Toon posts:

[VB] Infrarood poort*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me onlangs remote control aangeschaft van Pinnacle om m'n PCTV-kaartje te kunnen bedienen vanop afstand... Het infraroodsignaal wordt opgevangen door een sensortje aan te sluiten op de seriele (RS232) poort. Bij het pakket zat ook een progje dat luistert naar de seriele poort...
Nu zou ik die afstandsbediening ook nog voor andere zaken willen gebruiken, bvb als ik tv aan het kijken ben wil ik vanop afstand ook m'n pc kunnen laten afsluiten, eventueel winamp bedienen, etc...
Ik heb al wat ervaring met het programmeren van rs232 sturingen in Visual Basic, wat voor zo'n zaken wel redelijk geschikt is denk ik... Het probleem is, dat het programma dat ik eventueel zou schrijven OOK naar die poort moet luisteren en nu weet ik nie of het Pinnacle programma én mijn programma tegelijk naar die poort kunnen luisteren... Heeft iemand hiervoor ideeen, oplossingen, whatever...? :)
thx

Verwijderd

Kan je dat van programma van pinnacle niet afsluiten als je je eigen progje draait?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarom zou dat niet kunnen?

Ik heb nog nooit gehoord, van het feit, dat maar één programma naar de COM-poort mag luisteren. Ongetwijfeld luistert Windows zelf ook gezellig mee. (vast wel :P )

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 20:14 schreef Osiris het volgende:
Waarom zou dat niet kunnen?

Ik heb nog nooit gehoord, van het feit, dat maar één programma naar de COM-poort mag luisteren. Ongetwijfeld luistert Windows zelf ook gezellig mee. (vast wel :P )
nah, heb zelf al wat onderzoek verricht, en blijkbaar is het bijna onmogelijk... tenzij je echt kan programmeren tussen het oskernel en de compoort...
't wordt dus een eigen programma dat de de pinnacle software, winamp, etc... aanstuurt, toch bedankt voor de reactietjes (

btw, antwoord op de eerste posting... het is de bedoeling dat ik niet naar mijn pc hoef te lopen om m'n pc uit te zetten, is dus redelijk dom om eerst dat ander prog op te starten om hem dan af te zetten met de remote control :)

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:04

sopsop

[v] [;,,;] [v]

In C!T magazine stond een maand of 2 een compleet verslag van het maken van een MultiMedia PC.
Daar zat ook een Freeware programma bij dat de infrarood poort 'overnam'. Je kon dan allerlei functies daaraan knopen.

Wellicht staat het nog op de website!