MP3's omzetten naar lagere bitrate?

Pagina: 1
Acties:

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(Search gaf geen resultaat...)

Bestaan er programma's die MP3's om kunnen zetten van een hoge naar een lage bitrate :? Bijvoorbeeld van 192 naar 128.

Of moet ik dan eerst van die MP3 weer een WAV maken en dan opnieuw coderen :?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:36
Heb je al op 'mp3 bitrate' gezocht?

[topic=231375/1/50]
[topic=217479/1/50]
[topic=182230/1/50]
[topic=273484/1/50]

DBpowerAMP music convertor schijnt een goed programmatje te zijn die dat kan...

Ik heb trouwens liever 192kbit mp3tjes.. 128kbps vind ik vaak (te) slechte kwaliteit.. Maargoed dat moet je zelf weten natuurlijk..

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

MEt cooledit kan je zoiets gewoon ff doen :)

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=bitrate+mp3+veranderen&data%5Border%5D=relevance#hitstart]Bitrate mp3 veranderen[/url]

• AtHomer
  • Niet online
Bedankt voor de replies. :)
Op donderdag 31 januari 2002 13:27 schreef devv05 het volgende:
Heb je al op 'mp3 bitrate' gezocht?

[topic=231375/1/50]
[topic=217479/1/50]
[topic=182230/1/50]
[topic=273484/1/50]

DBpowerAMP music convertor schijnt een goed programmatje te zijn die dat kan...

Ik heb trouwens liever 192kbit mp3tjes.. 128kbps vind ik vaak (te) slechte kwaliteit.. Maargoed dat moet je zelf weten natuurlijk..
Ik zal voortaan ff wat beter zoeken (8>.

Ik wil een lagere kwaliteit omdat dit dus scheelt in bestandsgrootte. Ik heb liever wat minder kwaliteit en wat meer liedjes op m'n (nog aan te schaffen) MP3 speler ;).

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ga dan naar 96 kbit.

Verwijderd

Waarom wil je van 192 naar 128, zoveel verschilt dat ook weer niet in grootte hoor...

• AtHomer
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 14:36 schreef Pindakaas het volgende:
Waarom wil je van 192 naar 128, zoveel verschilt dat ook weer niet in grootte hoor...
Het scheelt tenminste 1 of 2 MB per liedje. Maar zoals Wekkel al zegt; 96 vind ik ook nog wel kunnen, dus nog meer ruimte-winst :).

• twopack
  • Laatst online: 03-07 10:31
Op donderdag 31 januari 2002 15:42 schreef AtHomer het volgende:

[..]

Het scheelt tenminste 1 of 2 MB per liedje. Maar zoals Wekkel al zegt; 96 vind ik ook nog wel kunnen, dus nog meer ruimte-winst :).
Hmm neej, ik hoor het niet gauw, blinde online mp3 test kon ik ook niks uithalen. Maar 96 kbit vind ik toch wel erg kut klinken.

specs

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Als je dan toch wil verlagen probeer dan wel een beetje van de kwaliteit te bewaren door lame te gebruiken, Razorlame, een frontend voor dit programma heeft ingebouwde presets waarmee je zelfs op 96 kbit nog wel redelijk klinkende mp3's kan bouwen door gebruik te maken van de ABR (Average Bit Rate), hierdoor zal lame proberen een mp3 te creeën rond de X (in dit geval 96) kbit maar probeerd tevens de moeilijkste stukken te coderen met een hogere bitrate (bv 160) uiteindelijk heb je dus een mp3 die ongeveer 96kbit is maar wél 1 met een redelijke kwaliteit

Lame heetf hiervoor de de --alt-preset x standaard er tegenwoordig inzitten. Meer info kan je vinden op www.hydrogenaudio.org en www.r3mix.net

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• AtHomer
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 17:02 schreef LightYears het volgende:
Als je dan toch wil verlagen probeer dan wel een beetje van de kwaliteit te bewaren door lame te gebruiken, Razorlame, een frontend voor dit programma heeft ingebouwde presets waarmee je zelfs op 96 kbit nog wel redelijk klinkende mp3's kan bouwen door gebruik te maken van de ABR (Average Bit Rate), hierdoor zal lame proberen een mp3 te creeën rond de X (in dit geval 96) kbit maar probeerd tevens de moeilijkste stukken te coderen met een hogere bitrate (bv 160) uiteindelijk heb je dus een mp3 die ongeveer 96kbit is maar wél 1 met een redelijke kwaliteit

Lame heetf hiervoor de de --alt-preset x standaard er tegenwoordig inzitten. Meer info kan je vinden op www.hydrogenaudio.org en www.r3mix.net
Bedankt voor de tip. Die functie in combinatie met LAME zit ook in DBpowerAMP :).

Pagina: 1