Toon posts:

[Win2k server] Server via 1 netw.kaart Inet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje met win2k server aan het experimenteren, is het mogelijk om net zoals onder linux met 1 netwerkkaart je internet te delen?
Ik heb Internet via Mxstream met een geupgrade alcatel modem. Ik wil dus modem in de hub, 5 pc's in het netwerk waarvan 1 laptop met win2kserver. Deze PC wil ik de routering van het modem laten overnemen, dit omdat ik me wat meer wil verdiepen in het configureren van een netwerk omgeving.....ja en dat is zware overkill met een win2k server voor 5 pc's :) maar goed.....

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die weet hoe je internet kan delen met 1 netwerkkaart onder win2k server??

Hmmmm: Rismo begint zich af te vragen of het uberhaupt wel kan.....kon niks vinden in de help files en tutorials die hij bezit.......

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Active directory installen (DCPROMO), je server wordt dan domain controller, DNS instellen, DHCP instellen (en dan de client opties).

Zo heb ik het hier ook werken. W2K server als DC die de internet routering regelt. W2K server gaat via zelfde netwerk kaart naar Linux router en Chello kabel)

zo, ff een paar hints. >:)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zie dat ik een missie gevonden heb DC opzetten.

Maar jij hebt er nog een lnux router tussen hangen...toch?
Want als ik dit zo zou doen, zonder router,en modem in de hub. Dan ligt al mijn netwerk traffic bij MXstream op de stoep....of kan dit opgelost worden door mijn interne netwerk verkeer te encrypten oid??

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Op donderdag 31 januari 2002 18:48 schreef Rismo het volgende:
Ok, ik zie dat ik een missie gevonden heb DC opzetten.
DC = Domain Controller, in nT4 was dit PDC of BDC.
Maar jij hebt er nog een lnux router tussen hangen...toch?
Jep.
Want als ik dit zo zou doen, zonder router,en modem in de hub. Dan ligt al mijn netwerk traffic bij MXstream op de stoep....of kan dit opgelost worden door mijn interne netwerk verkeer te encrypten oid??
Dan op je nic NAT instellen (RAS)
Ik geef je een aantal hints zodat het een leerzame ervaring blijft (try F1 >:) )
Er staat een hoop online help, ik heb erveel aangehad. ;)

En anders www.microsoft.com/technet en de knowledgebase

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

ja ok, ik snap hem wel,....
maar als je je modem update.. naar de laatste versie,
is het toch juist het grote voordeel dat hij zelf inbelt,
en dat hij zelf de internet sharing regelt ?

peter

Verwijderd

Topicstarter
klopt, alleen ik heb begrepen dat met win2k het wel valt te regelen om ip's maximale netwerk (kb/s) capaciteit toe te wijzen....en daarom dus dit...

upgrade alcatel modem bevalt prima overigens...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op donderdag 31 januari 2002 17:34 schreef Riemer Reinalda het volgende:
Active directory installen (DCPROMO), je server wordt dan domain controller, DNS instellen, DHCP instellen (en dan de client opties).

Zo heb ik het hier ook werken. W2K server als DC die de internet routering regelt. W2K server gaat via zelfde netwerk kaart naar Linux router en Chello kabel)

zo, ff een paar hints. >:)
om internet te routeren (met dns/dhcp/rras) heb je geen Active directory domain controller nodig, dit kan ook allemaal op een 'standalone/member server',

AD is dan alleen maar een onnodige security risk

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1