Toon posts:

Verschillende kasten Celeron, AMD en Pentium 4?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een Celeron ATX mainboard wil ik een behuizing aanschaffen en stroop ik de websites af.

De ene keer word heel duidelijk genoemd wat er in kan, b.v.:
* Supports ATX, MicroATX and FlexATX form factor
* Suitable for Pentium I / II / III, Celeron and AMD K6 series
* Also suitable for AMD Athlon

De andere keer word alleen over "Zowel geschikt voor P4 als AMD" gesproken.

Hebben de Pentium 4 en AMD mainboards een van de PIII/Celeron afwijkende indeling?

Ik wil natuurlijk niet een kast bestellen en tot de ontdekking komen dat mijn board niet past. Het verschil tussen een AT en ATX is me wel duidelijk overigens, dat hoeft hier dus niet meer uitgelegd te worden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

AMD vereist qua kast gewoon ATX, dus daar kun je blindelings op afgaan. P4 heeft een aantal verschilletjes, maar wat voor P4 geschikt is, is meestal ook OK voor Celly. Het betreft vnl een extra voedingsconnector voor de P4- die kun je gewoon laten voor wat het is of er fans in pluggen ofzo.

Oslik blyat! Oslik!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Heeft denk ik meer te maken met eventuele extra koeling en de voeding die in zo'n kast hangt...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:49
Nagenoeg iedere ATX kast is geschikt voor Celli, PIII en Athlon mits de voeding zwaar genoeg is. De P4 heeft (soms?) een extra aansluiting nodig. Vandaar dat die ook apart genoemd wordt. De Athlon heeft een wat hogere stroom behoefte (zwaardere voeding) vandaar dat die ook soms apart genoemd wordt