Na HD nu CD-rom kapot: voedingsprobleem??

Pagina: 1
Acties:

• Leon_The_Pro
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08-2023
Ik heb nog een Asus P2B met 440BX chipset en P2-350 die nog erg lekker draait.
Eerst heeft vorige week dinsdag m'n tweede harddisk het begeven na ruim 2,5 jaar trouwe dienst. Hij maakte al enkele tijd wat rare geluiden (getik en herhalend achter elkaar opspinnen zodra er spanning op kwam) af en toe maar vorige week was het echt over en uit. Ik een nieuwe HD gekocht die nu alweer een week prima draait. Nu heeft echter m'n cd-rom speler (Aopen 40x) het begeven. Wel erg toevallig zo kort achter elkaar... Heb net wel m'n oudere harde schijf losgekoppeld (een stroomgebruiker minder) en toen was het probleem er nog steeds. Zou dit toch een voedingsprobleem kunnen zijn?? Zoiets heb ik hier wel vaker gelezen als oorzaak van problemen. Of is het gewoon pech?

"Failure isn't about falling down, Failure is staying down"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou die voeding die je hebt er direct uitsmijten.
Mijn voeding heeft een cdromspeler, CDwriter en mobo gemold (gelukkig vergoed onder garantie) maar die voeding is dus direct vervangen, knake ding.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Meet de spanningen eens na, zou ik zeggen.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
Op donderdag 31 januari 2002 13:43 schreef polaris het volgende:
Meet de spanningen eens na, zou ik zeggen.
Het kan ook een probleem van piekspanningen zijn

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Geef inderdaad eens een overzichtje van de spanningen?

Maar die omschrijving die je geeft van je kapotte HDD duid meer op een probleem met de koppen/schijven.. Als het ding door de voeding zou zijn gesloopt, zou het eerder de elektronica zijn die de geest zou geven!

• Leon_The_Pro
[b]
Mijn voeding heeft een cdromspeler, CDwriter en mobo gemold (gelukkig vergoed onder garantie) maar die voeding is dus direct vervangen, knake ding.
Waren er van te voren (voordat je erachter kwam dat de voeding de oorzaak was) aanwijzingen dat er echt iets met je voeding aan de hand was? En zo ja wat dan? Ik heb namelijk geen apparatuur bij de hand om even te gaan doormeten...Verder loopt m'n systeem namelijk vlekkeloos...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 31 januari 2002 13:50 schreef Leon_The_Pro het volgende:

[..]

Waren er van te voren (voordat je erachter kwam dat de voeding de oorzaak was) aanwijzingen dat er echt iets met je voeding aan de hand was? En zo ja wat dan? Ik heb namelijk geen apparatuur bij de hand om even te gaan doormeten...Verder loopt m'n systeem namelijk vlekkeloos...
Systeem liep vlekkeloos.
Het vreemde was ook dat ik eerder geen problemen had met de brander.
Ik verhuisde de fikker naar mijn nieuwe computer en deze wilde dus verder niet starten.
Ik dacht dat het probleem lag bij de computer en het systeem dus teruggebracht naar de computerwinkel.
Daar getest bleek het dus de brander te zijn.
Het andere systeem had een dood mobo en dat was vervangen, bleek ook dat de cdrom daarvan kaduuk was.
lekker wazig allemaal.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op donderdag 31 januari 2002 13:50 schreef Leon_The_Pro het volgende:

[..]

Al wat je nodig hebt is een universeelmeter. Die zijn helemaal niet duur (ik kocht er vorig jaar een voor F15 bij de Aldi). Leen er desnoods een, want als je denkt dat je voeding stuk is moet je toch echt de spanningen weten.

• Leon_The_Pro
Ok dan probeer ik zo even een multimeter te regelen. Er is vast wel iemand hier in m'n flat die er een heeft.
Jullie horen later meer.

Pagina: 1