Muismatten

Pagina: 1
Acties:

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:57
Ok dan,

Toch handig zo'n muismat al is er weer teveel keuze. Of dat goed is mag je zelf beoordelen.

Komt het dus weer aan op de gebruikers ervaringen.
Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke muismat voor een optische muis (Microsoft)
De keuzes zijn: Ratpadz, 3M Precision, Everglide of fUnc

Mijn voorkeur gaat uit naar een Everglide met Q3 logo. In de FAQ staat dat de zwarte (en blauwe) met alle optische muizen compatible zijn maar bij het produkt zelf staat dat ie niet compatible kan zijn met sommige optische muizen?? Lekker.
De muismat van fUnc komt echter ook zeer goed naar voren als je de review links op hun site volgt.

Wie heeft er ervaring met een van die merken en kan er wat meer over vertellen.
Vooral dan of een Everglide met Q3 logo met een optische muis werkt :)

Alvast bedankt

Verwijderd

bij een optische muis heb je geen muismatje nodig, dit is enkel nodig bij muizen met balletjes omdat ze meer grip verlenen aan het balletje en dus nauwkeuriger worden daardoor
een optische neemt gewoon fotootjes dus daarvoor kan je gewoon je bureau gebruiken

Verwijderd

Heb je voor een optische muis dan een muismat nodig?? ik dacht dat het alleen geen glimmend oppervlak mocht zijn... :)

• rvrbtcpt
Het gaat toch ook om het oppervlak bij optische muizen. Het glijden van de muis gaat misschien gemakkelijker op zo'n muismat dan op mijn gewone bureau

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 13:08
Op donderdag 31 januari 2002 14:43 schreef Scalle-- het volgende:
bij een optische muis heb je geen muismatje nodig, dit is enkel nodig bij muizen met balletjes omdat ze meer grip verlenen aan het balletje en dus nauwkeuriger worden daardoor
een optische neemt gewoon fotootjes dus daarvoor kan je gewoon je bureau gebruiken
Dat klopt als je een ondergrond heb met bijvoorbeeld een beetje structuur, dan kan de muis tenminste het verschil zien als je schuift.
Op donderdag 31 januari 2002 14:44 schreef DJ_Michiel het volgende:
Heb je voor een optische muis dan een muismat nodig?? ik dacht dat het alleen geen glimmend oppervlak mocht zijn... :)
Idd, klopt ook ongeveer. op een glimmend oppervlak ziet je muis ook moeilijker verschil.

Ik gebruikte mijn Intelli van M$ op mijn zwarte bureau... |:( |:(
En ik me maar afvragen waarom ie af en toe bleef hangen.
Reden: zwart absorbeert (vrijwel) al het licht, waardoor je (vrijwel) geen terugkaatsing hebt. Je muis ziet dus veelal gewoon alleen maar zwart, en hij wist af en toe dus niet wat ie moest doen :D

Nu heb ik een wit vel papier genomen, daarop vanuit Excel een groen raster erop geprint. De groene inkt wordt door het rode licht als zwart gereflecteerd, resultaat --> nooit meer haperen. :) 8-)

[edit]
Ow ja, en dat velletje heb ik op mijn bureau geplakt, werkt echt super, veel fijner dan stomme muismat.
[/edit]

• rvrbtcpt
Als je die testen leest dan hebben ze het erover hoe glad het oppervlak is, hoe goed je muis glijdt en daardoor erg precies is. Dit lijkt me errug handig bij het spelen van Q3. Nu gebruik ik helemaal geen muis maar inderdaad gewoon het bureaublad dat een beuken kleur heeft

• FitNiX
Op donderdag 31 januari 2002 14:58 schreef Frijns.Net het volgende:
Als je die testen leest dan hebben ze het erover hoe glad het oppervlak is, hoe goed je muis glijdt en daardoor erg precies is. Dit lijkt me errug handig bij het spelen van Q3. Nu gebruik ik helemaal geen muis maar inderdaad gewoon het bureaublad dat een beuken kleur heeft
Dat zou goed moeten werken, in dat hout zit een structuur, dus daaraan kan je muis wel zien of ie is verplaatst.

• rvrbtcpt
Op donderdag 31 januari 2002 15:00 schreef Fozzie het volgende:

[..]

Dat zou goed moeten werken, in dat hout zit een structuur, dus daaraan kan je muis wel zien of ie is verplaatst.
Hij doet het ook wel goed maar ik vraag me dus af of het nog beter kan. Ik hoop dat er nog iemand reageert die zo'n Ratpadz of Everglide heeft.

Verwijderd

Ik heb zelf die Everglide (hard houten plankje).
Die met het Q3A logo erop.
Daarop gebruikte ik de MS IntellyMouse Explorer
(die zilvere met zo'n rood raampje aan de achterzijde)
Maar die stotterd op die mat/plank.
Weet alleen niet of het aan het rode Q3A logo ligt of,
het zwart erom heen.
Ik kan je deze combinatie afraden.
Daarop heb ik een RazarBoom Slang aangeschaft en op deze mat/plank gebruikt, gaat perfect.
Maar met die Microsoft opp de juiste ondergrond scoor ik zeker beter in div. games dan met die Razer.
Persoonlijk vind ik die van MS toch preciezer dan de Razer.
Al vinden velen van niet

• FitNiX
Op donderdag 31 januari 2002 15:03 schreef Frijns.Net het volgende:

[..]

Hij doet het ook wel goed maar ik vraag me dus af of het nog beter kan. Ik hoop dat er nog iemand reageert die zo'n Ratpadz of Everglide heeft.
Ah, op die manier.
Het enige wat nu nog mijn probleem is, is dat ik mijn A4 formaat te klein vind.
Ik ga binnenkort het zelfde patroon op een A3 formaat printen bij mijn pa op het werk. 8-)
Dan heb ik pas een (soort) "mat" waar je U tegen zegt. >:)

• rvrbtcpt
Bedankt Jawie, precies wat ik wilde horen (of liever niet natuurlijk) maar dan weet ik dat die combo niks is.

Maar hoe lang gaat een A4 mee Fozzie?
Beetje vettige vingers, LAN party en je kunt een zak met 100 vel meenemen.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mwateren/muis.gif Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mwateren/muis-.gif

Zelf heb ik een Logitech optical als ik deze gewoon kaal op mijn bureau gebruik heb je kans dat hij gaat trippen op kleine nerfjes in het hout.
Daarom heb ik nu een sUrface1030 muismat, deze mat vind ik zelf beter dan de everglide's. Ze zijn Lekker dun en er zit een makkelijk klipje aan om je muis draadje in te klikken, dit om het weglopen van je draadje tegen te gaan (zeer iri)Met deze combinatie heb ik nog nooit last gehad van een slechte reactie van de muis, een aanrader dus!

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
ik krijg (als het meezit) deze week nog (vanavond of morgen) een ratzpadzdinges..

de results zal ik zo snel mogelijk posten.

Sinlath | Opinions may contain latency

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Ik heb een muis sticker en dat bevalt super. Ooit eens gekregen van Centraal Beheer, op bureau geplakt en muizen maar. Aan mousepads irriteer ik me mateloos en ik gebruik ze dus ook nooit...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• rvrbtcpt
Bedankt MiWa-r deze mat hebben ze ook bij www.everglide.de. Waar heb jij em gehaald ?

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 16:57 schreef Frijns.Net het volgende:
Bedankt MiWa-r deze mat hebben ze ook bij www.everglide.de. Waar heb jij em gehaald ?
Ook bij Everglide in Duitsland.

• rvrbtcpt
Zo, heb em besteld. De blauwe uitvoering.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 17:15 schreef Frijns.Net het volgende:
Zo, heb em besteld. De blauwe uitvoering.
Haha, ben ik dan zo'n vertrouwelijk persoon?

• rvrbtcpt
Dat kan ik niet beoordelen, dan moeten we samen eens een pilsje gaan drinken. Maar als ik de reviews lees over die mat en het feit dat je dus twee verschillende kanten krijgt dan lijkt het erop dat het een erg goede mat moet zijn.
Je kunt het ook zo zien, met al die matten heb je de kans dat je muis niet goed werkt, of je nu Everglide, Ratpadz of die van fUnc neemt.
Een gokje blijft het altijd.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik gebruik een cheapyheapy Logitech optische muis (OEM) op een Everglide Q3 muismat en dat gaat echt perfect. De muis werkt ook prima op mijn bureau hoor, maar ik ben aan die muismat gewend/gehecht... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

ik heb een muismat mat onder me optische muis gehad maar vond et dikke bagger... gewoon helemaal geen matje en lekker op je bureau muizen is veeeel beter IMHO
alleen een beetje jammer dat er een vette deuk zit in me bureau op de plaats waar normaal me muis zou liggen..

:)

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik wil ook zo'n func.. alleen 70 piek voor zon matje is een beetje veel :(

• rvrbtcpt
Start een inkoopactie. De prijs van de mat zal niet snel omlaag gaan (proberen kun je het altijd) maar de verzendkosten gaan wel omlaag. En kwaliteit heeft altijd zijn prijs.

• FitNiX
Op donderdag 31 januari 2002 15:14 schreef Frijns.Net het volgende:
Bedankt Jawie, precies wat ik wilde horen (of liever niet natuurlijk) maar dan weet ik dat die combo niks is.

Maar hoe lang gaat een A4 mee Fozzie?
Beetje vettige vingers, LAN party en je kunt een zak met 100 vel meenemen.
Ik heb hem geplastificeerd. Je weet wel met van dat plak plastic waar je vroeger je boeken mee kafte.
Dit is nog steeds mijn eerste :) .
Ligt er nu toch al ruim 1,5 maand!!

Verwijderd

ik heb zo`n muismat met een gel bobbel *D Is ook errug lekker al zeg ik het zelf!!
Pagina: 1