de 6.01 versie te hebben want deze update heeft juist een probleem met het aantal brushes gefixed!
</edit>
Ze zijn niet oneindig. Bij mij begint Photoshop te klagen als ik er meer dan vijfhonderd wil laden.

Het is een wilde gok, maar zou het niet afhankelijk zijn van de hoeveelheid RAM die aan Photoshop toegewezen is?

Het is een wilde gok, maar zou het niet afhankelijk zijn van de hoeveelheid RAM die aan Photoshop toegewezen is?
edit:
ik heb inderdaad ook de 6.01 van Adobe's website gehaald
ik heb inderdaad ook de 6.01 van Adobe's website gehaald
Verwijderd
Ik denk zelf inderdaad ook dat het afhankelijk van je beschikbare RAM + eventuele scratchdisks is, maar ik kan er uiteraard helemaal naast zitten!
Ik denk dat je er naast zit, 512 mb geheugen, 1 ghz processor, en 4 scratch discs van 10 gb each opgegeven. En dat lijkt me meer dan voldoende.Joranovski:
Ik denk zelf inderdaad ook dat het afhankelijk van je beschikbare RAM + eventuele scratchdisks is, maar ik kan er uiteraard helemaal naast zitten!
dat vraag ik me nou af; wtf mis ik als ik gewoon de standaard brushes gebruik en daar al niets mee doe, en een willem169 of een Charango er 100'en willen hebbenOp dinsdag 05 februari 2002 10:29 schreef Yellow het volgende:
maar ik weet niet of ik dat wel wilzinloze brushes
Hmm, * Willem heeft dus het nut van brushes ondervonden.Hangloozz:
dat vraag ik me nou af; wtf mis ik als ik gewoon de standaard brushes gebruik en daar al niets mee doe, en een willem169 of een Charango er 100'en willen hebben
Met die brushes word dit soort artwork een koekie :

Daar heb ik dus ong. een stuk of 30 (!) brushes voor gebruikt, en in 5 minuten gemaakt. Stel dat ik mijn best ga doen dan gebruik ik er misschien nog wel meer
Maar afgezien daarvan vroeg ik me gewoon af waarom ik er gewoon niet zoveel in kon doen als ik zelf wilde...
okeej, ik ben al een stuk meer overtuigd... 
Zal m'n verzameling 'ns laden
edit:
kan die limiet nog iets te maken hebben met de afmetingen van de brushes?
Ik neem aan dat de ene een groter pixelformaat heeft dan de ander...
edit:
Geen idee, totaal zijn mijn 60 sets van brushes (over de 150 (?) brushes) rond de 4,5 Mb.Hangloozz:
okeej, ik ben al een stuk meer overtuigd...
edit:
Het zou echt niets met de filesize te maken moeten hebben.
Verwijderd
Ja, je hebt inderdaad evenveel RAM als dat ik in mijn machine heb, dus dat is het dan niet nee.
Maar ja, wie het weet mag het zeggen!
Misschien user forum bij Adobe raadplegen?
Maar ja, wie het weet mag het zeggen!
Misschien user forum bij Adobe raadplegen?
Pagina: 1