Toon posts:

ibm deskstar120 en k7t266 doet niets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ibm deskstar, net via de post binnen van alternate. als ik de pc aanzet gaat t hdd ledje branden, en blijft aan tot ik autodetect doe.
als ik weer autodetect doe in de bios, gaat t ledje weer aan. dit aan/uit schakelen van het hdd ledje lijkt overigens wel de enige nuttige bijdrage van autodetect te zijn: hij vind m'n schijfje niet. als ik de waarden die op het ding staan handmatig invoer komt de bios tot de conclusie dat mijn 120gb disk 8,4 gb groot is...
een beetje jammer van die andere 112 gb :(

is m'n schijfje stuk of ben ik zelf iets vergeten?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Zeker op LBA gezet? 8.4 ofzo is het maximaal adresseerbare van een modus (ik d8 bij LBA).

Raar dat ie niet auto config pakt??!!

(check ook ff voor een bios update)

Verwijderd

Topicstarter
alles geprobeerd (d'r zit zelf seen fictieve 15-koppen jumper setting op t ding voor bepaalde BIOSsen... argh) maar werken ho maar.
nou maar proberen te flashen en bidden dat ie het overleeft. niet gezegd dat ie het dan wel doet natuurlijk. alternate weet 't ook al niet. bah. :(

het is thans etenstijd en ik heb mn dingetje geflitst.
dit post ik nu vanaf m'n ver geflashte pctje, maar NOG STEEDS zonder 120 gb ibm schijf :(

volgens "de enige Richard gek genoeg om achter de telefoon te kruipen" van alternate is het waarschijnlijk dat ik een nieuwe mamma plank moet gaan uitzoeken.

de schijf rammelt niet, het ledje gaat uit als je bij de bootsequence komt... ik verdenk hem van gelijk hebben.

heeft er iemand nog een goeie tip vóór ik m'n laatste zakcentjes en kroegsaldo uitgeef aan een moederbord? (goeie tips zijn ook mobos die WEL flinke schijfjes ondersteunen, naast tips die op dit mobo m'n schijf aan de gang gaan krijgen)

Verwijderd

Topicstarter
omhoog!