Toon posts:

pulldown dthml menu en het positioneringsprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het grote positionerings probleem van een dhtml pulldown menu. Ik ben al een hele poos bezig met het maken van een fatsoenlijk pulldownmenu, alles al gedaan, avonden gedesignt, veel raadgepleegt op het web en de search.
Ik werk in dreamweaver en in fireworks. Wanneer je je menu mooi boven in de hoek positioneert is er geen probleem, echter wanneer je een menu bv op het midden van je pagina wil, dan beginnen de problemen. De pulldownmenu worden nooit goed gepositioneerd. Ik heb al een mxl plugin voor dreamweaver gedownlad, dit progje zou alles goed positineren, maar nee....ik wordt momenteel een beetje radeloos, opgeven ken ik niet, maar ik wil nu eindelijk wel een succes boeken! Waar zitten de problemen? Zijn er progjes om even makkelijk een standaard pulldown menu te maken en goed gepositineerd neer te zetten op je site? Of misschien andere tips?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Je moet bij positionering van elementen altijd nagaan ten opzichte van wat ze gepositioneerd zijn. Geef dat vervolgens op de juiste manier in CSS en HTML aan een het gaat in principe gewoon goed.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:41
De kunst is hem om zoals drm zegt de positie van een bepaald gerelativeerd object uit te lezen. Aan de hand daarvan kun je dan je layer juist positioneren.

Om dit aan te pakken moet je allereerst zorgen dat je functies gaat schrijven voor alle omvattende taken. Dus een functie om een positie uit te lezen en een functie om een menu juist te positioneren.

Als je dat eenmaal allemaal netjes hebt geprogrammeerd moet je deze aan elkaar koppelen en zorgen dat het 1 geheel wordt. Tenslotte zorg je dat de functies via de verschillende methoden objecten kunnen aanspreken zodat het in alle browsers werkt, en je hebt een fantastisch menu :)