Buitenlandse cheques inwisselen

Pagina: 1
Acties:
  • 490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6351

Topicstarter
Ik heb me vandaag suf gebelt (ongeveer twee uur!) naar verschillenden bankinstellingen om nou eens precies te weten te komen hoe het zit met cheques uit het buitenland.
Erg vrolijk werd ik er niet van. Waarom?
Elke bank vraagt voor elke cheque een bedrag tussen de vijftien en twintig gulden. Dat is het probleem niet.
Het probleem is dat er voor elke cheque die je via betaald surfen krijgt toegestuurd, een extra bedrag aan incassokosten wordt ingehouden. De Rabobank rekent daar (sinds kort?) een vast bedrag voor van 50 piek + 15 piek voor de cheque zelf= 65 piek! Behoorlijk lullig als je je cheque in wil wisselen van $30. Moet je nog bijleggen ook.
Andere banken rekenen een variabel bedrag, afhankelijk van de hoogte van het bedrag op de cheque. Dat is ofwel niets, maar het kan oplopen tot 150 of zelfs 400 piek, maar dan moet je wel een gigantische cheque krijgen.

Uitzondering, waarde collega geldsurfers, is de Postbank. Ik heb een absolute hekel aan de postbank, maar ga daar toch een rekening openen. Want:
de postbank rekent een bedrag van ƒ21,51 per cheque. Klaar! Geen incassokosten, niks niet. Incassokosten komen er pas bij als je sjekkie meer dan 10.000 piek waard is (piek, geen dollars) en zelfs dan nog maar 105 gulden.

Dus: elke cheque tot 10.000 gulden kost bij de postbank ƒ21,51

Meer kun je lezen op: http://www.nicmik.demon.nl/Money/cheque.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Bedankt voor de tip!
En laat ik nou net een rekening hebben bij de Postbank... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 22:23

scim

Nani?

Hmm bedankt man. En laat ik nu net ook een rekening hebben bij de postbank :)
Bedankt dat je deze research voor ons hebt gedaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-07 22:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hehe... ik laat mijn moeder die cheque inwisselen... personeelsvoorwaarden he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Uiteraard werkt het ook bij de ING bank (is namelijk hetzelfde als Postbank) :)

Zoeken zat ? Doemaarwat !

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Volgens m'n flatgenoot moet je bij de SNS-bank alleen een vast bedrag van f20,- bij cheques tot f10.000,- betalen...

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hoe zit dat dan precies? Ik zit bij de Rabobank. Moet ik de cheque daar inleveren of kan dat ook bij de Postbank (dat ik dan contant geld meekrijg ofzo?).
En is die superheffing van de Rabo alleen voor betaald surfen? Lijkt me heel vaag om daar een apart bedrag voor te vragen.. (zoveel cheques ontvangen ze ook niet alleen van betaald surfen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens m'n flatgenoot moet je bij de SNS-bank alleen een vast bedrag van f20,- bij cheques tot f10.000,- betalen...
Ik heb niet alle banken afgebeld, maar gezien de overeenkomsten van de SNS bank met de Postbank kan dat wel eens kloppen. In beide gevallen een vast bedrag tot ƒ10.000. Vergeef me dat ik niet alle banken heb afgebeld. Sterker nog, in het geval van de ABN heb ik maar liefst drie keer naar een ander kantoor gebeld, omdat er in eerste instantie werd verteld dat het volledig gratis was. Yeah, right! Ook de postbank heb ik twee keer gebeld en datzelfde geld voor de VSB. Fortis is dat nu geloof ik.

Het is niet gezegd dat je bij alle banken altijd die extra heffing betaald. De meeste werken op basis van de hoogte van de cheque. Het kan dus meevallen. Als je het niet zeker weet, bel de bank dan even. Probeer het anders een keer uit en wijk uit naar een andere bank als je pech hebt.

Je MOET een rekening hebben bij de bank waar je die cheque inleverd. Het geld wordt namelijk op die rekening gestort. Er wordt NIET live uitbetaald aan de balie.

Wat ik nog vergeten ben bij de Rabobank:
Naast ƒ15 standaard kosten en ƒ50 incassokosten, kan je ook nog de pech hebben om ƒ25 te moeten bijbetalen. Dat laatste als blijkt dat de cheque niet te innen was. Alsof je ellende nog niet groot genoeg is dan...

Die heffing is sinds de Rabobank bewsut werd van het feit dat er steeds meer mensen met sjekkies aan de balie kwamen. Ik denk dat het geld voor meer dingen dan alleen maar betaald surfen. Simpeler gezegd, er zijn in dit soort gevallen alleen kant en klare oplossingen voor zakelijke klanten. Particulieren zijn bij de Rabobank dus gewoon de klos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
O ja! Vergeet ook niet om je handtekening op de achterkant van de cheque te zetten. Vergeten te vermelden. Oeps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3886

Tip:
Zorg dat je meer als 10.000 piek int ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de tip, Wolfman.

Ik ben druk bezig :-)

Voorlopige prognose:
Om bij AllAdvantage zeker een cheque van meer dan ƒ10.000 te verdienen, moet je minimaal 40.000 referrals hebben...

Effe kijken, wie ken ik nou nog meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:08

The Legend

*Plop*

FF over de Postbank....wel mooi goedkoop je check inwisselen maar daar mag je dan wel ff 3 weken op wachten. Iem. bij mij uit de klas...(hier 'bekend' als Phreak) wilde ook ff zijn check van Amazingmedia inwisselen. Een kopietje check moest wel ff naar het hoofdkantoor in Leeuwarden om te controleren of ie wel echt was !?! ...... 3 weken kreeg hij het bedrag op zijn rekening geschreven min 20 ballen.....

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alle cheques worden standaard gecontrolleerd en dat duurt gewoon minimaal twee weken. Dat geldt voor de Postbank, maar ook voor alle andere banken.
De bank hier controlleert de bank die op de cheque staat vermeld, enzovoort, enzovoort. Daar is niets mis mee. Is gewoon standaard procedure. Dat van die kopie opsturen is wel vaag. Tenslotte hebben ze het origineel al.
Vraag eens na hoe het precies gegaan is, want misschien heb je het niet helemaal goed begrepen. Is wel interessant om te weten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Laatst online: 09-07 15:51
hmmz klinkt allemaal lekker.... 'k heb m'n cheque ook al 3 weken geleden ofzo bij postbank ingeleverd... kerel wist er nix van, zei dat ik m'n naam op de achterkant moest schrijven en wist niet hoeveel inwisselen kostte... geen recu gehad of niets, en 'k weet nu nog steeds nix... m'n handtekening staat ook niet op de achterkant, dus ff hopen dat ze 'em toch incashen ofzo...

Greetz,
Toiletman
hier betalen ze je om te surfen (mijn ID is automatisch ingevuld als je je via die link aanmeld, zodat ik ook geld verdien als jij dat doet, alvast bedankt)

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1936

Da's spam, Toiletman! Geen referallID's hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-07 14:42
Ik walg van mensen die links geven met hun referall en dat dan weer met 1 zo'n lullig kut zinnetje proberen goed te maken.
Toiletman :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Grote kans dat die referrallink niet werkt trouwens. Dat streepje hoort niet tussen de letters en de cijfertjes.
Zo heb ik ook AA gepromoot, tussen juli en november. Liep storm toen, maar het heeft me noppes opgeleverd. Weg met dat streepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 16:25

admiral866

The King Personality Disorder

haha,, lullig voor hem joh van dat streepje

ga gewoon hierheen
Alladvantage dot com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
Heb 4 weken geleden een check van $225 ingewisseld bij de Postbank. Tenminste, dat wilden ik. Kreeg te horen dat ik em moest opsturen naar Hoofdkantoor van de Postbank.
3 weken later kreeg ik een afschrijvingsbericht: 546,- BIJ en 16,- AF. Viel dus nog mee.
Maar het duurde gvd wel 3 weken voordat ik het op me rekening had staan! Op zich is dat wel jammer, kan het echt niet sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
  • Laatst online: 25-07-2022
Hmm, heb laatst ook een cheque in laten wisselen (van Getpaid4) bij de Postbank, was 19$, kreeg er 45 piek voor op de rekening en hoefde niks te betalen..ligt dus aan de hoogte van 't bedrag of je moet betalen of niet?

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die drie weken, daar zit je echt aan vast met cheques.
Gelukkig zijn de meeste Pay bedrijven aan het rommelen met electronisch betalen. DesktopDollars doet dat (gaat dat doen) via een debit card, een soort credit card, maar dan zonder credit. Kun je je geld gewoon uit de muur trekken.
Ook andere bedrijven zoeken naar andere mogelijkheden dan betalen via cheques. Met een beetje geluk zijn die cheques dus nog maar tijdelijk.

Dat de kosten aan zo'n cheque verschillen kan met hoogte van de cheque te maken hebben. Het kan er ook mee te maken dat het ene filiaal er andere regels op na houdt dan de andere, of dat er geen eenduidende regeltjes zijn op dit gebied.
Tot nu toe waren het voornamelijke zakelijke klanten die met centjes uit het buitenland bij de bank kwamen aanwaaien. En dan nog zelden met een cheque.
Die cheques zijn echt van de laatste maanden. Enige onduidelijheid links en recht mag dus verwacht worden.
Toen ik die telefoontjes pleegde naar de banken kreeg ik ook telkens een ander verhaal als ik weer naar een ander filiaal belde.
De Rabobank is de eerste die met de verscherping van de regels aangeeft dat ze die cheques helemaal niet willen. "Laat het maar overmaken op je rekening" zeggen ze. Vind ik best, maar hoe peuter je dat aan het verstand van een bedrijf waar 10.000.000 (tien miljoen) mensen lid van zijn en die dat allemaal willen?!
Andere interpretaties op dezelfde regeltjes dus. Hou er maar rekening mee.
Pagina: 1