Toon posts:

Vaag bij het printen van het ¤-teken (HP5Si)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem bij het printen van het €-teken vanaf Windows 95 stations.
Het betreft hier het volgende:

Ik heb dus zoals eerder vermeld Windows 95 clients;
Met de geinstalleerde Microsoft Europatch
De nieuwste printerdriver van de HP LaserJet 5Si Mopier

Het gaat hier om een netwerkprinter.
Vanaf de clients is het best mogelijk om het €-teken te printen maar het vreemde doet zich voor: Wanneer het €-teken gevolgd word door een TAB of een harde return, dan print hij (met het standaard Arial lettertype) niet.
Tevens print hij het €-teken af en toe door andere letters heen.
De EuroSimm heb ik inmiddels al in de HP LaserJet 5Si geplaatst maar dit mag helaas niet baten. Onder een ander lettertype print hij wel correct maar helaas ook niet overal. Arial is volgens mij toch gewoon een standaard lettertype wat dus totaal geen problemen zou moeten geven (DUS WEL!).

Weet iemand hier misschien iets op ??
Wie kan mij uit de brand helpen ?

Gr. Stephan Zegwaard.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb je ook de europatch van HP geinstalleerd? Voor bepaalde typen printers is dat helaas toch nog nodig...

Edit: deze dus: ftp://ftp.hp.com/pub/euro/lj428en.exe

Virussen? Scan ze hier!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Probeer eens bij de printerinstellingen aan te geven dat lettertypes als bitmap afgedrukt moeten worden (ik kan je niet precies meer zeggen [heb _hier_ geen Laserjet] waar het zit, maar je moet ergens bij afdrukkwaliteit-opties zijn)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Helaas... maar ik heb de HP patch ook inmiddels geinstalleerd en in de beschrijving van HP staat dat als je de EuroSimm hebt geinstalleerd, de optie print true types as bitmaps uit moet staan. Uiteraard heb ik het ook geprobeerd met de optie aan.... maar helaas !!!

We moeten echt weer terug naar de Nederlandse gulden !!!
Of heeft er nog iemand opties voor mij ???

Gr. Stephan.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00

GaMeOvEr

Is een hork.

Dit kan beter in HA.

Move V&V -> HA.

Tevens topictitel iets duidelijker gemaakt. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 16:04 schreef Zegwaard het volgende:
Hoi,

Helaas... maar ik heb de HP patch ook inmiddels geinstalleerd en in de beschrijving van HP staat dat als je de EuroSimm hebt geinstalleerd, de optie print true types as bitmaps uit moet staan. Uiteraard heb ik het ook geprobeerd met de optie aan.... maar helaas !!!

We moeten echt weer terug naar de Nederlandse gulden !!!
Of heeft er nog iemand opties voor mij ???

Gr. Stephan.
Je kan bij de Hp laserprinters kiezen of je het rasteren (het vertalen van de te printen informatie in een puntjespatroon) wilt laten doen door de printer of door je computer. Als het door de printer gebeurt zal deze alleen een euro afdrukken als het interne lettertype dat heeft. Als het door je computer gebeurt dan bepaalt het op je computer geinstalleerde lettertype of er al dan niet een euro kan worden geprint. Als je voor de optie kiest om truetype als bitmap af te drukken dan rastert je computer. Als je lettertype op je computer dan dat euroteken bevat zal het ook worden geprint.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inmiddels opgelost.

Wat er moet gebeuren is een aanpassing op de clients. N.l. moet er in de autoexec.bat het codetable van 850 gewijzigd worden naar 437.
Verder moet op de client machine een PCL5e driver worden geinstalleerd.

Gr. Stephan Zegwaard.
Pagina: 1