Wat is er kapot na mijn stomme actie?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Mijn nieuwe 2ehands pc, gaf een foutmelding dat de floppydrive niet gevonden werd. De kast was nog open, dus ik prik zo de voeding van de drive erin. Zonder de pc uit te zetten. |:(

Nu start ie dus niet meer op, geeft wel een beetje spanning af en toe (proc. fan draait dan heel even).

Wat is er het meest waarschijnlijkst gesloopt? Of is dit gewoon proberen door een voor een alles te vervangen.:r

Verwijderd

hebbie de pc zo gekocht met die problemen of kwam dit later

• Greetzel
  • Laatst online: 14-08 08:02

Greetzel

yes you can

oei....
Als je proc het al niet meer fatsoenlijk doet, zijn de rapen gaar, lijkt me.
Haal alles van je pc, dus harddisk, flop, cdrom, geluidskaart behalve grafischekaart en mobo, en kijk dan eens of je proc beter draait?

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Kortsluiting? Ai, dan ben je zwaar genaaid.
Op donderdag 31 januari 2002 16:01 schreef eecv het volgende:
hebbie de pc zo gekocht met die problemen of kwam dit later
[quote]Op donderdag 31 januari 2002 15:53 schreef wokkie15620 het volgende:
Mijn nieuwe 2ehands pc, gaf een foutmelding dat de floppydrive niet gevonden werd...

Putting the bit in Biton since 1997

• wokkie15620
PC deed het prima toen ik hem kocht. Ik heb hem gesloopt, moest ff geheugen bijprikken en cd-rom erin. PC was maar 100 piek voor AMD k3-500, hd, monitor etc. Geen geld dus.

Trek vanavond ff alles los en probeer het dan nog eens.

Verwijderd

ik denk dat je je vopeding of opgeblazen hebt of je zekering is er uit gesprongen. maak hem ffies open MET DE SPANNING ERVANAF!!!|:( en kijk ff naar je zekering anders andere voeding proberenB-)

Verwijderd

idd, alles eruit trekken behalve geheugen en grafische kaart en als ie ut dan niet doet ben je de zak.

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Op donderdag 31 januari 2002 16:09 schreef Nuke2000 het volgende:
ik denk dat je je vopeding of opgeblazen hebt of je zekering is er uit gesprongen. maak hem ffies open MET DE SPANNING ERVANAF!!!|:( en kijk ff naar je zekering anders andere voeding proberenB-)
denk ik ook voeding

De vos loopt door het bos.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Nou, je hebt een redelijke kans dat als je het ding effe uit laat staan, datie straks gewoon weer start.. (kortsluitbeveiliging in de voeding!)

• toraq
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Dat is niet zo'n handige actie :)
Haal alle niet essentiële componenten er eens uit en probeer eens of het dan werkt ? Probeer ook eens een andere voeding, want het kan zijn dat je deze hebt laten doorbranden. Op zich moet er behalve de floppydrive niets stuk zijn.

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

Verwijderd

Als de fan van de voeding heel even gaat draaien als je de computer probeert aan te zetten betekent het dat er niks op de uitgang v.d. voeding is aangesloten.
Als daar dus een zekering zit die het heeft begeven is dat logisch en kom je er nog goed van af.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Trek je voedingskabel eens los. Misschien start hij dan weer op. (Vaak bij Compaq)

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Waarschijnlijk de voeding ja! Kun je er ook meteen een grotere ingooien >> 300Watt ofzo :)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:43

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Mag absoluut geen probleem zijn. Voeding is tegen kortsluiting beschermt en hoort dan zoals je hebt gemerkt uit te vallen. Computer start daarna inderdaad niet meer. Zodra je de stekker ook even los trekt. Een minuut of meer wacht en weer inplugt, moet hij het weer doen. Anders heb je hele vette pech.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 16:59 schreef White Feather het volgende:
Trek je voedingskabel eens los. Misschien start hij dan weer op. (Vaak bij Compaq)
Denk het ook, dan loopt alles weer even terug naar 0.
En bij werkt het dan weer, na een kortsluiting.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 17:05 schreef Go0s het volgende:
Waarschijnlijk de voeding ja! Kun je er ook meteen een grotere ingooien >> 300Watt ofzo :)
Bijna geen enkele voeding kan tegen kortsluiting!
En hoeveel Watt heb je er nu in zitten, 300??

• wokkie15620
Het was inderdaad de voeding (200W). Heb even uit een ouwe kast de voeding geplukt en bingo hij lijkt te doen. :)

Toch goed dat ik het ff hier had gepost, want ik had bedacht dat het niet de voeding kon zijn. Omdat de processor fan wel ffekes ging draaien bij inpluggen van powerkabel.

Anyway: onwijs bedankt allemaal. Koop binnenkort wel nieuwe voeding.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 17:22 schreef freebie het volgende:

[..]

Bijna geen enkele voeding kan tegen kortsluiting!
En hoeveel Watt heb je er nu in zitten, 300??
Tuurlijk wel.. dan knalt de voeding gewoon uit, en doet ie het paar sec. later weer :)

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Kijk je voeding na en ik denk dat het deze keer geen zekering is , anders had ie helemaal niets gedaan :)

probeer eens een andere voeding uit je andere pc..

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 18:38 schreef wokkie15620 het volgende:
Het was inderdaad de voeding (200W). Heb even uit een ouwe kast de voeding geplukt en bingo hij lijkt te doen. :)

Toch goed dat ik het ff hier had gepost, want ik had bedacht dat het niet de voeding kon zijn. Omdat de processor fan wel ffekes ging draaien bij inpluggen van powerkabel.

Anyway: onwijs bedankt allemaal. Koop binnenkort wel nieuwe voeding.
Er zitten meerdere cirquits in zo'n voeding, dus het kan zijn dat er op sommige lijnen nog wel spanning staat.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 19:36 schreef Klubbheads het volgende:
Kijk je voeding na en ik denk dat het deze keer geen zekering is , anders had ie helemaal niets gedaan :)

probeer eens een andere voeding uit je andere pc..
Dat hangt helemaal van de plaats van de doorgeslagen zekering af.
Is je uitgang gezekerd, dan werkt de voeding gewoon, alleen staat er geen spanning op de uitgang.
Is je ingang gezekerd, dan doet ie niks meer.
Pagina: 1