Linux niet de hele tijd in laten bellen (isdn)

Pagina: 1
Acties:

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Na een hoop gekloot heb ik op mŽn werk eindelijk ISDN aan de praat op de net gekochte linuxserver... :)

Maar nou gaat dat ding dus iedere 5 minuten inbellen als er een pc in Žt netwerk een andere pc zoekt via netwerkomgeving enzo. Maar zodra iemand internet op wil gaan moet ie dus wel inbellen.

Dus ik denk, ik ga poorten blokeren. Alleen linux denkt dus niet mee :'(
code:
1
iptables -A forward -p tcp --destination-port 80 -i ippp0 -j REJECT

Dat zou toch poort 80 naar internet (ippp0) moeten blokken ?

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Wat je ook kan doen is een web-site maken met daarop 3 knoppen met inbellen, verbreken en status en dan zorgen dat er niet automatisch ingebeld kan worden maar dat je zelf connectie moet maken!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Roel

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Dat zou ook kunnen ja, maar dat zal hier helaas niet gaan, zijn een paar programmaŽs die automatisch internet op moeten kunnen

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Overigens moet je niet je internet-poort blokkeren ( wat wel kan maar dan moet je een proxy-server installeren ) Maar je moet je smb verkeer blokkeren dit zijn poorten 137/138/139!

Verder weet ik niet zoveel van de syntax van iptables want ik gebruik nog ipchains op m'n gateway

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Roel

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Žt was ook ff om te testen, dat gaat wat makkelijker met poort 80 :)