Toon posts:

Probleem met Oracle 8i installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Compaq Proliant DL360 server met als OS Linux RedHat 7.2. Ik ben bezig met het installeren van Oracle Database 8i Release 2 (8.1.6) maar dat lukt niet. Er gebeurt niks na het commando ./runInstaller, ongeacht de melding:

$./runInstaller
Initializing Java Virtual Machine From ../stageComponents/oracle.swd.jre/1.1.8/1/DataFiles/Expand/linux/bin/jre. Please wait...

Waarschijnlijk heeft het te maken met Java Virtual Machine, daarom heb ik via Linux Kaffe geinstalleerd. Maar ook dit helpt niet. Wie kan mij helpen??

Verwijderd

Topicstarter
Kom op jongens, voor jullie moet dat toch niet zo moeilijk zijn!!!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:07
Ik weet dat met de MS windows versie er een probleem is met de JIT compiler in de Java VM. Daar moet je dan de gehele JIT uitzetten. Misschien dat dat voor alle platformen geldt.

Anders kijk eens op www.orafaq.com daar hebben ze ook een forum wat prima werkt.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Verwijderd

OK dan,

"Weet ik veel."

Verwijderd

Err lees eerst de FAQ, daar staat info in over dit probleem.

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:43

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Heb dit probleem inderdaad ook.. gaat nu faq lezen

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• PolarWolf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 15:23

PolarWolf

Debian, of course.

Op donderdag 31 januari 2002 14:39 schreef BL het volgende:
Ik heb hier een Compaq Proliant DL360 server met als OS Linux RedHat 7.2. Ik ben bezig met het installeren van Oracle Database 8i Release 2 (8.1.6) maar dat lukt niet. Er gebeurt niks na het commando ./runInstaller, ongeacht de melding:

$./runInstaller
Initializing Java Virtual Machine From ../stageComponents/oracle.swd.jre/1.1.8/1/DataFiles/Expand/linux/bin/jre. Please wait...

Waarschijnlijk heeft het te maken met Java Virtual Machine, daarom heb ik via Linux Kaffe geinstalleerd. Maar ook dit helpt niet. Wie kan mij helpen??
Hmm...DL360. Leuk doosje.
Anyway, je probleem kan van alles wezen.
Zonder fatsoenlijke foutmelding is het ook maar gissen.
Wanneer je een 'ps' doet, zie je het proces dan draaien? Ik neem aan dat je aan de console zit, in X? Zo niet, dan zou ik daar eerst maar eens gaan kijken. Heb je al eens een fatsoenlijke jre of jdk geprobeerd? Neem de 1.4 van sun eens (1.3 werkte bij mij prima). Heb je er genoeg geheugen inzitten? (128MB minimum, maar gezien het type server...), hoe lang heb je gewacht?

Undernet #linux, Undernet #ipsec

Verwijderd

Topicstarter
Aan het geheugen ligt het niet, er zit immers 1516 MB in. Ook verschillende versies van JRE en JDK geprobeerd. Alle FAQ's al zo'n beetjes gelezen maar het helpt niks.

Ik zit in X. Anders kun je sowiezo geen Virtual Machine opstaren, en daar ligt (denk ik) het probleem. Hoelang heb ik gewacht, euhm ... een half uurtje zeker.

In ps kan ik zien dat het proces blijft draaien.

Ik kan de 1.4 versie van Sun eens proberen, en kijken wat dat doet.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• iMars
  • Laatst online: 11:37

iMars

Full time prutser

hoi :)

Ik heb momenteel RedHat 7.0 draaien met Oracle 8i.
Bij mij lukte het in het begin ook niet.

Ik had JDK1.1.8v3 geinstalleerd en nog lukte het niet...

Wat bleek nou, JDK bevat geen Java Virtual Machine...

Installeer ff kaffee van je RedHat cd, ... daarna moet het lukken :D

Succes

edit:

Ik gebruik Oracle 8i versie 8.1.7

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Topicstarter
Als je mijn eerste bericht leest, zul je zien dat ik Kaffe al geinstalleerd had.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is al opgelost

• PolarWolf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 15:23

PolarWolf

Debian, of course.

Op vrijdag 01 februari 2002 16:23 schreef BL het volgende:
Probleem is al opgelost
Da's mooi...maaruh, hoe?

Undernet #linux, Undernet #ipsec

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 17:19 schreef PolarWolf het volgende:

[..]

Da's mooi...maaruh, hoe?
juist ja...iemand anders wil de search kunnen gebruiken...en dan ook nog een antwoord vinden.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Lijkt me wel verstandig ja... ik zacht dat nog iemand naar de oplossing zocht...

BOINC stats

• kaasszje
  • Laatst online: 08:43

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Yep die iemand ben ik :P
Hoe heb je het gedaan ?
Alvast bedankt

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry dat ik dat vergeten was te melden. Nou bij deze:

Het bleek dat er een aantal environment variabelen niet of verkeerd geset waren. De DISPLAY environment was verkeerd en de LD_ASSUME_KERNEL waren verkeerd. Hiervoor konden onder Linux de volgdende commandos worden ingeklopt in de X-term:

· export DISPLAY=192.168.1.200:0.0 (IP-adres)
· export LD_ASSUME_KERNEL=2.2.5

Daarnaast werd er een Java Virtual Machine gebruikt die niet goed werkte. Hiervoor moesten we een andere installeren en daarna toe linken. Daarvoor werd er in de X-term het volgende commando ingeklopt:

· ln s /usr/local/jre116_v5 jre

Hiermee geef je aan aan Linux dat als hij een JRE zoekt dat die in de /usr/local/jre116_v5 directory te vinden is. Dit was nodig om een grafisch JAVA-scherm in beeld te krijgen. Dit is een soort van install-wizard.

Daarnaast Kaffe geinstalleerd. Een combinatie van dit resulteerd in een goed werkende Virtual Machine.
Pagina: 1