Toon posts:

hdd bijna dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een quantum fireball ka+ 9.1 GB die laatst een smart error gaf en me vertelde dat het maar eens tijd werd om een backupje te maken....zelf start de schijf niet meer op en als ik em als slave in een ander systeem hang, dan blijft het os hangen en krijg ik een zwart scherm... :(
is er nog een manier om die data er op een of andere manier vanaf te krijgen????????

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

www.datarecovery.nl

Daar kunnen ze die hdd wel startend krijgen en die data eraf krijgen.
Is niet echt goedkoop

Verwijderd

Maaruh... Je zegt dat als je hem als Slave in een ander systeem hangt...
En als je hem in als Master in je eigenlijk systeem hangt??? Of staat er geen OS op?

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 13:50 schreef Terw_Dan het volgende:
www.datarecovery.nl

Daar kunnen ze die hdd wel startend krijgen en die data eraf krijgen.
Is niet echt goedkoop
ja klopt is heel duur, ik heb gehoord dat je dan per 1 mb voor betaald. Dus als je bijv een schijf hebt van 40gb. Dan heb je toch een probleem.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maaruh... Je zegt dat als je hem als Slave in een ander systeem hangt...
En als je hem in als Master in je eigenlijk systeem hangt??? Of staat er geen OS op?
slave in een ander systeem heeft juist meer kans van slagen omdat de kapotte hdd niet in het os hoeft te booten. booten is heel zwaar voor een half dooie hd.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
slave heeft niks met booten of OS te maken...

Maar je kan m inderdaad het beste bij een andere harde schijf met een OS erop hangen en dan via Windows (of DOS) de data kopiëren.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 22:17 schreef smvs het volgende:

[..]

slave in een ander systeem heeft juist meer kans van slagen omdat de kapotte hdd niet in het os hoeft te booten. booten is heel zwaar voor een half dooie hd.
ik snaps...

Verwijderd

www.grc.com -> spinrite
die was er ook voor HDDs geloof ik. ff zoeken
Pagina: 1