monitor wil niet meer op goede reso...!!??

Pagina: 1
Acties:

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 07:16
goeiemiddag.
ik heb nogal een vreemd probleem, en voor ik het zaakje opnieuw ga installeren wil ik toch even weten of jullie misschien een oplossing hebben...

ik heb gister dus een oude p1 75 gehad, en had m ff op m'n goeie 17" iiyama aangesloten.
dat geheel draaide prima op een reso van 640,
en na een tijdje wou k weer m'n goede comp op m'n iiyama hangen, toen ik opstarte kreeg ik in windows (xp en 98) een hele vreemde situatie, het beeld had een resolutie van 640 ( terwijl het ingesteld stond en staat op 1280) maar omdat hij dus maar op een lage reso weergeeft zie ik maar een heel klein deel van het beeld... nog te volgen? :?

ik dacht dus eerst dat k misschien m\n monitor gesloopt had, dus ik installeer ff 95, en daar werkte alles gewoon normaal, dus met de monitor is nix mis...

hopelijk heeft iemand hier ervaring mee of n oplossing voor.. tis echt heel irri, en k heb geen zin om m weer op nieuw te installeren...

tot zover,
als je nog meer info nodig hebt om mij tot een oplossing te kunnen brengen hoor ik t wel...
avb voor evt replys
grtz onne

• onne
hoi,
dit is inmiddels echt het meest vage probleem dat ikooit heb meegemaakt...
het zit nu zo,
ik heb winxp en 98 erafgegooit, en 98 opnieuw geinstald,
maar als ik m'n geforce installeer en opnieuw opstart restart hij op het moment dat windows in beeld moet verschijnen (de desktop)
wat het nog vreemder maakt is wanneer ik de kabel van m'n monitor eruit trek tijdens het opstarten en na een minuut er weer in doe (als 98 is gestart) dan werkt allesn gewoon prima (ook goede reso...)
op een andere monitor werkt het wel helemaal normaal. dus geen restart bij het op starten...

ik heb echt geen flauw idee hoe dit komt, en hoe te oplossen... hopelijk iemand onder jullie wel...

(owja, ik probeerde eerst xp opnieuw te installen, maar toen ik dat deed, en er klaar mee was kreeg ik windows niet op goede reso, zie m'n eerste post hierboven... vandaar dat ik win98 daarna heb geprobeerd...)

ik hoop dat iemand me kan helpen..
avb
greetz onne

• onne
niemand..?? :'(

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:33

justifire

Shut up and squat !!

ik weet het niet zeker maar ben bang dat je op een te hoog aantal hz draait
Als ik me monitor hoger zet dan wat ie aankan krijg ik een zwart beeld en de text "signal out of reach"
En als ik hem op 20 hz hoger zet dan zijn max (lees in boekje) heb ik hetzelfde probleem als jij omdat het gewoon niet werkt :)
Hoop dat dit het is anders zou ik het niet weten :)
PS gebruik nvidia refreshfix weet je zeker dat je hz goed blijft staan

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Heppie de drivers voor de monitor wel geinstalleerd?

Zou best kunnen dat wind-hoos hem verkeerd ziet.

Als je de monitor tijdens het opstarten uit hebt staan ziet windows hem als standaard-monitor maar dan zonder beperkingen (Komt soms heel goed van pas)! Dit zou kunnen verklaren waarom hij het wel doet als je hem hebt uitstaan tijdens boot.

Mijn advies: Drivers installeren

• onne
Op vrijdag 01 februari 2002 19:03 schreef RolfLobker het volgende:
Heppie de drivers voor de monitor wel geinstalleerd?

Zou best kunnen dat wind-hoos hem verkeerd ziet.

Als je de monitor tijdens het opstarten uit hebt staan ziet windows hem als standaard-monitor maar dan zonder beperkingen (Komt soms heel goed van pas)! Dit zou kunnen verklaren waarom hij het wel doet als je hem hebt uitstaan tijdens boot.

Mijn advies: Drivers installeren
goed idee ja, k probeer t ff...
btw heb net n intel i740 kaartje geprobeerd, maar met deze kaart verdwijnt het beeld na een paar seconden in windows... :? dus ben nu ff drivers daarvoor aan t testen, maar naar mijn idee is dit al heel vreemd, omdat hij gewoon als standaard vga stond, dat moet gewoon werken lijkt me.... strax probeer k ff m'n geforce in een andere comp om te zien of het aan hem ligt...
t blijft vreemd...!! |:( k hou jullie op de hoogte... wel bedankt voor de tips in ieder geval.
Pagina: 1