• 10o
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06-2023

10o

Turbo Charged

Topicstarter
He tweakers,

Heb effe een vraagje. Heb sinds vandaag een nokia 8210 en wilde die eens gaan bewerken :P Dus laptoppie er bij en managertje aan knallen, infrarood bediening op telefoon aan. Maar ik krijg geen verbinding met de laptop.

Op het laptoppie draait Win2000, met mijn andere telefoon 6210 gaat het wel goed.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om de verbinding tot stand te brengen?

Thanks

• 10o

10o

Turbo Charged

Topicstarter
Valt me toch vies tegen dit, geen enkele reply hierop. Ben van GOT gewend dat je binnen een uur toch wel een reply te pakken heb op een post maar niets nou ja zeg.... |:(

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Welk programma gebruik je erbij? Ik gebruik zelf "LogoManager", en dat werkt perfect. Als ik mijn telefoon in de buurt van m'n PC leg, dan zie ik in de systemtray al staan dat hij m'n 8210 ziet. Dan werkt het prog ook gewoon.

Je moet dus kijken of je 'm wel in je systray ziet. 8-)

Ow.. enneh, je hebt toch wel het IR op je tel. aangezet he? :+

Verwijderd

werkt bij mij ook perfect idd. in win2k en winxp.

Verwijderd

Ik neem aan dat je in je telefoon wel de infrarood hebt aangezet voordat je hem naast je computer legt en dat je weet dat het infrarood-oogje aan de zeikant van je telefoon ligt? windows 2000 laat direct in de systray al zien, Nokia uit de 8200-serie of iets dergelijks. Ikzelf gebruik logomanager. Teminste, gebruikte, mijn laptop is momenteel clinisch dood...

Verwijderd

[melige bui]
Windows 200? :+
[/melige bui]

• 10o

10o

Turbo Charged

Topicstarter
Ik weet dat het infrarood oogje aan de zijkant zit ja :) en ja ik heb hem aangezet en ja ik gebruik ook logomanager.

Maar als ik hem aanzet (infrarood) en gooi hem achter de laptop dan gebeurt er helemaal niets. Heb ik er nog speciale drivers voor nodig of iets?

• 10o

10o

Turbo Charged

Topicstarter
He tweakers, na dat ik jullie replys gelezen heb, heb ik er maar effe een andere laptop bij getrokken. Infrarood op de telefoon aan en leg hem naast de laptop neer. Poef systray zegt ik heb een 8210 gevonden en ja hoor hij doet het. Denk dat die andere laptop in de war was met z'n drivers.

Thanks everybody :)

Nog 1 vraag waarom kan ik niet infraroden tussen een 6110 en mijn 8210 ?

Verwijderd

De 6110 maakt gebruik van een ander soort protocol. Ik heb geen details hierover meer bij de hand, ik weet alleen nog dat het keiveel gekloot was destijds om die 6110 met die laptop te laten communiceren, en dat toen die laptop weer es was geformateerd, ik geen zin had om weer zo lang te kloten :).

• 10o

10o

Turbo Charged

Topicstarter
O oke, maar als ik wil laten we zeggen snaken tegen een vriend van me (6110) dan doet hij het ook niet. Dat is toch raar dat Nokia in eens een ander protocol gaat gebruiken. stelletje :+ bij nokia.

Verwijderd

Waarschijnlijk is Nokia een ander protocol gaan gebruiken omdat dat andere protocol wel compattible is en blijft met Windows, zodat ik niet meer uren instellingen moet gaan lopen wijzigen volgens een vage beschrijving die ik ergens op een vage site heb gevonden.

• 10o

10o

Turbo Charged

Topicstarter
Ach boeit eigenlijk ook niet zoveel. Heb mijn phune'tje eindelijk weer aangepast hoe ik hem wil hebben. Dus ben dik tevreden.

Thanks again.
Pagina: 1