[ALG] Multi language website, brainstorming..*

Pagina: 1
Acties:

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Hi,

Ik wordt weereens gevraagd om een website te bouwen voor multi-talen (Ned, Eng, Fra, ...).

In dit geval is de dynamishe-inhoud per taal exact gelijk (reports uit een DB) maar de help tekst, kopjes, etc. zullen per taal verschillend zijn.

Hoe lossen jullie dergelijke problemen meestal op?

Grtz

Pal.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
verschillende includes

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op donderdag 31 januari 2002 15:28 schreef palloquin het volgende:
Grtz

Pal.
http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#02
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
tnx :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• palloquin
OK, my bad..

De link werk overgins niet..

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 31 januari 2002 15:31 schreef raptorix het volgende:
verschillende includes
Of als knopjes: "knopje.$taal.gif" enzo gebruiken. zelfde voor alle andere statische files.

• palloquin
klinkt als aardige ideeen,

Ik zou alleen zelf zoeken naar een zo overzichtelijk mogelijke administratie hier van (singel point) dus misschien zo veel mogelijk in een DB hozen..

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

ACM: Of als knopjes: "knopje.$taal.gif" enzo gebruiken. zelfde voor alle andere statische files.
Inderdaad.
en
SELECT blabla FROM tabel WHERE lang='$lang'

't wordt alleen lulliger wanneer de structuur opeens in verschillende talen lichtelijk aangepast moet worden (heb ik nog een frustratie over |:()

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Op GoT is een tijdje geleden een topic geweest over het opzetten van een multi language met behulp van XML en XSLT... . Ik zal even zoeken...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 15:38 schreef palloquin het volgende:
klinkt als aardige ideeen,

Ik zou alleen zelf zoeken naar een zo overzichtelijk mogelijke administratie hier van (singel point) dus misschien zo veel mogelijk in een DB hozen..
talen
-====-
id = 1
taal = "nederlands"

taaltexten
id = 1
veldnaam = "FAQ"
taalid = 1
value = "Dit is de faq";

oid?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Je kan in db zetten maar dat gaat ten koste van peformance, daarnaast zijn standaar navigatie items nou niet dingen die elke dag veranderen, wil je het wel in db zetten dan zou ik je toch adviseren stukje caching te gebruiken
Pagina: 1