RH7.2 Install rpm en ./configure werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:54

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb er net een install van rh7.2 opgegooid en als ik iets wil compilen hangt die al op het commando ./configure :? hij geeft dan een melding dat gcc ontbreekt.. Iets rpm-en werkt ook niet :? klopt het dat er in een standaard RH7.2 install geen cc-compilers zitten ?

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Voer eens voor de grap "cc" uit in de shell, als die het commando niet kent, heb je geen compiler geinstalleerd. Hij hoort te melden:

cc: No input files

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Ik heb hier een redelijk standaard RH7.2 install waarop gcc wel bestaat. Versie 2.96 (ik zei gisteren nog dat dat versie 3 zou zijn in rh7.2, maar dat is dan in mdk8.1 denk ik...)
Anyway, het zou kunnen hoor. Ik let altijd erg goed op dat gcc en bepaalde developer stuff geinstalleerd wordt als ik een nieuwe install doe.
Als configure stopt ligt dat idd. puur aan het ontbreken van gcc. RPM's zouden echter ook prima moeten installeren (in de meeste gevallen dan :) ). Misschien moet je ons even de RPM error melding geven...

Verwijderd

Waar je moet op letten is dat je tijdens de installatie zeker development aanvinkt. Hierdoor worden dan de gcc/g++ compilers al zeker ge-installeerd. Moesten deze nu niet ge-installeerd staan zou je deze zonder probleem moeten kunnen RPM-en

Geef anders eens door welke commando's je probeert en wat de output er van is