Er zijn meerdere topics over tv kaarten met slecht beeld, maar er wordt niet echt duidelijk gesproken over de invloed van de kabel zelf. Ik heb dus een nieuwe computer gekocht, en daar heb ik een Studio PCTV Rave in laten zetten van Pinnacle. In het begin kreeg ik echt alleen maar de Nederlandse zenders en 2 belgen, en de zender van de kabelmaatschappij. Nu las ik dat dat kon komen doordat je kabel van de tv als antenne zou fungeren. Dat lijkt me wel logisch. Want die zenders zitten dus in de ether, en ik woon vrij dicht bij België. Omdat ik al gelezen had over de invloed van andere pci kaarten, heb ik de tv kaart eens een slotje naar beneden gezet en dat gaf inderdaad een verbeteren. nu kon ik dus in ieder geval nog altijd dezelfde zenders ontvangen, en nog een stuk of 15 zenders waar zeer veel storing in te zien was. Ik heb toen alle kaarten uit mijn computer gehaald, behalve de videokaart en de tv kaart, om te kijken of dit nog hielp, maar dat was niet het geval. Daarna heb ik nog alle andere pci slots geprobeerd maar dit hielp ook niet. Het onderste slot gaf de beste kwaliteit, als ik omhoog ging met de kaart dan gaf hij alleen maar ruis of blauw. Ook andere IRQ's hielpen niet.
Ik heb de kaart oorspronkelijk gekocht om wat programma's op te nemen van tv en die te digitaliseren en op cd te branden. Zeg maar de computer als videorecorder, maar dit komt zo nergens. Ik wilde dus graag wat weten over de invloed van verschillende kabels. Of andere manieren hoe je de beeldkwaliteit kunt verbeteren.
Kabelgegevens:
Beneden bij de allereerste ingang van de kabel staan een tv met videorecorder. Via een verdeler gaat deze omhoog naar de kamer op de 1e verdiep(ongeveer 8 meter). Daar staat een verdeler die gaat naar de zolder(15 meter). Een andere kabel gaat naar een kamer op dezelfde verdieping (Ongeveer 10 meter), die kabel heb ik met een t-stukje in de tv gestopt en het andere uiteinde gaat naar d ecomputer op ongeveer 15 meter afstand. De kabel gaat wel nog een keertje door de muur. het is een gewone coax. Het stomme is nu dat op alle tv's gewoon goed beeld is, maar op mijn pc dus niet. De versterker was eerst beneden bij de eerste tv aangesloten, nu ligt ie op de 1e verdieping tussen de zolder en de andere kamer. Ik heb hem ook nog eens verplaatst, maar dat had geen invloed, Het beeld werd zelfs slechter toen ik hem bij de laatste tv met het t-stukje plaatste. Ik heb een gewone tv ook nog aangesloten op de kabel die in de pc moet, en die gaf bij de helft van de zenders goed beeld, en bij de andere helft was er een lichte storing te zien. Dus het moet al voor een deel aan de kabel of de aansluiting ergens liggen. Maar wat voor type kabel kan ik nu het beste gebruiken, of kan het nog aan de software liggen, of moet ik een ander type versterker kopen? Heeft er iemand ervaring met eerst slecht beeld, en het dan toch goed krijgen?
Systeem:
Athlon XP 1800+
512 MB DDR
60 GIG IBM 7200 rpm
PC kaarten volgorde van boven naar beneden:
Asus geforce3 Pure
Leeg voor lucht van gf3 natuurlijk
Sb Audigy Platinum
Unex netwerkkaart
Gamepoort
PCTV Rave
Driver versie PCTV 4.02a
Ik heb de kaart oorspronkelijk gekocht om wat programma's op te nemen van tv en die te digitaliseren en op cd te branden. Zeg maar de computer als videorecorder, maar dit komt zo nergens. Ik wilde dus graag wat weten over de invloed van verschillende kabels. Of andere manieren hoe je de beeldkwaliteit kunt verbeteren.
Kabelgegevens:
Beneden bij de allereerste ingang van de kabel staan een tv met videorecorder. Via een verdeler gaat deze omhoog naar de kamer op de 1e verdiep(ongeveer 8 meter). Daar staat een verdeler die gaat naar de zolder(15 meter). Een andere kabel gaat naar een kamer op dezelfde verdieping (Ongeveer 10 meter), die kabel heb ik met een t-stukje in de tv gestopt en het andere uiteinde gaat naar d ecomputer op ongeveer 15 meter afstand. De kabel gaat wel nog een keertje door de muur. het is een gewone coax. Het stomme is nu dat op alle tv's gewoon goed beeld is, maar op mijn pc dus niet. De versterker was eerst beneden bij de eerste tv aangesloten, nu ligt ie op de 1e verdieping tussen de zolder en de andere kamer. Ik heb hem ook nog eens verplaatst, maar dat had geen invloed, Het beeld werd zelfs slechter toen ik hem bij de laatste tv met het t-stukje plaatste. Ik heb een gewone tv ook nog aangesloten op de kabel die in de pc moet, en die gaf bij de helft van de zenders goed beeld, en bij de andere helft was er een lichte storing te zien. Dus het moet al voor een deel aan de kabel of de aansluiting ergens liggen. Maar wat voor type kabel kan ik nu het beste gebruiken, of kan het nog aan de software liggen, of moet ik een ander type versterker kopen? Heeft er iemand ervaring met eerst slecht beeld, en het dan toch goed krijgen?
Systeem:
Athlon XP 1800+
512 MB DDR
60 GIG IBM 7200 rpm
PC kaarten volgorde van boven naar beneden:
Asus geforce3 Pure
Leeg voor lucht van gf3 natuurlijk
Sb Audigy Platinum
Unex netwerkkaart
Gamepoort
PCTV Rave
Driver versie PCTV 4.02a